Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomaton romahdus ulkonäkö 42v -> 45v

Vierailija
18.07.2026 |

Mitähän mulle on tapahtunut? 42v olin vielä tosi nätti ja kaunis seksikäs vartalo. 

Papereita kysyttiin ja kukaan ei uskonut että oon nelikymppinen. En oo ruma tai ryppyinen nytkään mutta jokin on muuttunut ja paljon. Vartalo ei ole enää hottis ja siro kuten ennen. Kuukautiskierto on normaali ja ei mitään menopaussioireita joten ei pitäisi olla hormoneistakaan kiinni. Paino on tismalleen sama kuin ennen. Masentavaa!

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan kaikki festareille niin rupsahdus hidastuu, hauskaa kesää! 

Keho ja mieli on yhteksissä. Jos on kärttyinen niin alkaaki näyttää siltä.

Kyllä. Myrkylliseltä kärpässieneltä. 

Vierailija
122/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa siis

T. Henna22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua mä en kestä T. KKatarin93

Vierailija
124/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 43-vuotiaana kunnon esivaihdevuodet. Tuli ku tsunami yli. Elämä kääntyi ylösalaisin. Yksikään nainen (eikä mieskään) mahda luonnolle mitään. 

Vierailija
125/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

43-vuotiaana alkavat esivaihdevuodet. Alkaa kummallisten temppujen ajanjakso.

Unettomuus tulee kuvioihin, kaula paksuuntuu, hikoilu ennen kuukautisia alkaa, synkkä mieliala pidempiä jaksoja, painoa kertyy jne.

Voisko kaulan paksuuntuminen johtua lihomisesta?

Kaventuuko kaula, jos laihtuu?

Hormonit näkyy kaulassa.

Siis mikä se vaikutusmekanismi tässä nyt on? Mitkä hormonit näkyy kaulassa?

En minä tiedä, v i tutushormonit? Mutta kaulan ne paksuntaa :)

Rasva kertyy kaulaan. Kaulan paksuneminen johtuu kehon rasvaprosentin kohoamisesta. Tämä voi tapahtua, vaikka paino pysyisi samana. 

Naisen lihas- ja luumassa alkavat vähetä 30-vuotiaasta alkaen, mikäli ei harrasta oikeaa lihaskuntoliikuntaa säännöllisesti ja/tai saa riittävästi proteiinia. Prosessi kiihtyy menopaussin jälkeen, mutta on täydessä vauhdissa jo ap:n ikäisellä.

Ainoa järkevä ja toimiva lääke on kuntosaliharjoittelu. Se pitää kehonkoostumuksen terveenä. Kaulan paksuneminen, iso maha, ohuet jalat ja litteä laatikkopylly eivät ole mikään luonnonlaki keski-iässä vaan useimmiten tulosta väärästä ravinnosta ja lihaskuntoliikunnan puutteesta. 

Nykytutkimuksen mukaan vahvat reisilihakset korreloivat voimakkaasti jopa aivoterveyden ja kognitiivisen kyvyn kanssa. Lihakset ovat kehon tärkein glukoosivarasto, jota ilman verensokeri pysyy pitkään korkealla ja rasittaa koko elimistöä. On vaarallista pitää lihasten kuihtumista normaalina vanhenemisena ja raudan nostamista turhana tai jopa pinnallisena. Pallovatsa, laihat jalat ja lättäpylly enteilevät dementiaa. 

Keski-ikäinen voi alkaa valita joko sopivaa hoitokotia tai sopivaa kuntosalia. 

N55

Vierailija
126/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa siis

T. Henna22

Pikku-Matti. Menepä tätien ketjusta hus s ika metsään niinku lorussa sanotaan. Noni tsup tsup tsupi tsup.

Vierailija
127/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44-vuotiaana tapahtuu ensimmäinen ja suurin rupsahdus. Kaikilla.

Höpö höpö. Ei mulle tapahtunut silloin yhtään mitään. Kaikki ei vanhene samaan tahtiin. Kaikki vanhenee, se on fakta mutta eri tahtiin.

Vierailija
128/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että tulen yhtä viisaan näköiseksi kuin mummoni. Hän näytti vanhana arvokkaalta ja ylevältä. Nyt yli 4-kymppisenä alan pikkuhiljaa näyttää viisaalta, sitä se vain on :)

Vierailija
129/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei mulle tapahtunut silloin yhtään mitään. Kaikki ei vanhene samaan tahtiin. Kaikki vanhenee, se on fakta mutta eri tahtiin.

Katso tiede ja tutkimus. Se on ihan tutkittu tuo 44. En minä sitä itse keksinyt. Ihmiskeho romahtaa siinä rajusti ekan kerran.

Vierailija
130/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten hitossa olen muka 40, kun tuntuu kuin olisin vasta eilen täyttänyt 20. Aika kuluu älyttömän nopeasti. Onneksi vielä ei ole mitään kremppaa, mutta kauhulla odotellen...

Vierailija
131/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi poikittaiset kaulan juonteet ei välttämättä johdu vanhuudesta tai rupsahtamisesta vaan ne on genettiset.

Vierailija
132/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso tiede ja tutkimus. Se on ihan tutkittu tuo 44. En minä sitä itse keksinyt. Ihmiskeho romahtaa siinä rajusti ekan kerran.

Ei se sitten kyllä missään näkynyt eikä tuntunut. Monitehotkin sain vasta yli viisikymppisenä. Tiede ja tutkimukset voi yleistää mutta yksilötasolla jokainen vanhenee omaan tahtiin. Olin 49v vielä ihan yhtä timmi kuin 10 vuotta aikaisemminkin. Viidenkympin jälkeen alkoi tulla muutoksia kun kuukautiset loppui. Mulla on valokuvia ajalta tallessa, joten ei tarvitse luottaa pelkkään muistiin. Muistan ajatelleeni täytettyäni 45v, että eihän tää nyt olekaan paha vaan kaikki on ihan hyvin.

Vierailija
133/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole koskaan ollut siro ja hottis. Ei tule tuntumaan missään.

Kaulassa ja otsasskin ollut ryppysiä jo siitä asti kun olin 17v.

Vierailija
134/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 jatkaa. Ja sitten vielä se, että kannattaa ottaa hormonikorvaushoito käyttöön, jos oireet ovat häiritseviä. Itsellä oli ja siksi tuo kehon rasvoittuminen pääsi tapahtumaan. Nyt hormonit kunnossa ja myös elämä. 

Entä jos lääkäri ei myönnä reseptiä?

Vierailija
135/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kaula ole paksuuntunut. Nahka vähän roikkuu leuan alla ja on vähän ryppyinen mutta yhtä ohut se itse kaula on kuin aina ennenkin.

Vierailija
136/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo täytti 46 ja on edelleen hottis <3

Hän kyllä urheilee ja syö terveellisesti ja kurinalaisesti. Ulkoilemme paljon ja kumpikaan meistä ei käytä alkoholia eikä tupakkaa.

Vierailija
137/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin entisenä akneihoisena olen nyt kiitollinen rasvoittuvasta ihostani. Olen viisikymppinen, eikä rypyn ryppyä kasvoilla. Kropassa on kyllä löysää, mutta hyvällä ryhdillä saa kummasti korjattua olemusta. En huomannut mitään ulkonäön romahdusta 44-45-vuotiaana, jolloin sellainen kuulemma yleensä tapahtuu. Vasta nyt parin viime vuoden aikana olen huomannut, että yläluomet ovat hieman raskaammat. Kasvojen luusto varmaan vaikuttaa aika paljon siihen, valahtaako kasvot. 

Vierailija
138/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi poikittaiset kaulan juonteet ei välttämättä johdu vanhuudesta tai rupsahtamisesta vaan ne on genettiset.

Mulla ne oli jo vauvana, mutta ehkä olen vaan poikkeuksellisen rupsahtanut?

Vierailija
139/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin entisenä akneihoisena olen nyt kiitollinen rasvoittuvasta ihostani. Olen viisikymppinen, eikä rypyn ryppyä kasvoilla. Kropassa on kyllä löysää, mutta hyvällä ryhdillä saa kummasti korjattua olemusta. En huomannut mitään ulkonäön romahdusta 44-45-vuotiaana, jolloin sellainen kuulemma yleensä tapahtuu. Vasta nyt parin viime vuoden aikana olen huomannut, että yläluomet ovat hieman raskaammat. Kasvojen luusto varmaan vaikuttaa aika paljon siihen, valahtaako kasvot. 

Siroleukaisilla alkaa tulla buldoggi lookki aiemmin kuin isommalla leualla.

Vierailija
140/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

helppo se on täällä naureskella :(