Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Toimitusjohtaja tylyttää suomalaisten työmoraalia – vei itse työkoneen synnytyssaliin

Vierailija
19.07.2026 |

Kahden lapsen isä Aapo Mäki ei pitänyt vanhempainvapaata. Hän kirjoittaa sosiaalisessa mediassa, että suomalaisten on priorisoitava työntekoa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012151068.html

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis tekosyysi, ettet tee töitä synnyttäessäsi? 

Olen mies.

Tiettävästi Aapokin on.

Vierailija
82/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän täytyy löytää ymmärrystä sille, että työtä priorisoidaan korkealle. Jopa niiden pyhimpien asioiden yli eli perheen edelle."

Onhan näitä miehiä aina ollut. Vanhempana saattaa sitten kaduttaa, kun elämässä ei ole ollut mitään muuta kuin työ ja kenties välit lapsiinkin ovat jääneet etäisiksi. Mäki ei edes tee mitään erityisen tärkeää työtä vaan toimii verkkosivukehityksessä. Onko tuo sellaista, jonka takia kannattaa uhrata kaikki muu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäpä oli 70-luvulla vielä kovempi jätkä! Ei tullut edes synnärille, vaan paino tehtaassa kolmivuoroa, kuten kaikki muutkin isämiehet tuolloin. 

Vierailija
84/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo avioliitto on tuhoon tuomittu.

Juu, sano mun sanoneen, ero tulee viimeistään kun lapset on kouluiässä. Minulla on melko laaja tuttavapiiri ja kyllä ne liitot on päätyneet eroon joissa työt tai harrastukset on menneet perheen edelle. 

Naiset jaksaa yksin pyörittää tuota palettia jonkin aikaa, hormonit ilmeisesti vaikuttaa, mutta jossain vaiheessa se stoppi tulee. 

Vierailija
85/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mulle todella tärkeää. Mutta se ei tule ikinä menemään perheen edelle.

Vierailija
86/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo avioliitto on tuhoon tuomittu.

Juu, sano mun sanoneen, ero tulee viimeistään kun lapset on kouluiässä. Minulla on melko laaja tuttavapiiri ja kyllä ne liitot on päätyneet eroon joissa työt tai harrastukset on menneet perheen edelle. 

Naiset jaksaa yksin pyörittää tuota palettia jonkin aikaa, hormonit ilmeisesti vaikuttaa, mutta jossain vaiheessa se stoppi tulee. 

Se tulee sitten, kun itsekin palaa takaisin työelämään. 

Vierailija
87/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen menehtyneen miehen takana on mammonan palvonta ja armoton työmoraali.

Vierailija
88/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityshän ei oikein tuota mitään muuta kuin jotain digitaalisia verkkopalveluja, näitä puljuja riittää pilvin pimein. 

Vierailija
89/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityshän ei oikein tuota mitään muuta kuin jotain digitaalisia verkkopalveluja, näitä puljuja riittää pilvin pimein. 

Toivottavasti asiakkaat miettivät kaksi eri kertaa tarvitseeko tuon yrityksen palveluja.

Vierailija
90/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapo voi käyttää elämänsä työntekoon jos haluaa, mutta turha inistä ja syyllistää muita siitä jos nämä eivät halua. Tulee mieleen edesmennyt pomoni, joka eli työlle ja myöskin arvosti samanlaisia ihmisiä. Perhe oli toissijainen ja lasten synttärit ja kaikki muut merkkipäivä jäivät väliin kun isä oli aina ylitöissä. Avioeroja ehti kertyä kaksi. Vielä sairaalavuoteellaankin hän teki läppärillä töitä. Sitten viikkoa ennen lähtöä tuonpuoleiseen yhtäkkiä tajusi, että ketales sentään, tässähän ollaan oikeasti kuolemassa. Silloin lopetti vihdoinkin ja keskittyi perheenjäseniinsä, joita oli niin monet vuosikymmenet laiminlyönyt. Hieman tosin epäilen, että se viimeinen viikko paikkasi menneitä.

Vierailija
91/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epähygienista.

Vierailija
92/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa naiset, jos olisitte tehnyt lapsia tän kans😶. Varmaan senkin toimituksen aikana tehdään töitä😃

Vierailija
93/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kuvannut synnytystä livenä onlyfansiin.

Vierailija
94/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapo Mäki on taidettu pudottaa vauvana lattialle pää edellä pari kertaa liikaa

Vierailija
95/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se työkone kaivinkone vai sorvi?

😂😂😂👍

Vierailija
96/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se työkone kaivinkone vai sorvi?

Katupora

Vierailija
97/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu tuo monen ihmisen harha omasta korvaamattomuudestaan? Olen vuosikymmenien aikana nähnyt niin monen korvaamattomana pidetyn johtajan korvaamisen. Itseltäni on kuollut korvaamattomana pidettyjä esimiehiä onnettomuuden seurauksena, sairauksiin tai sitten on eläköitynyt tai lähtenyt muualle. Aina heitä on pidetty korvaamattomina, mutta uusi esimies osoittautuu usein ihan yhtä hyväksi. 

Vierailija
98/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt 32. 62-vuotiaana se ihmettelee, kun lapset eivät pidä yhteyttä muuten kuin kinuten isiltä rahaa. 72-vuotiaana se on raihnainen ja tarvitsisi jo konkreettista apua, mutta perheenjäsenet eivät vastaa avunpyyntöihin. 82-vuotiaana se ei enää muista mitään eikä ketään ja perhe on helpottunut: ei tuo heille niin vieras mies vaivaa heitä enää. Hautajaisia eivät ukolle pidä, tuskin vaivautuvat tuhkansirotteluun. Perunkirjoitus sen sijaan kiinnostaa kovasti. 

Sånt är livet, sano. 

Vierailija
99/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuu tuo monen ihmisen harha omasta korvaamattomuudestaan? Olen vuosikymmenien aikana nähnyt niin monen korvaamattomana pidetyn johtajan korvaamisen. Itseltäni on kuollut korvaamattomana pidettyjä esimiehiä onnettomuuden seurauksena, sairauksiin tai sitten on eläköitynyt tai lähtenyt muualle. Aina heitä on pidetty korvaamattomina, mutta uusi esimies osoittautuu usein ihan yhtä hyväksi. 

Juu, yhtä korvaamaton. Ainakin siihen asti, kunnes korvataan uudella...

Vierailija
100/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt 32. 62-vuotiaana se ihmettelee, kun lapset eivät pidä yhteyttä muuten kuin kinuten isiltä rahaa. 72-vuotiaana se on raihnainen ja tarvitsisi jo konkreettista apua, mutta perheenjäsenet eivät vastaa avunpyyntöihin. 82-vuotiaana se ei enää muista mitään eikä ketään ja perhe on helpottunut: ei tuo heille niin vieras mies vaivaa heitä enää. Hautajaisia eivät ukolle pidä, tuskin vaivautuvat tuhkansirotteluun. Perunkirjoitus sen sijaan kiinnostaa kovasti. 

Sånt är livet, sano. 

Sanoisin että saa mitä ansaitsee