Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Toimitusjohtaja tylyttää suomalaisten työmoraalia – vei itse työkoneen synnytyssaliin

Vierailija
19.07.2026 |

Kahden lapsen isä Aapo Mäki ei pitänyt vanhempainvapaata. Hän kirjoittaa sosiaalisessa mediassa, että suomalaisten on priorisoitava työntekoa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012151068.html

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkillinen ihminen.

Vierailija
62/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ahkeralla olisi työkone mukana sängyssä lapsia tehdessäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lässski ukko yök 🤮

Vierailija
64/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo avioliitto on tuhoon tuomittu.

Vierailija
65/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun! 💪🏻👍🏻

Vierailija
66/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhokodista oli juttua ajat sitten ja siellä hoitajilta kysyttiin, että mitä kadutaan eniten kuolinvuoteella.

"sitä että tuli tehtyä liikaa töitä ja perhe jäi todella vähälle huomiolle". 

Vierailija
67/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku "tärpästikkeli" on arvostelemassa tavallisia suomalaisia jotka tekevät parhaansa pärjätekseen, En tykkää!

Vierailija
68/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis tekosyysi, ettet tee töitä synnyttäessäsi? 

Olen mies.

Vierailija
69/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei ollut?

Vierailija
70/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli synnärillä huonetoverina nainen, joka oli töissä koko ajan. Koko ajan työpuheluja ja naputusta koneella. Välillä sitten vauvaa tissille. Oli kuulemma tehnyt samaa salissakin... 

Se vähän vastaavasti sätti mua ja suomalaisten työmoraalia. Mä tulin synnyttämään ja aion olla lastani varten. Töihin palaan sitten jossain vaiheessa. Selkeesti ärsyyntyi ja mitä mun työntekemättömyyteni synnnärillä tulee, niin kyllä se huumori siinä vaiheessa löyty, kun kerroin olevani kokki. 

Ei ollut kuulemma niin monelta kantilta edes ehtinyt ajatella asiaa.

Miten vauva saa normaalia rauhaa kehittyä ja unta, jos äiti kälättää koko ajan ja puhelin soi kovaa elektronisella äänellä?

Vierailija
71/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa varmaan olla tuon pöntön puoliso. Lähtisin kävelemään lasten kanssa suoraan synnäriltä. Tehköön kurja enemmän töitä että saa elarit maksettua. Kaikkia se leipä elättääkin.

Täähän se on suomalaisten naisten dilemma. Ei haluta oikein että mies on töissä, vaikka tämän tulee olla menestynyt ja koulutettu. Samaan aikaan halutaan kuitenkin mahdollisimman paljon rahaa mieheltä. Hankala yhtälö, ymmärrän sen itsekin. Nii

Vierailija
72/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo avioliitto on tuhoon tuomittu.

Miten yksikään ihminen maailmassa voi olla noin ääliö että esiintyy tuollaisessa yhteydessä omalla nimellään? 

Vierailija
73/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteliko tuo ääliö oikeasti, että tämä ulostulo tuo positiivista julkisuutta firmalle?😳

Vierailija
74/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkillinen ihminen.

Esimerkillinen tyypillisestä idiootin ajattelusta. Kun on itse syntynyt idiootiksi, niin silloin kaikkien muidenkin pitää olla.

Vierailija
75/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ois kertonu.

Vierailija
76/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi se varmaan maininnut senkin jos olisi ollut mukana.

Vierailija
77/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Markkina ja raha menee aina ihmisen edelle. Mä olen niin kyllästynyt siihen että ihmiset on vaan rahantekokoneita ja maailma pyörii rahan ympärillä. 

Vierailija
78/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää enää koskaan haukkuko suomalaista miestä laiskaksi.

Tehdään nelikenttä, jossa toisella akselilla on laiska - ahkera, ja toisella tyhmä - älykäs. Saadaan neljä ihmistyyppiä, joista vaarallisin ympäristölleen on ahkera tyhmä.

Vierailija
79/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustalle listalle tuollainen yrittäjä. Ei anna hyvää kuvaa perheen ja työn yhdistämisestä. Ihme pätemistä yrittäjältä, tosin mummovainaa tapasi sanoa' laiska töitään luettelee '.

Voisi kuvitella Aapon olevan melko raskas työnantaja, kun arvomaailmana on, että työ pitää priorisoida tarvittaessa vaikka läheisten yläpuolelle. Juuri näitä tyyppejä, jotka myöhästyvät lapsensa päättäjäisjuhlista työpalaverin vuoksi.

Työnsä pitää hoitaa kunnialla ja olla ahkera silloin, kun työaika on päällä. Tästä olen samaa mieltä. Aapojen pitäisi kuitenkin ymmärträä, että suurimmalle osalle ihmisistä työ ei ole elämän olennaisin sisältö. Työn ulkopuoliset asiat ovat, ja työn  olennaisin funktio on taloudellisesti mahdollistaa tämä muu elämä. Itse asiassa minua käy vähän sääliksi ihmiset, joille työ on koko minuutta määrittävä kysymys.  

Vierailija
80/198 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi itsekin pitänyt ottaa lapio mukaan. En tiedä, mitä sillä olisin siellä kaivanut, mutta olisipa ollut kuitenkin mukana.