Ahdistaako ketään muuta olla viimeisillään raskaana näin kesällä?
Mua meinaa nyt suorastaan masentaa tämä olotila. Heinäkuussa laskettu aika ja olo on kaikkea muuta kuin hehkeä.. tuntuu, että sama mitä vaatteita yrittää päällensä laittaa, niin näky on kamala. Maha tuntuu valtavalta, olo niin turvonnut ja kömpelö. Viime raskaudessa se oli niin helppoa, kun käytössä oli neuleet ym., mutta nyt kun vaatteet kevenee ilmojen lämmetessä, niin alan olemaan ihan epätoivoinen. Olo on niin eri mitä normaalitilassa, että hyvä kun itseänsä peilistä katsoessa tunnistaa. Tuntuu, ettei viiti edes ihmisten ilmoille nenäänsä enää laittaa..
Kommentit (15)
itse en viime kesänä tarvinnut hankkia pitkiä housuja, shortsit ja caprit riitti.
Laskettuaika syyskuun alkupäivinä, joten toivon mukaan tätä ahdistusta riittäisi kuitenkin ainakin sinne elokuun puoliväliin eli koko kesän.
eli en tod. toivo kuumaa kesää. Itsepähän tähän on " syypää" , mutta ei voi mitään kun sitä enemmän masentaa, mitä lämpimämmäksi kesä käy..ja ärsyttää sekin kun ois kiva reissata ym. niin ei jaksakaan enää mitään ennen vauvan tuloa ja sitten just vastasyntyneen kanssa kokemuksesta tiedän, etten jaksa senkään vertaa. Eli vähän niinkuin koko kesä menee tässä. Ei todellakaan hyvä ajankohta odottaa viimesillään keskikesällä.
ap
LA kuuakuden päästä... olen elämäni kunnossa
merkeissä ja kuumuus vain aisaa pahentanut. Talvella ollut inhottavaa kun on pitänyt topata vaatetta päälle vaikka jo muutenkin on paksu olo. Ja kaikki vaatteet ovat kiristäneet ja ahdistaneet. Nyt on ihanaa kun ei tarvitse paljon päälle pukea ja vatsaa on mukava esitellä. Eikä vaivaa pahoinvoinnit tms. vaan olen elämäni kunnossa.
ja ärsyttää olla näissä mitoissa, kun kaupoissa kaikki ihanat kesävaatteet saa ohittaa, kun ei voi mitään ostaa, kun ei mahdu päälle( kuitenkin enää muutama viikko tätä olotilaa.) samoissa jumppavermeissä kuljettu jo kuukausitolkulla, joten alkaa tympimäään.
Ihan onnellinen olen tulevasta vauvasta, mutta masentaa välillä tämä pallona pyöriminen=(
Esikoinen oli talvivauva ja se vaatteiden päälle ähtäys oli epämiellyttävämpää, kuin pieniin vaatteisiin sonnistautuminen. Tosin en kokenut talvellakaan tilannetta ahdistavaksi.
Ihanaa, kun voi olla pienillä vaatteilla ja oleilla varjossa :)
Iso on maha ja iso olen muutenkin, mutta onneksi on kevyitä vaatteita ja tuuletin keksitty. =) Pientä lonkkasärkyä ollut öisin ja kyljellään nukkuminen on välillä tukalaa, mutta muuten tässä on voiti mainiosti. Lämpimiä kelejä odotellaan. :)
jotenkin ajattelin, että kyllä tämä on kivempaa kuin olla viimeisillään talvella, kuten kaverini oli. Ja edelleen ajattelen niin, jotenkin ei houkuttele ajatus paksuista talvivaatteista mahan kanssa...
Olin itse samassa tilanteessa vuosi sitten, la oli heinäkuussa. Ensin meni alkukesä sen kamalan ison mahan, turvotuksen ym. kanssa, sitten syntyi pieni tyttöni ja loppukesä meni sitten hänen kanssaan, aivan väsyneenä. Yksi asia oli hyvä, se kun oli niin lämmintä, ei tarvinnut vauvallekaan pukea päälle :) Helpotti kummsti kun tarvitsi laittaa vain vaippa ja paita.
2 kesäraskautta takana; sandaalit oli jaloissa ja kivoja pirteitä mekkoja!
Ei puristanu kaameet kerroskuteet, ei ollu liukasta, ei tarttenu kumarrella kengännauhojen kanssa..
Kolmas lapsi kaavaillaan kummasti myös kesään! :D
Muutama niistä oli vielä oikein hellekesä. Muulloin en kesästä piittaa, mutta raskausaikoina kesällä oli ihanaa. Ei turvottanut ja olo oli suorastaan hehkeä.
Ihanaa, kun kesä kolkuttelee ovella ja saa jo olla kotona. Ikkunoita olen jaksanut pestä ja kesäkukkia kasvattelen. Jokohan uskaltaisi alkaa maahan lykätä.
Turvotuksen olen onnistunut välttämään kovalla vedenjuonnilla. Hörpin 3l päivässä ja koitan liikkua koiran kanssa lenkillä joka päivä.
Mutta kurjaa, jos ei ole mukavaa. Koita ottaa vaikka viileitä suihkuja ja tehdä sellaisia asioita, joista nautit. Lue lehtiä ja lepäile. Juoksuta ukkoa, jos tuntuu, ettet itse jaksa. Syö lempiruokia, käy jalkahoidossa....
ja halvemmaksi tulee nuo vaatteet kesällä, talvisaikaan pitäis olla jättitakit ja kaikki. Ja hirmuinen rusketus tuli kesällä myös.
ja tasan en toiste ole! Toivoin jo joskus kuolevani, niin tuskaa oli mega-helteillä. Ei voinut edes nukkua kun oli kuuma, mahan takia hyvää asentoa ei löytynyt jne. Tähän vielä kaikki selkä ja jalkasäryt niin voi jee.
Kaupan pakastealtaat tuli tutuiksi, monta tuntia meni lukiessa tuoteselostuksia. Ihanan viileää, onneksi kauppias oli tuttu, muuten olisivat ihmetelleet...