Miksi lapset pitää raahata mukaan aikuisten vaateostoksille?
On kai selvää, että tympääntyvät ja riehuvat sitten ympäri kauppaa tai huutavat naama punaisena. Lauantaina seurasin yhden perheen toimintaa Stockalla, ja en kyllä tajua, miksi isä ei voinut apinua niiden kiukuttelevien tenavien kanssa vaikka leluosastolle.
Kommentit (27)
Vaikka mies ei olisi mukana niin lapsi olisi silti, sillä mies ei suostu ikinä hoitamaan. Suostuu harvoin mitään minulle ostamaankaan :(
Vierailija:
voisiko joku sanoa selkeät av:n säännöt kaupassa käyntiin:
- milloin siellä saa pitää käydä ja kenen kanssa?
- miten lapset opetetaan käyttäytymään kaupassa niin ettei häiritse muita?
- mihin ne lapset voi viedä muussa tapauksessa?
tämä löytyy vauva-lehden sivuilta!
Sori vaan mammat, mä elän elämäni, ja lapseni elää, just niin kuin halutaan. Jos ollaan stokkalla ja ne ei osaa joka sekuntti käyttäytyä mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku tiukkapipo siitä ajattelee :-) Tehkää itse tästä lähin ostoksenne netissä vaikka jos noin kovasti muut ihmiset ärsyttää. Ei ne ihmiset vaan aina käyttäydy niin kuin teille sopisi, ette vaan pääse siitä mihinkään. Sopeutukaa tilanteeseen mihin ette voi vaikuttaa tai pysykää kotona.
Vierailija:
Vierailija:
- mihin ne lapset voi viedä muussa tapauksessa?tämä löytyy vauva-lehden sivuilta!
Sori vaan mammat, mä elän elämäni, ja lapseni elää, just niin kuin halutaan. Jos ollaan stokkalla ja ne ei osaa joka sekuntti käyttäytyä mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku tiukkapipo siitä ajattelee :-) Tehkää itse tästä lähin ostoksenne netissä vaikka jos noin kovasti muut ihmiset ärsyttää. Ei ne ihmiset vaan aina käyttäydy niin kuin teille sopisi, ette vaan pääse siitä mihinkään. Sopeutukaa tilanteeseen mihin ette voi vaikuttaa tai pysykää kotona.
Olisiko se liikaa vaadittu sinunalsisilta hemmotellulta mammalta, jonka Nico-Petteri on ihan samanlainen hemmoteltu ääliö, hiukkasen käytöstapoja ja myös että lapsi osaa käyttäytyä? On varmaan liikaa vaadittu, kaikkien pitää aina sopeutua teihin, te ette sopeudu mihinkään! Osoittaa aika selkärangatonta käytöstä antaa lapsen käyttäytyä kaupassa miten tahansa, miten voit olla noin itsekäs ja ääliö? Ai unohdin että käyttäydyt itsekin samoin, mitäs sitä vois lapselta silloin vaatia?
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
- mihin ne lapset voi viedä muussa tapauksessa?tämä löytyy vauva-lehden sivuilta!
Sori vaan mammat, mä elän elämäni, ja lapseni elää, just niin kuin halutaan. Jos ollaan stokkalla ja ne ei osaa joka sekuntti käyttäytyä mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku tiukkapipo siitä ajattelee :-) Tehkää itse tästä lähin ostoksenne netissä vaikka jos noin kovasti muut ihmiset ärsyttää. Ei ne ihmiset vaan aina käyttäydy niin kuin teille sopisi, ette vaan pääse siitä mihinkään. Sopeutukaa tilanteeseen mihin ette voi vaikuttaa tai pysykää kotona.Olisiko se liikaa vaadittu sinunalsisilta hemmotellulta mammalta, jonka Nico-Petteri on ihan samanlainen hemmoteltu ääliö, hiukkasen käytöstapoja ja myös että lapsi osaa käyttäytyä? On varmaan liikaa vaadittu, kaikkien pitää aina sopeutua teihin, te ette sopeudu mihinkään! Osoittaa aika selkärangatonta käytöstä antaa lapsen käyttäytyä kaupassa miten tahansa, miten voit olla noin itsekäs ja ääliö? Ai unohdin että käyttäydyt itsekin samoin, mitäs sitä vois lapselta silloin vaatia?
Olisiko sulta liikaa vaadittu, että opettelisit lukemaan ja SISÄISTÄMÄÄN lukemaasi?
Kertauksen vuoksi:
" Ei osaa käyttäytyä JOKA SEKUNTTI."
Ja toinen juttu, missä luki, että me ei sopeuduta mihinkään? Me nimenomaan sopeudutaan kun ei kerätä liikaa stressiä noin inhimillisistä jutuista.
Kolmas, et sä mun käytöksestä mitään UNOHTANUT. Vai ollaanko me tavattu joskus? :-D
LOL
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Miten se lapsi oppii käyttäytymään siellä kaupassa, jos sitä en sinne koskaan viedä?
Vierailija:
Miten se lapsi oppii käyttäytymään siellä kaupassa, jos sitä en sinne koskaan viedä?
Turha siellä kaupassa enää alkaa huutamaan!
Vaateostoksilla harvemmin syystä etten kovin usein itselleni vaatteita osta ja usein tuo vaatteiden osto edellyttää sovittamista joka on helpompaa ja nopeampaa kun ei tarvi tuplakärryjen ja 2v:n sekä vauvan kanssa pelata. Eli jos mahdollista pyrin tekemään nuo vaateostokseni niin että lapset jäävät isin kanssa kotiin tai menevät jonnkin muualle.
Muuten ovat kyllä usein mukana ostoksilla ja asioilla missä liikunkin. Lähinnä siksi että kun kerran olen kotona päivät niin on helpompi ja stressittömämpi saada nuo ostoksen hoidettua päiväsaikaan kun ei ole ruuhkaa kuin lähteä miehen työpäivän jälkeen kiireellä täynnäolevai kaupoja kiertelemään. Tuo kotiäitiyden positiivinen puoli näkyymeillä siinä ettei ole kiire, eli noihin ostosreissuihin varataan aikaa ja varaudutaan siihen ettei lapset jaksa kokopäivää istua rattaissa hiljaa. Käydään välillä syömässä ja jaloitellaan jossain, katsellaan lapsia kiinnostavia asioita jne. Kun ei ole kiire ja saa itse olla rauhalllinen niin lapsetkin rauhoittuvat ja harvoin meillä mitään ihmeempiä itkukohtauksia edes tulee (juu, tiedän että uhma vasta tuloillaan). Ne lapsille tylsät kiertelyt pyrin tekemään silloin kun he, tai ainakin esikoinen, nukkuvat.
Jos ollaan kokoperheellä liikenteessä niin ollaan sovittu työnjaoksi se että toinen hoitaa pääasiassa tuon ostos-puolen ja toinen lapset.
Vierailija:
Kyllä sä vaan sanoit just niin kun mä kirjoitin tai annoit sen kuvan isestäsi, sorry vaan!!
Turha enää kirjoittaa mitään. Yhden viesti perusteella rivien välistä luettu kuva on pätevämpi kuin suora teksti " suvaitsemme jne..." Myös JOKA SEKUNTTI sanat oli ihan tarkoituksella ja harkitusti kirjoitettu jo ekaan viestiin, mutta mitäpä niistä, ne av-mamma jotenkin ohittaa sujuvasti kun vetää omia johtopäätöksiään. Helposti tolla logiikalla saa tekstin kuin tekstin näyttämään juuri siltä kun haluaa. Mutta eipä se ihme ole kun tätä palstaa lukee hetken... Ihan normaali käytäntö.
Vierailija:
Vierailija:
Miten se lapsi oppii käyttäytymään siellä kaupassa, jos sitä en sinne koskaan viedä?Turha siellä kaupassa enää alkaa huutamaan!
Vai on ihan turha enää siellä kaupassa opettaa mitään? Tutustupa vähän lapsen psyykkiseen kehitykseen, varsinkin sääntöjen opettamiseen, muistamiseen ja uhmaan, ennen kuin kovasti nostat itseäsi muiden yläpuolelle. Se, että lapsi käyttäytyy aina ja kaikkialla kuin lammas ei ihan oikeasti ole tervettä.
mitä saa maksaa, jos lapselle ostetaan. Haluatko tietää muita kasvatusperiaatteitani myös. Niitä on aika pitkä lista.
ei ole kukaan hoputtamassa ja saa rauhassa sovitella.
Lastenvaateostoksille joutuu ottaa isomman lapsen sovittamaan, pienemmälle osaa ostaa summissa.
Kokeiltu on, ja eihän se lapsi siellä viihdy, mikä nyt on ihan ymmärrettävää. Paljon helpommalla pääsee, kun jättää pojan isän kanssa tai vie mummolaan siksi aikaa.
Tyttäreni kanssa mulla ei muuten ole koskaan ollut tätä " ongelmaa" , tai ei ollut silloin kun se oli pieni. Nykyään se ei mun kanssa mielellään lähde vaateostoksille, mutta ikää on jo 13-vuotta, joten osaa käydä pöksynsä itse ostamassa.
Toivottavasti toi vaihe nyt jossain välissä menee ohi, ja äidinkin seura kelpaa vaateostoksille :)
oma 3-vuotiaani ainakin kulkee mukanani kaupat, virastot, hammaslääkärit ym. silkan hoitopaikan puutteen vuoksi. On kulkenut pienestä pitäen ja tottunut siihen. Osaa käyttäytyä kyllä, muuten ei onnistuisikaan.
En viitti MLL:n hoitajallekaan maksaa vähistä rahoistani jos suinkin mukana menevät. Nykyään kyllä suosin nettikauppoja, mutta joskus tarttee lähtä ihan ihmisten ilmoilla ostoksille. Kaikilla ei ole isiä ja sukulaisia käytettävissä...
Poika ei sentää riehu, mutta sellaista marinaa pitää koko ajan. Ja yritän kyllä aina järjestää niin että, mukaan ei tarvitse lähteä. Ei se ole mulle itsellenikään kivaa, kun toinen marisee koko ajan, että milloin mennään kotiin.
Tiellä ovat, kun sinne niitä raahaatte mukananne. Ostatte kuitenkin ne rievut, joita itse haluatte, joten se siitä makutuomaroinnista! Jättäkää ne ukot kotiin vaateostoksilta!!!