Vuokralla asuville tervakeuhkoille ikäviä uutisia: 1.10.2026 alkaen ette enää lain mukaan saa tupakoida parvekkeellanne! : ))
Loppuu kohta se hemmetin käryttäminen kerta kaikkiaan kaikilla jotka asuvat vuokra-asunnoissa...Liian kauan olette terrorisoineet muita tupakankatkullanne!
https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012108044.html
"4. Tupakointi lähtökohtaisesti kielletty
Monissa sopimuksissa on jo nyt kielto asunnossa tupakoimisesta, mutta jatkossa kielto on sopimuksissa oletuksena. Tupakointi asunnossa ja asuntoon kuuluvalla parvekkeella olisi sallittua vain, jos vuokranantaja antaa siihen erillisen luvan.
Ehdotus tupakointikiellosta koskee sekä voimassa olevia että lain voimaantulon jälkeen solmittavia vuokrasopimuksia."
Jatkossa kävelette kiltisti sinne taloyhtiön osoittamalle tupakkapaikalle, huolimatta siitä että teillä olisi ikivanha vuokrasoppari jossa tupakointia ei olisi kielletty, sillä tämä lakimuutos koskettaa myös aiemmin laadittuja sopimuksia.
Ainoa poikkeus tulee olemaan se, jos sinulla on vuokrasopimus jossa ERIKSEEN SALLITAAN tupakointi parvekkeella...Mutta lycka till tuollaisen sopparin saamiseen vuonna 2026 :DD
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo röökaajien logiikka että ihan luvan kanssa siirrytään sisälle polttamaan jos parvekkeella ei saa polttaa 😆
Tupakoitsijoilla tuntuu olevan muita heikompi looginen ajattelu. Kai se nikotiini tai tervea tupakissa jotenkin heikentää hapen kulkua myös aivosoluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa muutama sijoitus asunto, vuokrasin vain tupakoiville ja sopimukseen kirjoittaisin saa polttaa parvekkeella
Voi olla että tässä tulee taloyhtiön päätökset vastaan.
Jos et huomannut, niin koko ajan ollaan tupakoitsijoita ajamassa ahtaammalle, ja hyvä niin.
Voit tietysti yrittää taistella tuulimyllyjä vastaan...En polta itse, mutta ottaa päähän tuommoinen nillitys. Oikeen lällätetään kuin hiekkalaatikolla. Eri juttu jos on astmaatikko, että savu tosiaan voi aiheuttaa kohtauksen, mutta muuten tuo toisten määräily ja kyttääminen on vastenmielisempää kuin tupakan savu. Mikähän on seuraava vinkuminen, kun tupakointi loppuu? Väärän tuoksuinen deodorantti?
Olen astmaatikko, enkä jaksa valittaa mistään hajusteita yms., vaikka aiheuttaisivat millaisia oireita. Maailma ei pyöri eikä tule pyörimään minun ympärilläni.
Jos vanhas sopparissa ei kielletä niin sillä mennään. Annan jatkossa omien vuokralaisten polttaa partsilla, suotta eläkeläisiä kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun omakotitalossa ja lääniä riittää tuprutella norttia. En mä missään julkisilla paikoilla nykyään polta,kun porukka on niin köyhää nii kaikki pummaa.
Oon huomannu saman, varsinkin yöelämässä. Kukaan ei muka polta mutta aina joku lokki seurqna kun tupakalle menee.
Asun talossa jossa Airbnb sallii tupakointi sisällä, niin siellä sitten haisee kovasti. Moni joutunut sen takia muuttaa pois. Myös perheitä muutti. Saa määrätä muita noin ja ajaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Sitten menevät ulos tupakalle ja siitä sitten herkkisten seuraava ulinan aihe kun ei heillä muutakaan ole.
Meillä kävi näin. Talonyhtiön parvekkeilla tupakointikielto. Vuokralaiset ravaa ulkona yötä päivää ja siitä valitetaan koko ajan, meteliä tulee. Omistusasujista osa tupruttelee sisällä, siitä valitetaan kun savu haisee muissa asunnoissa ja rapussa. Että ei siitä parvekkeella tupakoinnista oikeasti edes ollut haittaa nykytilanteeseen verrattuna.
Talossa jossa asun isännöinti kertoi sallii tupakointi ja myös kaikki osakkaat tykkää ja sallii. Kuitenkin moni perhe muutti pois sen takia ja lähes kaikki muutti. Olen kuulemma ainoa joka valittaa, muita ei ollenkaan haittaa. Tein valitus ja isännöinti kukaan ei polta mitään, vaikka myös aineita polttaa siirtyvät tupakasta niihin. Vaihtoi mieltä. Vuokra tuhat joten vaadin alennusta savu haitoista. Pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittajat valittaa sitten kun mennään yöllä ulos tupakalle ja rappukäytävästä kuuluu ääntä ja koti ja ulko-ovi paukkuu...
Mikset hanki esimerkiksi telttaa ja imuria parvekkeellsi? Miksi pakotat muut hengittämään tupakansavuasi?
Miksi kuvittelet sinulla olevan siihen oikeus? Passiivisen tupakoinnin terveyshaitoista löytää jokainen tietoa ihan googlettamalla.
Tule pois 1960-luvulta.
Tule itse. En usko että jos pari kertaa käyn ulkona tupakilla että se jonkun henkeä uhkais. Paitti minun.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhas sopparissa ei kielletä niin sillä mennään. Annan jatkossa omien vuokralaisten polttaa partsilla, suotta eläkeläisiä kiusaamaan.
Jos ei sallita, niin oletuksena se on kielletty...Lokakuusta lähtien siis. Tutustu lakimuutokseen
Ei se tupakoinnin lopettaminen ole niin vaikeaa kuin sanotaan! Vieroituslääkkeitä saa vaikka julkisesta terveydenhuollosta ja niiden lisäksi ei tarvita muuta kuin päätös siitä päivästä jolloin tupakoimattomuus alkaa. Nikotiini häviää nopeasti elimistöstä ja vaikein asia lopetuksessa on irtipääseminen totusta tavasta käydä tupakalla mihin voi ottaa vaikka huumorin avuksi ja totutella asiaan menemällä sinne tupakkapaikalle istuskelemaan tai seisoskekemaan jonkun korvikkeen kanssa; itse kävin pari viikkoa tupakkapaikalla narkertelemassa porkkanaa. Lopetin em. keinoin 40 vuotta kestäneen tupakoinnin 5 v. sitten eikä ole sen jälkeen tupakkaa mieli tehnyt. Minua motivoi tupakoinnin lopetukseen paitsi terveys niin myös rahan säästö; 300 euron säästö kuukausimenoissa oli juuri eläkkeelle jääneelle iso asia.
millä sitä kukaan valvoo. ei kukaan.
jos soittaa poliisit, niin ei niitä kiinnosta tulla edes paikalle, kun eivät ole tulleet muistakaan asioista mistä olen soittanut taloyhtiössä.
joten kyllä ne jatkaa, koska tuo nyt on taas laki jonka rikkomisesta ei seuraa yhtään mitään.
harmi homma, kun täälläkin asuu niitä jotka ovat ihan koko ajan tupakalla ja tupakan löyhkä tulee sisälle, vaikkei olisi ikkunat auki.
en usko, että vaikuttaa heihin mitenkään.
ja meillä taloyhtiö toteaa sääntö rikkomukseen " no ei me voida valvoa" .
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakoinnin lopettaminen ole niin vaikeaa kuin sanotaan! Vieroituslääkkeitä saa vaikka julkisesta terveydenhuollosta ja niiden lisäksi ei tarvita muuta kuin päätös siitä päivästä jolloin tupakoimattomuus alkaa. Nikotiini häviää nopeasti elimistöstä ja vaikein asia lopetuksessa on irtipääseminen totusta tavasta käydä tupakalla mihin voi ottaa vaikka huumorin avuksi ja totutella asiaan menemällä sinne tupakkapaikalle istuskelemaan tai seisoskekemaan jonkun korvikkeen kanssa; itse kävin pari viikkoa tupakkapaikalla narkertelemassa porkkanaa. Lopetin em. keinoin 40 vuotta kestäneen tupakoinnin 5 v. sitten eikä ole sen jälkeen tupakkaa mieli tehnyt. Minua motivoi tupakoinnin lopetukseen paitsi terveys niin myös rahan säästö; 300 euron säästö kuukausimenoissa oli juuri eläkkeelle jääneelle iso asia.
kerro miten siitä muka selviää? minusta tulee kauhean kiukkuinen ja kuin peppuun ammuttu karhu.
et ole tainnut oikeasti polttaa kauhean paljon.
ja olen huomannut,. että ne jotka polttaa askia lopettaa tuosta vain.
meillä sätkän kääriöillä se on vaikeampaa.
minun kotona vanhemmat jo poltti, kun olin lapsi sisällä, eli olen käytännössä oikeasti polttanut koko elämäni.
sitäpaitsi mielummin kuolen tupakkaan, se on minulle niin tärkeä asia ja auttaa stressiin ja en halua että haju ja makuaisti paranee.näin autistina on paljon kivempaa näin. ja joo veikkasin olevani autisti tupakan takia. sitä voisi oikeasti tutkia onko vanhempien tupakointi linkki autismiin.
jokatapauksessa oma on kehoni ja voi sitä porkkanaankin tukehtua porkkana on vain pahemman makuista eikä saa dopamiinia.
Eikö se sama kielto koske myös omistusasujia, osakehuoneistossaan asuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa muutama sijoitus asunto, vuokrasin vain tupakoiville ja sopimukseen kirjoittaisin saa polttaa parvekkeella
Voi olla että tässä tulee taloyhtiön päätökset vastaan.
Jos et huomannut, niin koko ajan ollaan tupakoitsijoita ajamassa ahtaammalle, ja hyvä niin.
Voit tietysti yrittää taistella tuulimyllyjä vastaan...
Silti vaaditaan hampun polttamisen vapauttamista.
Eli lain mukaan tulee silti olemaan vuokran antajan käsissä kun lupa on vain.
Vierailija kirjoitti:
Talossa jossa asun isännöinti kertoi sallii tupakointi ja myös kaikki osakkaat tykkää ja sallii. Kuitenkin moni perhe muutti pois sen takia ja lähes kaikki muutti. Olen kuulemma ainoa joka valittaa, muita ei ollenkaan haittaa. Tein valitus ja isännöinti kukaan ei polta mitään, vaikka myös aineita polttaa siirtyvät tupakasta niihin. Vaihtoi mieltä. Vuokra tuhat joten vaadin alennusta savu haitoista. Pk-seudulla.
Ehkäpä sinun kannattaisi muuttaa vain pois.
Vierailija kirjoitti:
Koskee tuo omistusasujiakin.
Ei koske
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi vuokrasopimus kieltää tupakoinnin sisällä, parvekkeella ja talon tontilla. Ja kieltoa valvotaan. Valitin yläkerran naapurista, joka poltti parvekkeella.
Nyt se kaveri joutuu käymään ulkona talon tontin rajan ulkopuolella. Menen aina parvekkeelle nautiskelemaan näystä 😂
Jos taloyhtiössä ei saa polttaa, niin silloin ei polteta.
Jos taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, niin silloin siellä saa polttaa.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Eipä sitä voi liikaa pyytää kun on röökattu aivot pilalle