Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö kunnan työnhakupuhelu?

Vierailija
20.07.2026 |

Tänään taas ne soittaa minulle ja kyselee samat tyhmät kysymykset. Eka kysymys on mikä syy ettet ole saanut töitä. Aion aukoa päätä sille naiselle oikein kunnolla. Kysyn että etkö tiedä missä asun että täällä ei ole työpaikkoja. Autoa ei ole joten en pääse  mihinkään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus tolla kyssärillä, joka on "mikä on syy, ettet ole saanut töitä", on se, että lipsautat jonkin syyn, joka estää sinun työllistymisen. Se voi olla joku vaiva tai sairaus esimerkiksi.

Tästä seuraa sitten jatkorumba. Pyydetään menemään työttömän terveystarkastukseen yms. hyppyyttämistä. Älä nyt ainakaan vaivojas valita sille tädille. Sut voidaan haarukoida sinne sairauspäivärahoille tai jotain muuta toimintaa.

Tuohon kysymykseen voi vastata, että "työnantaja on aina katsonut jonkun muun sopivammaksi tehtävään." Niinhän se oikeasti on. Työnantaja päättää, kenet tehtävään valitaan. Ei siinä työnhakijalla ole paljoa nokan koputtamista, jos ei sitten halua ryhtyä aikaa vievään ja todennäköisesti turhaan valitusrumbaan.

Joo minulle ehdotti työkkärin täti, että menisin tapaamiseen selvittelemään sitä, että mikä se on se syy, että en ole löytänyt työpaikkaa. Ja että vois löytyä vaikka joku piilotyöpaikka minulle. Sanoin, että miksi sitä ei voi keskustella puhelimessa. Sanoin, että olen nimenomaisesti omatoimisesti hakenut piilotyöpaikkoja. Sanoin myös, että soittaessani työntarjoajille, niin ikä kun tulee esille, niin se on sitten siinä se haku. Eihän ne nyt lähellä vanhuuseläkeikäistä ota töihin kun nuorempiakin on tarjolla.

Ei sitten tarvinnut mennä sinne paikanpäälle tätien tutkittavaksi ja tentattavaksi.

Vierailija
22/22 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se TE-palveluissa tiedetään, onko seudullasi oman alasi työpaikkoja vai eikö ole. Itselläkin on alennettu työnhakuvelvoite sen takia, ettei ole avoimia paikkoja, mitä hakisi. Joten jos sinulla on täysi haluvelvoite, niin silloin on työpaikkojakin, joita voit hakea. Eri asia sitten, saatko mitään, vaikka hakisitkin. Mutta velvoite onkin vain hakea. Se saaminen on sitten lähinnä työnantajan tarpeista kiinni.

Itse sain sijaisuuden, vaikka oli alennettu työnhakuvelvoite ja ikää liki 60.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme