Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Toimitusjohtaja tylyttää suomalaisten työmoraalia – vei itse työkoneen synnytyssaliin

Vierailija
19.07.2026 |

Kahden lapsen isä Aapo Mäki ei pitänyt vanhempainvapaata. Hän kirjoittaa sosiaalisessa mediassa, että suomalaisten on priorisoitava työntekoa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012151068.html

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisten ajattelumaailma tapa on kyllä jännä. Kun lapsi syntyy niin nainen siirtää koko perheen kaikkien laskujen maksun yksin miehelle jonka jölkeen vaatii miestämplemaan piis töistä että on palvelemassa äitiä ja lasta kotona mutta kuitenkaan miehen tulot ei saa tippua yhtään kun nainen ei suostu elintason laskuun. Voisiko joku nainen selittää miten se pitäisi onnistua kun oitäisi olla yhtä aikaa töissä ja kotona mutta kuitenkin pois töistä sillä tavalla että tulot ei laske?

Vierailija
202/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis tekosyysi, ettet tee töitä synnyttäessäsi? 

Lapsi putosi synnytyksessä lattialle, mutta iloinen isä sanoi, että ei se mitään haittaa, kun tulee meidän firmaan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tekee. Mulla oli nuorempana kaksi duunipaikkaa. Nyt teen osa-aikatyötä. Ei kiinnosta hevon vi........ työnteko. Tv. Rouva 55v. 

Vierailija
204/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mua vähän hävettäis myöntää, en ainakaan ylpeilis. onnee ny 

Vierailija
205/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemus oli sellainen, että on ajan kysymys, milloin kunto romahtaa. Rättiväsynyt ja umpiuupunut. Kannattaisi hiukan alkaa himmailee, ennenkuin lasaretti tai kuoppa kutsuu. On niitä nuorempiakin tuohon tautiin kuollut.

Vierailija
206/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vain sen verran että työpaikka pysyy. Mottoni onkin, että kunhan on sinne päin.

Vierailija
207/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapo-toimari on mielestään maailman tärkein ja korvaamattomin ihminen, vaimo voi olla tyytyväinen että suostuu kuitenkin söpössä kuvalavastuksessa painamaan vauvavatsaa. Tai sitten on tekoälyn avulla lavastettu otos, oikeasti äijällä on läppäri jemmassa.

Vierailija
208/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoitava työntekoa - minkä tavoitteen saavuttamiseksi?

Jonkun yrityksen varojen kerryttämiseksi? Miksi?

Ymmärrän että kyseisen yrityksen toimitusjohtajalla tämän odotetaan olevan korkealla prioriteettilistassa koska hän on tehnyt sellaisen sopimuksen, mutta miksi muilla pitäisi olla lähtökohtaisesti näin?

Kai jokainen itse päättää, että mikä hänelle on arvokasta ja priorisoi asioita sen mukaisesti.

Ei ole ollenkaan selvää, että Aapo Mäen priorisointi on onnistunutta tai viisasta.

Vierailija
209/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särähti korvaan ylen haastattelussa "olen korvaamaton". Kaikki ovat korvattavissa, varsinkin isyys. Siinäpähän miettii muutaman vuoden päästä miksi lapsia ei kiinnosta viettää aikaa hänen kanssaan.

Ja itse hallituksen puheenjohtaja oli suositellut edes lyhyen isyysvapaa pitämistä eli selvästikin firma olisi tullut hetken toimeen ilman Aapoakin, mutta Aapo -testattuaan korvaamattomuutensa tökkäämällä sormensa täyteen vesilasiin, johon jäi Aapon sormen muotoinen reikä - totesi että firma Ei tule toimeen ilman Aapoa.

Vierailija
210/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä työkoneen? Kaivinkoneen?

Puuntyöstökoneen?

Kyllä se taisi olla liukusirkkeli. Sellainen iso, jolla voi käsitellä täysiä levyjä pöydällä. Puruimuri valitettavasti jäi kotiin.

Vierailija
211/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon vilpittömästi, että vaimonsa tämän keskustelun - voisi sanoa jopa kohun - saattelemana alkaa reflektoimaan, miettimään itse ja lopulta kyseenalaistamaan asioita. Tsemppistä niihin.

Vaimo on kuulemma tyytyväinen kun Aapo mahdollistaa vauraan elämän ja maksimipituiset äitiyslomat.

Vierailija
212/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Sairaalaan saa viedä Pöytäsirkkeliä ja alkaa sahaamaan saunan paneeleja samalla kun vaimo synnyttää.

Vierailija
213/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuntyöstökoneen?

Kyllä se taisi olla liukusirkkeli. Sellainen iso, jolla voi käsitellä täysiä levyjä pöydällä. Puruimuri valitettavasti jäi kotiin.

eiköhän se ollut excelkone, jolla mietti että miten kysettäisi vielä enemmän asiakkaita ja riistäisi työntekijöitä, ja antaisi lehdille säälittäviä ja onnettomia lausuntoja yleisen mielipiteen muokkausyritys mielessä, jotta saisi vielä enemmän irti työntekijöidensä selkänahasta ja nostaisi omaa profiiliaan.

Vierailija
214/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.

Se ei tarkoita laiskottelua, vaan sitä, että asioiden suunnittelu ja fiksusti tekeminen säästää valtavasti aikaa ja vaivaa verrattuna siihen, että tekee asiat umpimähkään

Aapo on väärässä, suomalaisten ei pitäisi lisätä työhön käytettyä aikaa vaan toimia fiksusti ja jos kehittyä halutaan niin fiksummin. Pätee myös muihin kansallisuuksiin.

Vierailija
215/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särähti korvaan ylen haastattelussa "olen korvaamaton". Kaikki ovat korvattavissa, varsinkin isyys. Siinäpähän miettii muutaman vuoden päästä miksi lapsia ei kiinnosta viettää aikaa hänen kanssaan.

Ja itse hallituksen puheenjohtaja oli suositellut edes lyhyen isyysvapaa pitämistä eli selvästikin firma olisi tullut hetken toimeen ilman Aapoakin, mutta Aapo -testattuaan korvaamattomuutensa tökkäämällä sormensa täyteen vesilasiin, johon jäi Aapon sormen muotoinen reikä - totesi että firma Ei tule toimeen ilman Aapoa.

Aapo voisi piipahtaa hautuumaalla, siellä makaa monta korvaamatonta.

Vierailija
216/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärin näpyttely tai puhelimen vieressä makaaminen ja fyysinen työ ovat eri asioita. 

Vierailija
217/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuntyöstökoneen?

eiköhän se ollut excelkone, jolla mietti että miten kysettäisi vielä enemmän asiakkaita ja riistäisi työntekijöitä, ja antaisi lehdille säälittäviä ja onnettomia lausuntoja yleisen mielipiteen muokkausyritys mielessä, jotta saisi vielä enemmän irti työntekijöidensä selkänahasta ja nostaisi omaa profiiliaan.

Ja sinähän et revi tukiasi veronmaksajien selkänahasta? Vai onko se sitä parempaa repimistä?

Vierailija
218/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olisin ottanut tuollainen miehen joka huolehtii perheen elannosta, kuin ex luuserin, joka vain velkaantui pikavippeineen eikä ajatellut perheen tulevaisuutta. Kävi kyllä töissä, mutta kaikki rahat, eikä riittänytkään, meni omiin hömpötyksiin. 

Meillä muilla naisilla onneksi riittää valinnanvaraa noiden kahden miestyypin väliltä. Tsemppiä.

Sinulla tuskin on.

Vierailija
219/220 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuntyöstökoneen?

Ja sinähän et revi tukiasi veronmaksajien selkänahasta? Vai onko se sitä parempaa repimistä?

Mistä tuista puhut, kerrohan

Vierailija
220/220 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli synnärillä huonetoverina nainen, joka oli töissä koko ajan. Koko ajan työpuheluja ja naputusta koneella. Välillä sitten vauvaa tissille. Oli kuulemma tehnyt samaa salissakin... 

Se vähän vastaavasti sätti mua ja suomalaisten työmoraalia. Mä tulin synnyttämään ja aion olla lastani varten. Töihin palaan sitten jossain vaiheessa. Selkeesti ärsyyntyi ja mitä mun työntekemättömyyteni synnnärillä tulee, niin kyllä se huumori siinä vaiheessa löyty, kun kerroin olevani kokki. 

Ei ollut kuulemma niin monelta kantilta edes ehtinyt ajatella asiaa.

Onneksi maltoit jättää pannut ja kattilat työpaikalle.