Finstones -harrastus
4v tytär on innostunut etsimään maalattuja Finstones-kiviä, liityin nyt sitten kyseiseen Facebook-ryhmään, jotta voin ilmoittaa sinne löydöistä. Ostin meille myös maalaustarvikkeet, jotta voidaan jatkossa maalailla omiakin kiviä piilotettavaksi.
Itse olen käsittänyt, että ideana tuossa kivitouhussa on ilahduttaa muita sattumalta löytyvillä maalatuilla kivillä. Fb-ryhmää seuratessani on kuitenkin alkanut vaikuttaa, että tietyt "suositut" artistit maalaavat joukon kiviä (esim taitavasti maalattuja yksisarvisia) ja ihmiset ryntäävät sitten laumoina niitä etsimään. Sitten syntyy mielipahaa, kun joku ensin paikalle ehtinyt rohmuaa 10 kiveä ja muut jäävät ilman, paikkoja on pengottu ja hajotettu "kivihurmoksessa" jne. Onko teillä tästä parempaa tietoa?
Kommentit (51)
Mistä te niitä kiviä ostatte?
Kiviä ei maasta saa ottaa ilman maanomistajan lupaa.
Kivihutmos, hyvin sanottu. Ykskii pyörii samat puistot joka päivä. Marketta-Hakunila-Puotila. Luonto kiittää bd
Minä olen löytänyt lapseni kanssa kaksi kiveä mutta kun ei olla facebookissa niin ollaan vaan piilotettu ne eteenpäin eri puistoon. :D enpä ajatellutkaan että niitä seuraillaan noin paljon...
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä löydetyillä kivillä.pitäisi tehdä?
Pidä, piilota tai siirrä. Siinä ohjeet lyhyesti. Facebookin ryhmässä voit kuvapuolen kuvata ja esitellä ja kertoa mihin noista kolmesta päädyit. Tarkoitus on tuottaa iloa, löytämisen iloa.
Ootko sä saanu kokea löytämisen iloa?
Ootko sä saanu kokea tätä löytämisen iloa?
Aika hyvä kuitti maalareilta tänään jättää isot satsit "hamsterikiviä" puistoihin ;D Kuvituksissa vihaisia hamstereita takanaan maalattujen kivien kasoja ja tekstitkin viittaa tähän hamstraus ilmiöön: kaik läx, it's not enough :))))
Hah, katotaan kuka nolaa kohta itsensä kun postaa hienot löytönsä jotka teki "sattumalta" kivikierrokseltaan ;De
Mä jätän kiviä vain iloksi/löydettäviksi. Kaikki tietämäni ovat hävinneet. En ole siis minkään ryhmän jäsen. Itse olen harvakseltaan löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä kuitti maalareilta tänään jättää isot satsit "hamsterikiviä" puistoihin ;D Kuvituksissa vihaisia hamstereita takanaan maalattujen kivien kasoja ja tekstitkin viittaa tähän hamstraus ilmiöön: kaik läx, it's not enough :))))
Loistava oivallus!
Vierailija kirjoitti:
Mistä te niitä kiviä ostatte?
Kiviä ei maasta saa ottaa ilman maanomistajan lupaa.
Kyllä pieniä määriä (yksittäisiä) kiviä voi ottaa luonnosta.
Ite kerään kiviä esim hautausmaalta. On sileitä ja valkeita.
Meilläkin on kotona muutama löytökivi. Ei voida niitä esitellä, kun Facebookia ei käytetä. Onpahan omana ilona.
Kuvia kivistä kiitos?