Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö kunnan työnhakupuhelu?

Vierailija
20.07.2026 |

Tänään taas ne soittaa minulle ja kyselee samat tyhmät kysymykset. Eka kysymys on mikä syy ettet ole saanut töitä. Aion aukoa päätä sille naiselle oikein kunnolla. Kysyn että etkö tiedä missä asun että täällä ei ole työpaikkoja. Autoa ei ole joten en pääse  mihinkään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ärsyttää. Ei ne työkkärin tädit ymmärrä mistään mitään. Eikä ikinä ole ollut mitään hyötyä

Vierailija
2/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täytyisi lakkauttaa kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan laittaa 1 työpaikan haun mulle. Haen sitten johtajaksi yhteen paikkaan.

Vierailija
4/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain sanoa, että olet etsinyt töitä mutta et ole saanut kutsua työhaastatteluihin. Saattavat muuten ehdottaa muuttoa muualle tai julkisilla menemistä töihin

Vierailija
5/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hakemusten lähettäminen ole ongelma. Seon 5 minsaa yka hakemus.

Vierailija
6/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olenkin pyytänyt heidän käyttämään maalaisjärkeä, kun kiusallaan pakottavat hakemaan paikkaa, johon pääsee 30-vuotias korkeakoulutettu. Selvää kyykytystä. N59

Vierailija
7/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat 3 kk välein. Pelkäävät ettei työtön lähetä hakemuksia. Niiltä loppuu työt jos ei työtön lähetä hakemuksia.

Vierailija
8/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
9/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus tolla kyssärillä, joka on "mikä on syy, ettet ole saanut töitä", on se, että lipsautat jonkin syyn, joka estää sinun työllistymisen. Se voi olla joku vaiva tai sairaus esimerkiksi.

Tästä seuraa sitten jatkorumba. Pyydetään menemään työttömän terveystarkastukseen yms. hyppyyttämistä. Älä nyt ainakaan vaivojas valita sille tädille. Sut voidaan haarukoida sinne sairauspäivärahoille tai jotain muuta toimintaa.

Vierailija
10/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Vaikea mennä kun työnhaku puhelu ei tuota tulosta Kerro miten se tehdään niin menen 

Vierailija
11/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Jippiii olet oppinut jankuttamaan.

Vierailija
12/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Vaikea mennä kun työnhaku puhelu ei tuota tulosta Kerro miten se tehdään niin menen 

Työkkäri ei tarjoa sulle työpaikkoja. Sun täytyy ihan itse etsiä haettavat paikat ja ihan itse tehdä hakemukset. Ei se helppoa ole mutta helpompaa kun ymmärtää ettei työkkärin täti etsi työpaikkoja sinulle. 

Vierailija
13/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä vastiketta kärsiä ne puhelut. Jotkut luulevat että raha tulee sohvalle ilman mitään velvoitteita.

Vierailija
14/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme puhelua tuli 3 kk välein. Suunnitelman tarkistus ja päivitys. 4 pakkohakua/kk. Nyt ei oo 7 kk kuulunut mitään ja työnhaku on voimassa. Pakkohakupaikkojen merkkausnäyttö ei ole ollut avoinna 6 kk, jotta voisi merkitä.. Empä ole sitten pakkohakenutkaan. Mun grillaaminen oli kai sit tässä. Toki teenkin keikkaduunia ja olen saanut kelan masseja about 1-2 kertaa vuodessa (kun pidän lomaa) viimeisen 6 vuoden aikana..

- Helsinki toimii...

Vierailija
15/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 6 kk lähettänyt yhtään hakemusta eikä ole ollut työvoimaviranomainenkaan yhteydessä, velvoitteet hoidin suunnitelman mukaisesti ja sitten on ollut hiljaista.

Vierailija
16/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Työkkäri ei tarjoa sulle työpaikkoja. Sun täytyy ihan itse etsiä haettavat paikat ja ihan itse tehdä hakemukset. Ei se helppoa ole mutta helpompaa kun ymmärtää ettei työkkärin täti etsi työpaikkoja sinulle. 

Mitä vttua varten koko lafka on siis edes olemassa?

Vierailija
17/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 6 kk lähettänyt yhtään hakemusta eikä ole ollut työvoimaviranomainenkaan yhteydessä, velvoitteet hoidin suunnitelman mukaisesti ja sitten on ollut hiljaista.

Helsinki?

Vierailija
18/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Vedä käteen.

Vierailija
19/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus tolla kyssärillä, joka on "mikä on syy, ettet ole saanut töitä", on se, että lipsautat jonkin syyn, joka estää sinun työllistymisen. Se voi olla joku vaiva tai sairaus esimerkiksi.

Tästä seuraa sitten jatkorumba. Pyydetään menemään työttömän terveystarkastukseen yms. hyppyyttämistä. Älä nyt ainakaan vaivojas valita sille tädille. Sut voidaan haarukoida sinne sairauspäivärahoille tai jotain muuta toimintaa.

Tuohon kysymykseen voi vastata, että "työnantaja on aina katsonut jonkun muun sopivammaksi tehtävään." Niinhän se oikeasti on. Työnantaja päättää, kenet tehtävään valitaan. Ei siinä työnhakijalla ole paljoa nokan koputtamista, jos ei sitten halua ryhtyä aikaa vievään ja todennäköisesti turhaan valitusrumbaan.

Vierailija
20/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hakemusten lähettäminen ole ongelma. Seon 5 minsaa yka hakemus.

Control c ja control v  + firman nimien vaihto  = 4 pakkohakemusta ja 2 min.