Miksi Helsingissä on vuokra-asuntoja tyhjillään
Myös Vantaalla. En oikein ymmärrä, valistakaa mua.
Kommentit (26)
Halvoista asunnoista on julmetun kova kysyntä. Kalliista ei.
Itse olen piensijoittajana (alle 10 asuntoa) pyrkinyt tarjoamaan aina pieniä, edullisia asuntoa, perussiisteillä pinnoilla. Isoin työ on ollut aina kahlata hakemuksia läpi, koska hinta on se, joka vetoaa suurimpaan osaan asunnon etsijöistä.
Isolla osalla vuokra-asunnon tarvitsijoista ei ole rahaa kalliiseen asumiseen. Ne, joilla on käytettävissä enemmän rahaa, todennäköisimmin ostavat oman asunnon.
Rakennettiin paljon huonoja ja ahtaita yksiöitä opiskelijoille solujen tilalle. Heidän asumistukensa muuttui ja joutuivat palaamaan soluihin. Miniyksiöt ei kelpaa aikuisille. Eläkeläinenkin haluaa erillisen makkarin, joten ennemmin ottaa 70-luvun asunnon.
Onpa iso toi asumistuki, jos se on melkein 700€ 😲
Vierailija kirjoitti:
Onpa iso toi asumistuki, jos se on melkein 700€ 😲
Siihen on oikeutettu ja saa pääosin suomea uudisasuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain moitittiin itse vuokrausprosessia tehottomuudesta. Tyhjiä kuukausia tulee enemmän kuin olisi välttämätöntä, kun hommaa ei tehdä niin sutjakkaasti kuin olisi mahdollista. Lähdettä minulla ei tähän ole valitettavasti.
höpöhöpö!
Ihmisillä EI OLE RAHAA enää maksaa vuokria.Häätöjä on vaikka hevoset söisi!
Suomen suurimmalla vuokranantajalla: ”Pahaa pelkään”
Asumistuen leikkaukset ja Hekan vuokrankorotukset vaikeuttavat pienituloisten asukkaiden tilannetta.
Helsingin kaupungin vuokra-asuntoyhtiössä häätöjen määrä on jyrkässä kasvussa.
Häätöjen määrä lähestyy syyskuun lopussa jo kahtasataa, kun koko viime vuonna niitä oli noin 120.
Häädöt johtuvat valtaosin maksamattomista vuokrista. 24.9.2024
Nämä asiat voivat olla totta samaan aikaan. Ne eivät sulje toisiaan pois.
Kokkaresijoittaja joka ei erota tonnia kymppitonnista ei ymmärrä että noin 30-50%:lle kansasta satasen nousu vuokrassa tarkoittaa ettei siinä ole enää varaa asua.