Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asuville tervakeuhkoille ikäviä uutisia: 1.10.2026 alkaen ette enää lain mukaan saa tupakoida parvekkeellanne! : ))

Vierailija
20.07.2026 |

Loppuu kohta se hemmetin käryttäminen kerta kaikkiaan kaikilla jotka asuvat vuokra-asunnoissa...Liian kauan olette terrorisoineet muita tupakankatkullanne!

https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012108044.html

"4. Tupakointi lähtökohtaisesti kielletty

Monissa sopimuksissa on jo nyt kielto asunnossa tupakoimisesta, mutta jatkossa kielto on sopimuksissa oletuksena. Tupakointi asunnossa ja asuntoon kuuluvalla parvekkeella olisi sallittua vain, jos vuokranantaja antaa siihen erillisen luvan.

Ehdotus tupakointikiellosta koskee sekä voimassa olevia että lain voimaantulon jälkeen solmittavia vuokrasopimuksia."

Jatkossa kävelette kiltisti sinne taloyhtiön osoittamalle tupakkapaikalle, huolimatta siitä että teillä olisi ikivanha vuokrasoppari jossa tupakointia ei olisi kielletty, sillä tämä lakimuutos koskettaa myös aiemmin laadittuja sopimuksia.
Ainoa poikkeus tulee olemaan se, jos sinulla on vuokrasopimus jossa ERIKSEEN SALLITAAN tupakointi parvekkeella...Mutta lycka till tuollaisen sopparin saamiseen vuonna 2026 :DD

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa muutama sijoitus asunto, vuokrasin vain tupakoiville ja sopimukseen kirjoittaisin saa polttaa parvekkeella

Taloyhtiö voi kieltää parvekekäryttelyn riippumatta siitä, mitä kirjoitat sopimukseen.

Sisällä sitten, niin tekee anoppikin kun parveke tupakointi on kielletty. Naapureille kiva kun käytävä haisee ja kyllä se muutenkin ilmanvaihto kanavia pitkin leviää 

Tuollainen anoppi sitten heivataan niskaperseotteella ulos jos savuttaa oman ja muiden asunnot.

T: vuokralla asuva aktiivi

Itse on osakkeensa maksanut. Vaikka sinä kuinka itket 

Tässä oli kyse vuokra-asunnoissa asuvista, ja sinä vähä-älyinen tunget mukaan omistusasunnossa asuvia?

Lue aloitus uudelleen

Lue uudestaan. Yksi tulee neuvomaan kuinka myös muissa kuin vuokra- talojen parvekkeella voidaan kieltää tupakointi. Mutta sisällä polttamista on mahdoton kieltää. Se joka on maksanut tietyn asunnon hallintaan oikeuttavat osakkeet, todellakin hallitsee ne osakkeet vaikka vetämällä norttia pari askia päivässä sisällä

Tässä koko aloituksessa oli kyse vuokra-asunnoissa asujista, VUOKRASOPIMUKSELLA.

Miksi sotket omistusasujia tähän?

Entäs kun vuokranantaja sallii tupakoinnin asunnossaan? Minkäs sille mahdat?

Vierailija
162/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo röökaajien logiikka että ihan luvan kanssa siirrytään sisälle polttamaan jos parvekkeella ei saa polttaa 😆

Näin se menee. Halusit tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo röökaajien logiikka että ihan luvan kanssa siirrytään sisälle polttamaan jos parvekkeella ei saa polttaa 😆

Niinpä. Siirretään ongelmaa huomaamattomammaksi. Vertaus entiseen työkaveriin. Tämä sai huomautuksen puhelimeen pälättämisestä työaikana. Hänen ratkaisunsa, että pitääkö nyt ruveta viestittelemään? ja kysyi siis tosissaan. 

Vierailija
164/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on noin lapsellisen oloinen? Kirjoitteleeko täällä alaikäisetkin?

Vierailija
165/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Halusit tai et.

Haa ,seuraavaksi tulle sauronin silmä asuntoihin, joka kyllä näkee ja haistaa että poltellaanko siellä tupakkaa liesituulettimen alla keittiöjakkaralla istuen.

Vierailija
166/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne sisällä polta vaan ramppaa koko yön pihalla ja ovet paukkuu hela natten. sitten kellään ei oo kivaa.

Vierailija
167/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ne sisällä polta vaan ramppaa koko yön pihalla ja ovet paukkuu hela natten. sitten kellään ei oo kivaa.

Varmaan paukuttavat ovia kiukkuissaan.

Vierailija
168/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 15 vuotta sama vuokralainen, maksaa aina ajallaan eikö mitään ongelmia mistään. Jos hän pyytäisi saada lupaa tupakoida parvekkeella tämän lain vuoksi niin antaisin luvan.

Vierailija
169/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tupakoinnin lopettaminen ole niin vaikeaa kuin sanotaan! Vieroituslääkkeitä saa vaikka julkisesta terveydenhuollosta ja niiden lisäksi ei tarvita muuta kuin päätös siitä päivästä jolloin tupakoimattomuus alkaa. Nikotiini häviää nopeasti elimistöstä ja vaikein asia lopetuksessa on irtipääseminen totusta tavasta käydä tupakalla mihin voi ottaa vaikka huumorin avuksi ja totutella asiaan menemällä sinne tupakkapaikalle istuskelemaan tai seisoskekemaan jonkun korvikkeen kanssa; itse kävin pari viikkoa tupakkapaikalla narkertelemassa porkkanaa. Lopetin em. keinoin 40 vuotta kestäneen tupakoinnin 5 v. sitten eikä ole sen jälkeen tupakkaa mieli tehnyt. Minua motivoi tupakoinnin lopetukseen paitsi terveys niin myös rahan säästö; 300 euron säästö kuukausimenoissa oli juuri eläkkeelle jääneelle iso asia.

kerro miten siitä muka selviää? minusta tulee kauhean kiukkuinen ja kuin peppuun ammuttu karhu. 

et ole tainnut oikeasti polttaa kauhean paljon.

ja olen huomannut,. että ne jotka polttaa askia lopettaa tuosta vain. 

meillä sätkän kääriöillä se on vaikeampaa.

minun kotona vanhemmat jo poltti, kun olin lapsi sisällä, eli olen käytännössä oikeasti polttanut koko elämäni.

sitäpaitsi mielummin kuolen tupakkaan, se on minulle niin tärkeä asia ja auttaa stressiin ja en halua että haju ja makuaisti paranee.näin autistina on paljon kivempaa näin. ja joo veikkasin olevani autisti tupakan takia. sitä voisi oikeasti tutkia onko vanhempien tupakointi linkki autismiin.

jokatapauksessa oma on kehoni ja voi sitä porkkanaankin tukehtua porkkana on vain pahemman makuista eikä saa dopamiinia.

Kyllä minä aika paljon poltin  eikä loppuaikoina tainnut aski päivässä riittää ja terveyshän siitä alkoi kärsimään ja yleiskuntokin oli melko heikko. Minulle kävi vielä niin vieroituslääkkeiden kanssa, että ne piti puolittaa pahoin voinnin takia, mutta siitäkin huolimatta lopetus onnistui, kun olin päättänyt etten anna periksi. Kaupasta voi ostaa jotain vieroitustuotteita lisäavuksi, mutta kannattaa kysyä ohjeita siihen vaikka terveydenhuollosta.  Tulin todella iloiseksi joka kauppareissulla, kun rahaa meni päivittäin kauppaan n. 10 euroa vähemmän. Säästyneillä rahoilla ostelin itselleni kaikkea sellaista mielihyvää mihin ei ennen ollut varaa. Moni varsinkin nainen pelkää, että tupakoinnin lopetusta seuraa ruokahalun lisäys ja lihominen, mutta niin ei välttämättä tarvitse tapahtua ja itse aloitin samaan syssyyn tupakoinnin kanssa elintapojeni ja ruokavalion muutokset. Lopulta ylimääräisiä kilija lähti n. vuodessa lähes 20 kg. Kun tekee kahta muutosta saman aikaisesti huomio ei kiinnity liikaa kumpaankaan ja onnistumismahdollisuudet ovat hyvät.

Vierailija
170/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan paukuttavat ovia kiukkuissaan.

Seuraavaksi tulee kielto että tupakkapaikalla tupakointi sallittu ainoastaan 08.00-22.00 ja asiat menevät vaan aina monimutkaisemmaksi. Ei ole varmaan tuotakaan asiaa mietitty loppuun asti?

Vierailija
171/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni erämökki korvesta olisi monelle sopiva asuinpaikka.

Siellä vaan linnut rääkyy ja puista tulee roskaa. Sitä ahdistavaa luntakin voi sataa ja kuumakin voi olla.

Elämä on kauheaa kun sen oikein oivaltaa.

Vierailija
172/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omistusasunto ja tupakoin. 
Naapuri (vuokralainen) pyysi että siirtyisin tupakoimaan ulos. Se oli minulle ok.

Hänellä on pieni terrieri joka alkaa haukkumisen samantien kun oven avaa ja joku liikkuu rappukäytävässä, nyt on tullut jo monta valitusta tästä ja mitä hän tekee, laittaa ne minun piikkiin koska käyn tupakalla. Joo en tosiaan ole ainoa joka rappukäytävässä liikkuu, koira haukkuu ihan jokaista ääntä. 

Siirryin tupakoimaan takasin parvekkeelle. 

Vierailija
173/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni erämökki korvesta olisi monelle sopiva asuinpaikka.

Siellä vaan linnut rääkyy ja puista tulee roskaa. Sitä ahdistavaa luntakin voi sataa ja kuumakin voi olla.

Elämä on kauheaa kun sen oikein oivaltaa.

Ihmiset ovat niin erilaisia, jotkut tykkäävät kun on paljon kieltoja ja  järjestystä, niin kauan kun kiellot eivät vaikuta omaan elämään.

Vierailija
174/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun talossa jossa Airbnb sallii tupakointi sisällä, niin siellä sitten haisee kovasti. Moni joutunut sen takia muuttaa pois. Myös perheitä muutti. Saa määrätä muita noin ja ajaa pois. 

Airbnb:n kaltainen majoitustoiminta on laitonta asumiskäyttöön tarkoitetuissa taloissa. Miksi taloyhtiö sallii majoitustoiminnan?

Vierailija
175/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten menevät ulos tupakalle ja siitä sitten herkkisten seuraava ulinan aihe kun ei heillä muutakaan ole. 

Ovien kolinaa ja pauketta rappukätävissä 24/7 tiedossa, mutta kait se on sitten pienempi paha kuin puhaltaa savut tuuleen.

Eikö voi vain lopettaa, niin saisivat itsekin nukkua yönsä eikä parodontiitti uhkaisi pudottaa hampaita?

Vierailija
176/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tupakoijien täysi ymmärtämättömyys miten paljon se käry häiritsee muita. Ja nuo kootut selitykset miten esim melu rappukäytävässä tulee olemaan pahempi ongelma. Voin kertoa että ei ole.

Vierailija
177/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun talossa jossa Airbnb sallii tupakointi sisällä, niin siellä sitten haisee kovasti. Moni joutunut sen takia muuttaa pois. Myös perheitä muutti. Saa määrätä muita noin ja ajaa pois. 

Airbnb:n kaltainen majoitustoiminta on laitonta asumiskäyttöön tarkoitetuissa taloissa. Miksi taloyhtiö sallii majoitustoiminnan?

Jos joku Airbnb-asukki polttele tupakkaa ja häipyy parin päivän kuluttua, niin kuka sille mitään voi. Tätäkään ei ole mietitty lakia sorvatessa.

Vierailija
178/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on siinä että kun se on laitonta niin voit mennä koputtamaan ovelle ja kertomaan että nyt loppuu käryytys kiitos. Nykytilanne on se että se luuseri ei reagoi pyyntöön millääntavalla, koska hänellä on oikeus olla kusipää.

Vierailija
179/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on siinä että kun se on laitonta niin voit mennä koputtamaan ovelle ja kertomaan että nyt loppuu käryytys kiitos. Nykytilanne on se että se luuseri ei reagoi pyyntöön millääntavalla, koska hänellä on oikeus olla kusipää.

Tuo laki ei koske omistusasumista, ilmeisesti tulevaisuudesa niitä mainitsemiasi k-päitä on vain omistuasunnoissa?

Vierailija
180/255 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LUOJAN KIITOS!!! Saan parvekkeen oven vihdoin auki ja raitista ilmaa!

Niihän sitä luulis. Munkin talossa on kielletty, mutta alakerran juoppo se jatkaa kaljottelua ja tupakointia parvekkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän