Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusallista kun ihmiset tuovat Juhlamokkaa tuliaisiksi tai kiitokseksi

Vierailija
18.07.2026 |

Miksi Juhlamokkaa pidetään kuin valuuttana ikään? Jos hoidan vaikka kissaa, niin en halua sitä Juhlamokkaa siitä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki edes juo kahvia. Kahvipaketti, merkistä riippumatta, on aika turha jos ei ole kahvinkeitintä.

Ei kaikki, mutta on niin merkittävä osa suomalaista kulttuuria, että kahvi on yleisesti hyväksytty pieni muistaminen siinä missä kukat ja vaikka suklaa. 

Vierailija
22/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se halvempi ja riittoisampi kuin mäyräkoira.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kupposet ryystää yhdestä paketista. 

Vierailija
24/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhla mokka on täysin paskaa. Suomi juntit juo paskinta mitä löytyy.

No kerro meille junteille mitä itse juot.

Arkikahveina mulla Löfbergs, Arvid Nordquist ja Zoegas. Ruotsalaiset vie tässäkin. Sama sipseissä - Taffelit kuraa, Estrella hyvää.

Vierailija
25/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako tumma Karisma tai Arvid Nordqvist tai vaikkapa tumma luomu Kulta Katriina? Mondo on hyvä luomukahvi. 

Vierailija
26/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako tumma Karisma tai Arvid Nordqvist tai vaikkapa tumma luomu Kulta Katriina? Mondo on hyvä luomukahvi. 

Vannoutuneena ruotsalaisten tummapaahtojen ystävänä hyväksyn tumma luomu Kulta Katriinan! Se on suomalaiseksi kahviksi yllättävän hyvää.

Vierailija
27/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sittä paljon paskempiakin kahveja. Esim kulta katriina, löfsberg, lidlin omat.

Vierailija
28/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-paperi sopivilla saatesanoilla on paras. Vaikkapa "tässä sun parhaalle puolellesi" tai " sopii kaikille kuraperseille". Vähän intiimimpi" tässä sulle mällipaperia sopii paremmin miehille. 

Vierailija
29/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sittä paljon paskempiakin kahveja. Esim kulta katriina, löfsberg, lidlin omat.

Makuasioita, sanoi koira, kun muniaan nuoli.

Vierailija
30/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löfbergs on kyllä parempi kuin juhla mokka. Mutta ei jm ole huonointa. Minä juon vain tummaa itse jauhettua.

Vierailija
31/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki edes juo kahvia. Kahvipaketti, merkistä riippumatta, on aika turha jos ei ole kahvinkeitintä.

Ei kaikki, mutta on niin merkittävä osa suomalaista kulttuuria, että kahvi on yleisesti hyväksytty pieni muistaminen siinä missä kukat ja vaikka suklaa. 

Joo, enkä pahasti jos joku tuo kahvipaketin. Sanon kiitos, ei ole käyttöä ja tuoja saa paketin takaisin. Ei ole ollut ongelma, mutta tuo oletus hiukan ärsyttää.

Vierailija
32/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset itse asiassa tietävät mikä on hyvä Kahvi. Ovat maailman suurin kahvikansa.

Mistä päättelet että ulkomailla tiedetään mikä on hyvä kahvi?

Ainiin. me ollaan niin huonoja. Ulkomaalaiset on niin hienoja ihmisiä että ihan hävettää..

Vierailija
33/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset itse asiassa tietävät mikä on hyvä Kahvi. Ovat maailman suurin kahvikansa.

Mistä päättelet että ulkomailla tiedetään mikä on hyvä kahvi?

Ainiin. me ollaan niin huonoja. Ulkomaalaiset on niin hienoja ihmisiä että ihan hävettää..

Aina saa hävetä. Mua hävettää olla Suomalainen. Kamalia ruokia meillä. Rumia ihmisiä. Ruma luonto. Ollaan tyhmiä ja Juntteja. Italiassa on kaikki niin hienoa. Jopa Kahvikin.

Vierailija
34/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki edes juo kahvia. Kahvipaketti, merkistä riippumatta, on aika turha jos ei ole kahvinkeitintä."

"Mun kohdalla menisi kaikki kahvit hukkaan koska en juo kahvia." 

Älkää marisko, vaan lahjoittakaa eteenpäin, vanhemmille, kavereille, naapureille, ruokapankkiin, seurakuntaan, työpaikan taukotilaan jne. Miksi pitää olla kiittämätön?!

Vierailija
35/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, enkä pahasti jos joku tuo kahvipaketin. Sanon kiitos, ei ole käyttöä ja tuoja saa paketin takaisin. Ei ole ollut ongelma, mutta tuo oletus hiukan ärsyttää.

Tai antaa eteenpäin 

Vierailija
36/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka on ok, kunhan on tummapaahtoa.

Vierailija
37/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla ilkeä? Sano kiitos, ota kahvi vastaan, anna naapurille, työkaverille tai satunnaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
38/38 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kiitollinen siitä mitä saa.