Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Parhaat miehet ovat jo varattuja, sanovat Helsingin sinkkunaiset". Palstamiehet! Tilaisuutenne on nyt koittanut!

Vierailija
17.07.2026 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000012123893.html

"Kallion naiset eivät löydä kiinnostavia miehiä

Helsingissä on lähes 9 000 nuorta naista enemmän kuin miestä. Helsinkiläisnaiset kertovat, miten vaikeaa on löytää kiinnostava mies."

Palstamiehet! Helsinkiläisnaiset etsivät seuraa! Vain sinä voit auttaa! Tilaisuutesi on nyt tullut!

Kommentit (1016)

Vierailija
681/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaintekijä löytämättömyydelle on tuo "kiinnostava mies". Niitä varakkaita ja koulutettuja 190 cm laatikkoleukaisia avaruuskirurgimalleja on matemaattisesti todellä vähän. Ei niitä vain riitä kaikille halukkaille. 

Tätä olin tulossa sanomaan itsekin.

Sivusta seuranneena aika monen pariutumis- ja parisuhdeongelmien taustalla on liika pinnallisuus. Miehen pitää olla ulkoisesti tietynlainen, tietyssä duunissa, tienata tietyn verran jne. Nämä on ne tärkeimmät kriteerit. Sitten naristaan, kun miestä ei löydy ja sitten kun löytyy mies pettää tai on muuten vaan k*uspää.

Välillä naurattaa, kun ihmiset ihmettelee, miten olen voinut olla parikymppisestä saman ihmisen kanssa, kun lähennytään neljääkymppiä. En kehtaa heille sanoa, mutta minulla ei ollut sellaista kriteerilistaa kuin monella on. Tavattiin, meillä synkkasi henkisellä tasolla, oltiin molemmat persaukisia opiskelijoita. Sitten rakennettiin elämä ja varallisuus yhdessä nollasta. 

Tiedän omalta IT-alalta monta mukavaa kaveria jotka eivät ole löytäneet naista. Palkka yli 5000e/kk ja urheilullisia mutta koodarin nörtti imago heikentää markkina-arvoa niin että naista ei löydy. Ihan normaalin näköisiä ja sosiaalisia mutta eivät ehkä muuten niin ulkoiseen habitukseen panostavia. Silti päällepäin katsottuna ihan perus suomimiehiä. Mutta ei kelpaa?

Vierailija
682/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miesten kannattaa valita vähän vanhempi nainen, eikä ottaa omasta ikäluokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään miesten kannattaa valita vähän vanhempi nainen, eikä ottaa omasta ikäluokasta.

Jos on hyvin säilynyt niin miksi ettei. Vanhemmissa naisissa se parempaa etteivät ole viherhöperöitä.

Vierailija
684/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaintekijä löytämättömyydelle on tuo "kiinnostava mies". Niitä varakkaita ja koulutettuja 190 cm laatikkoleukaisia avaruuskirurgimalleja on matemaattisesti todellä vähän. Ei niitä vain riitä kaikille halukkaille. 

Sivusta seuranneena aika monen pariutumis- ja parisuhdeongelmien taustalla on liika pinnallisuus. Miehen pitää olla ulkoisesti tietynlainen, tietyssä duunissa, tienata tietyn verran jne. Nämä on ne tärkeimmät kriteerit. Sitten naristaan, kun miestä ei löydy ja sitten kun löytyy mies pettää tai on muuten vaan k*uspää.

Välillä naurattaa, kun ihmiset ihmettelee, miten olen voinut olla parikymppisestä saman ihmisen kanssa, kun lähennytään neljääkymppiä. En kehtaa heille sanoa, mutta minulla ei ollut sellaista kriteerilistaa kuin monella on. Tavattiin, meillä synkkasi henkisellä tasolla, oltiin molemmat persaukisia opiskelijoita. Sitten rakennettiin elämä ja varallisuus yhdessä nollasta. 

Tämäkin todella tyhmä kirjoitus.

Itsekin toteat, että sinulla ja kumppanillasi synkkasi henkisellä tasolla. Luuletko, että sinkkuna elävät ovat joskus kohdanneet sellaisen ihmisen? 

Tuohan se kaiken ratkaisee, että synkkaako henkisellä tasolla. Sinä olet onnekkaasti kohdannut jo nuorena sellaisen ihmisen, joten sinulla ei ole varaa ylimielisesti kuvitella, että muilla olisi kyse jostain typeristä "kriteerilistoista" joiden perusteella he skippaavat hyviä tyyppejä joiden kanssa synkkaa henkisellä tasolla :D

Se, että kohtaa ihmisen jonka kanssa synkkaa henkisellä tasolla - romanttisesti tai muutoin, ihan vaan kaverinakin saman sukupuolen kesken - on aika harvinaista, ei mikään sormia napsauttamalla valittavissa oleva juttu joka tapahtuu kunhan vaan höllää jostain "kriteerilistasta" ;)

"Tuohan se kaiken ratkaisee, että synkkaako henkisellä tasolla"

Ei se aina noin mene. Olen itse ollut useita kertoja tilanteissa, joissa minulla ja toisella ihmisellä synkkasi henkisellä tasolla äärimmäisen hyvin. Heti ensi tapaamisella oli kuin olisi tullut kotiin, kuin olisimme tunteneet vuosikymmeniä. Mutta, ongelmaksi koitui, että meillä ei synkannut seksuaalisesti, ja sen takia emme koskaan päätyneet yhteen. 

Wow! Todella onnekasta, että olet kohdannut tuollaisia ihmisiä oikein montakin kertaa!

On ja ei. 

Ne oli totta kai hienoja kokemuksia kohdata nämä ihmiset, mutta toisaalta minä myös kaipaan heitä. On kuin olisi menettänyt ystävän. Eli näihin muistoihin liittyy sekä positiivisia että negatiivisia tunteita. 

Vierailija
685/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Helsingissä kannata, koska näiden miesten omassakin ikäluokassa on ylitarjontaa naisista, eli niin sanotusti varaa valita. 

Miksi siis valita vanhempi nainen, mikä se porkkana siinä olisi?

Vierailija
686/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli lehtijuttu, että Porista ovat kaikki naiset lähteneet ja jäljellä on vain miehiä. Noh pitäiskö niiden helsinkiläis naisten suunnata Poriin? Suhdanteet tasoittuisi.

Vierailija
687/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän omalta IT-alalta monta mukavaa kaveria jotka eivät ole löytäneet naista. Palkka yli 5000e/kk ja urheilullisia mutta koodarin nörtti imago heikentää markkina-arvoa niin että naista ei löydy. Ihan normaalin näköisiä ja sosiaalisia mutta eivät ehkä muuten niin ulkoiseen habitukseen panostavia. Silti päällepäin katsottuna ihan perus suomimiehiä. Mutta ei kelpaa?

No kannattaisiko ehkä hieman panostaa siihen ulkoiseen habitukseen?

Tulin juuri etelästä takaisin Suomeen, ja masentavaa miten järkyttävän näköisiä monet ihmiset on. Henkisesti myös kamalia, etäisiä ja sulkeutuneita, tylsiä ihmisiä.

Vierailija
688/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion vassari lum put 

Vierailija
689/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on tosi raskasta olla. 

Vierailija
690/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ...parhaa miehet varattu..." PYH ! Paskia. Vapaana minäkin olen :D

Vierailija
691/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvin säilynyt niin miksi ettei. Vanhemmissa naisissa se parempaa etteivät ole viherhöperöitä.

Tämä! Seurustelin yhdessä vaiheessa 3 kk vihervassarin kanssa. Eihän siitä mitään tullut, ihme sekopää menoa

Vierailija
692/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä naiset omasta mielestään sitten niitä parhaita naisia?

Tietysti ovat. Kaikkihan ovat!

Vierailija
693/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noillakin naisilla varmasti on kavereita, jotka ovat onnistuneet saamaan itselleen hyvän miehen. Heidän kannattaisi kysyä näiltä ystäviltään vinkkejä siihen, miten löytää ja hurmata hyvä mies. 

Vastaus on sellainen mikä ei heitä miellytä. He saivat miehen kun olivat vielä nuoria.

Vierailija
694/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä söpöä, kun naisettomat miehet selittävät naisille, mitä naiset oikeasti ajattelevat ja haluavat.

Koska naisen saaneet miehet eivät uskalla sitä sanoa?

Vierailija
695/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Naisporukat käyvät viinibaareissa ja taidenäyttelyissä, mutta missä ovat äijäporukat?”

No ei ainakaan taidenäyttelyissä, jos heteromiehiä on tarkoitus löytää😃 ei ihme, jos on miehet hukassa

Kerrot vain rivien välistä, että et tunne, et itse ole ja kaveripiiriisi ei kuulu akateemisia miehiä. Taidenäyttelyissä, teatterissa, museoissa ja konserteissa käynti on aika peruskauraa, mitä tulee yliopistokoulutettuihin ihmisiin, miehiin ja naisiin, ja täysin riippumatta sukupuolisesta suuntautumisesta.

suomeksi: naisille kelpaa vain korkean statuksen mies. Eikös joku joskus puhunut pyhästä kuutosesta?

pyhä 6. Jos yksikin puuttuu ei jatkoon.
1. status

2. vauraus

3. pituus yli 185cm

4. iso muna

5. atleettinen kroppa

6. miehen kattava kokemus seksistä.

Vierailija
696/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 20+v Kalliossa asuneena, jo toistakymmentä vuotta aviossa olleena miehenä voinen tästä Flemarita kommentoida että näiden oman elämänsä "huippunaisten" taso on jo 2000-luvun alussa tullut todistettua. Some, Tinder ja OF siihen päälle niin ai että. Onneksi löysin fiksun naisen jo kauan sitten, yhdessä ihmettelemme nykymenoa, nykyään tuskin enää pariutuisin.

Vierailija
697/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin todella tyhmä kirjoitus.

Itsekin toteat, että sinulla ja kumppanillasi synkkasi henkisellä tasolla. Luuletko, että sinkkuna elävät ovat joskus kohdanneet sellaisen ihmisen? 

Tuohan se kaiken ratkaisee, että synkkaako henkisellä tasolla. Sinä olet onnekkaasti kohdannut jo nuorena sellaisen ihmisen, joten sinulla ei ole varaa ylimielisesti kuvitella, että muilla olisi kyse jostain typeristä "kriteerilistoista" joiden perusteella he skippaavat hyviä tyyppejä joiden kanssa synkkaa henkisellä tasolla :D

Se, että kohtaa ihmisen jonka kanssa synkkaa henkisellä tasolla - romanttisesti tai muutoin, ihan vaan kaverinakin saman sukupuolen kesken - on aika harvinaista, ei mikään sormia napsauttamalla valittavissa oleva juttu joka tapahtuu kunhan vaan höllää jostain "kriteerilistasta" ;)

Voihan kyseinen kohtaaminen tapahtua myöhemminkin, ellei vajoa katkeruuteen ja suorastaan ala vihaamaan vastakkaista sukupuolta. Koskee niin miehiä kuin naisia. Elämä vaatii kuuluisaa resilienssiä.

Vierailija
698/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat vuodet pariutumiseen menee nopeasti ohi. Nyt on kiire.

Vierailija
699/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Tiedän omalta IT-alalta monta mukavaa kaveria jotka eivät ole löytäneet naista. Palkka yli 5000e/kk ja urheilullisia mutta koodarin nörtti imago heikentää markkina-arvoa niin että naista ei löydy. Ihan normaalin näköisiä ja sosiaalisia mutta eivät ehkä muuten niin ulkoiseen habitukseen panostavia. Silti päällepäin katsottuna ihan perus suomimiehiä. Mutta ei kelpaa?

No kannattaisiko ehkä hieman panostaa siihen ulkoiseen habitukseen?

Tulin juuri etelästä takaisin Suomeen, ja masentavaa miten järkyttävän näköisiä monet ihmiset on. Henkisesti myös kamalia, etäisiä ja sulkeutuneita, tylsiä ihmisiä.''

Näinpä, pienellä vaivalla saisi ulkoisesta habituksesta paremman, ei ole mikään pakko näyttää ruokkoamattomalta. Miehet ovat itse reippaasti pinnallisempia kuin naiset, mutta auttamattoman kädettömiä ja laiskoja ja suoraan sanottuna sokeita mitä tulee siihen omaan ulkonäköön. Jos näyttää perusmieheltä, niin ei silloin erotu joukosta eikä näytä hyvältä.

Vierailija
700/1016 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo enää nuori mies mutta ei nuorempanakaan olis kiinnostanut muuttaa johonkin kivikylään parin neliön kämppään seiniä katselemaan jumalattoman kalliilla rahalla. Ihmettelen että naisten pitää tupata sinne ihmeen ahtaaseen asuinlähiöön.

M