Mitä me nyt tehdään kun niitä kaiken osaavia perttejä, heikkejä, paavoja ja reijoja ei kohta enää ole?
Eikä uusia näytä olevan tulossa ihan heti. Jää aika monet mökkilaiturit, pihaliiterit, roskakatokset ja omakotitalot tekemättä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää palkata ihan ammatti Reiska rakentamaan niitä taloja ja liitereitä. Kuinka moni oikeasti asuu talossa jonka on ihan itse, omin käsin rakentanut?
Hyvä idea. Ainoa ongelma on, että ammatti-Reiskoja ei enää ole!
Nyt on vielä niitä 60+ Ristoja ja Seppoja, jotka osaa niin laiturinteon kuin terassinkorjauksen, mutta 10 vuoden kuluttua heitä ei enää ole eikä uusammattikoulutetut osaa kuin koota elementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Perttireijot saavat syyttää nykypolven osaamattomuudesta vain itseään. Ketään ei ole haluttu ottaa mukaan oppimaan, tuttua on "annasminäteenkunetsinäkuitenkaanosaa"
Olen katsellut sellaiset 2 vko meidän kesäpoikaa, joka todella on otettu mukaan oppimaan, mutta joka on aika nopeasti liuennut puhelimineen sivummalle. Jos ei 16v käistä pidä kädestä kiinni, hän katoaa! Turha yrittää selittää, että töissä tehdään töitä, hän olettaa, että työpaikalle saapuminen riittää.
Se on sitten Perttireijon vika, kun Leevilotta ei opi?
Älä.mittää on moha,Jeesus,Pietro,Imri,Rambo,jesuiitta,..mitä näitä nyt on.Maapallolla elämä jatkuu kunnes Putin päättää toisin.
Siinäpä se onkin, kesämökkejä himoitaan perinnöksi, mutta ei tajuta ettei ne puupinot itsestään synny, eikä ne kymmenet korjaushommat hoidu automaattisesti. Ei se mökkeily ole pelkkää grillaamista ja kaljatökin avaamista. Sama se on kotona, kalliiksi tulee, jos ei mitään osaa itse korjata.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tyttären yläkoulun luokkakaveri tekemässä sähköasennuksia. Ihan virallisesti paikallisen asennusliikkeen kautta. Kyllä se nuorempi polvikin osaa 😌
Sipilän hallitus aiheutti sellaiset leikkaukset amikseen, etten uskaltaisi käyttää sähköjä teidän talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tyttären yläkoulun luokkakaveri tekemässä sähköasennuksia. Ihan virallisesti paikallisen asennusliikkeen kautta. Kyllä se nuorempi polvikin osaa 😌
Sipilän hallitus aiheutti sellaiset leikkaukset amikseen, etten uskaltaisi käyttää sähköjä teidän talossa.
Nimenomaan. Hei Juha Sipilä, miksä ooot tuollainen kyrvänimijä. Kokoomuksen mato.
No bruttokansantuotehan siinä kasvaa (ellei mene harmaan talouden puolelle, kuten monasti tähän asti), kun kotitalouden pitää palkata ulkopuolinen ihminen tekemään nuo perttien aiemmin tekemät hommat.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se onkin, kesämökkejä himoitaan perinnöksi, mutta ei tajuta ettei ne puupinot itsestään synny, eikä ne kymmenet korjaushommat hoidu automaattisesti. Ei se mökkeily ole pelkkää grillaamista ja kaljatökin avaamista. Sama se on kotona, kalliiksi tulee, jos ei mitään osaa itse korjata.
Voipi vuokrata sen mökin viikoksi, kahdeksi tai vaikka kolmeksikin! Omistukset voi olla sitten jossakin muualla, vähemmän timpurintaitoja vaativissa kohteissa. ;-)
Perttireijot saavat syyttää nykypolven osaamattomuudesta vain itseään. Ketään ei ole haluttu ottaa mukaan oppimaan, tuttua on "annasminäteenkunetsinäkuitenkaanosaa"