MAALISKUISET 06 UUSI PINO
ajattelin tehdä uuden alotuksen vaikkei edellisessä pinossakaan vielä " täyttä" ollu. Edellinen ketju oli kuitenkin alotettu jo huhtikuun alussa ; )
Päivät jatkuu samanlaisina..Mutta ihana on tuo pikkumies ollu taas kun toipui vauvarokosta. Ihmettelin tuossa viimeviikolla kun pojalle ykskaks nousi kuume eikä ollu nuhaa tms. Toista päivää kun kuumetta oli aloin muistella että esikoisella vauvarokko alkoi tälläin ja sitten kolmantena päivänä tuli näpyt ja kuume laski. On kyllä lievä tauti. Sellaista hikinäppylän näköistä oli selkä ja vatsa täynnä, mutta hyvä kun niitä näppyjä edes huomasi. Viimeviikolla siis oli muutamia levottomia öitä sen takia.
Nyt alkaa hirvittään se hampaiden tulo. Muistaakseni pojalle ei ole tullut tänä vuonna yhtäkään hammasta ja vaan nuo 6 etuhammasta on suussa. Pian niitä alkaa varmaan tulla rytinällä ja sitten taas valvotaan! Hui!
Eipä meidän päiviin tosiaan mitään uutta. Ulkona ollaan mahd paljon kun Joelkin siellä niin hyvin viihtyy ja sää on nyt suosinut. Ainoo mikä itteä nyppäsee on se että joka päivä nykyään käy karsea tuuli!! Nytkin olis täällä länsisuomessa ollu jo oikeita hellepäiviä mutta tuuli tekee siitä mahdottoman.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Kommentit (46)
meillä oli myös pari kuukautta jatkuva korvatulehdus ja nyt päätettiin, että putket laitetaan. Viikon päästä tiistaina on aika. Meillä on kyllä tullut tuo lapsivakuutus niin tarpeeseen kuin olla ja voi. Täytyy vielä putkituslasku odottaa ennen kuin lähettää vuoden kuitit Tapiolaan. Onneksi tuo tulehdus ei ole pahemmin meillä vaivannut eli kovaa särkyä ei ole ollut.
Mulla tuli tänään rv32 täyteen eli enää 8vkoa tai luultavasti vähän yli...torstaina meen Kättärin pelkopolille juttelemaan. Jäi se viime kertainen kiireellinen sektio vähän pelottamaan. Juhannusviikolla on sitten synnytystapa-arvio. Painoa mulle ei oo tullut vasta kuin vajaa 5kg, katoin tänään kortista, että huhtikuun alun jälkeen ei oo tullut painoa ollenkaan. Masu on kyllä kasvanut, vähän outoa. Toivottavasti vauva kuitenkin kasvaa normaalisti.
Sport75
pain 4 vkoa putket korvissa ja poika on ollu täysin eri ihminen. Hymyilevä ja aurinkoinen. Toistaiseksi korvat ovat ollu terveet mutta eilen alkoi nuha joten saas nähdä. Tämä nyt siis eka nuha putkien jälkeen. Silloinkin pjalla oli nuha kun putkitettiin. Meidän kaikilla lapsilla on koko talven jyllänny nuhat. Kun viimenen paranee ekalla jo taas alkaa uus nuha. Toivottavasti kesä tois helpotusta tähän.
Meidän 4 vuotias saatta myös saada putket korviin. Hänelläkin nyt ollut 5 tulehdusta tänä vuonna. Eilen saatiin uusi kuuri taas. Jos vielä tulee tulehdus niin sitten putkitukseen. Jännästi silläkin oli 2 v välissä ettei ollu tulehduksia ollenkaan ja nyt taas alkanut. Hän ei onneksi paljoa korviaan valita toisin kuin Joel joka huusi yöt läpeensä lähes koko talven kun korvat oli aina kipeet.
Tsemppiä putkitukseen kaikille. oli muuten yllättävän simppeli toimepide ja nopea. menisin koska tahansa uudestaan siihen jos tarve vaatii.
Putkitus maksoi melkein 650 euroa! Mä olen aina sairauksien jälkeen laitellut vakuutusyhtiöön korvaushakemuksia, if:ssä voi ne tehdä kätevästi netissä. Vain kerran on soiteltu perään ja pyydetty kuitteja, korvatulehdukset on aina mennyt läpi ilman kuitteja. Ihmettelen kyllä jos eivät tästä putkituksesta pyydä, maksoi kuitenkin aika paljon.
Sportinkin synnytys lähestyy kohta! Varmaan ihan hyvä päästä sinne pelkopolille juttelemaan. Haluaisitko kuitenkin synnyttää alakautta? Vai haluaisitko suunnitellun sektion? Jutellaanko siellä kätilön vai lääkärin, vai molempien kanssa?
Se putkitus oli toisaan ihan simppeli toimenpide, mutta mua se nukutus arvellutti ihan hirveesti, ja tyttö kun vielä huusi siinä kuin syötävä, mun teki tosi pahaa. Onneksi mies oli mukana, se piti tytöstä kiinni kun mun oli pakko siirtyä syrjään itkemään. Anestesialääkäri sanoi, että usein äidiltä tulee siinä kohtaa itku, on siellä kuulemma joskus isätkin itkeneet=) Mä olen kyllä niin herkkä itkemään, että arvasinkin että noin siinä käy. Kovasti siellä ihmiset lohduttelivat.
Tänään on tytön päiväkodin kevätjuhla! Ne on jonkun esityksenkin tehneet, jännityksellä odotan!
NapNap + tyttö 1v2kk
Pikaiset kuulumiset myös. Ihanaa hellettä ollut mitä nyt tänään sää muuttui hieman viileämmäksi ja vesisateita lupaili seuraaville päiville. Toivottavasti kesä ei tähän loppunu? ; ) Miehen loma alkaa vasta 16.7 joten silloin sais kesää vielä olla kun mennään mökkeileen jne. Tänä kesänä ei tehdä perinteisiä hotelli/huvipuistoretkiä vaan päiväretket saavat kelvata. Käydään puuhamaassa ja särkässä ainakin ja sitten tosiaan anopin mökillä ollaan apaut viikko ja sitten mieheni isäkin vuokrasi mökin loppuvuodeksi kuopiosta että jos sinnekin sitten tekis muutaman päivän reissun.
Hampaita ei Joelille ole edelleenkään tullu..Viikonloppuna yks yö meni taas valvoessa mutta viimeyö meni hyvin. Tiedä sitten valvoiko hampaita vai kuumuutta mutta jano ukkelilla ainakin oli kun mukillisen veti vettä keskellä yötä. Söi lauantai iltana grillimakkaran eli se varmaan janotti poikaa. Eipä kannata varmaan iltapalaksi enään grillimakkaraa tms tarjota ; )
Eipä nyt ihmeitä uusia. Nautitaan kesästä vaan. Kesäterveisiä muillekin!
Meillä ollut koko viime viikko sellasta hulabaloota, että huomista mökkireissua odotellaan innolla. Viime maanantaina oltiin Visulahdessa kahdestaan neidin kanssa. Torstaina lähdettiin Tampereelle kylypylään kahdeksi yöksi, perjantaina käytiin Särkänniemessä ja eilen vielä Lintsillä. Kaikki vaan jotenkin sattui samalle viikolle... no nyt ei sitten vähään aikaan tartte minnekään mennä :) Heinäkuussa suunnitelmissa reissu Muumimaailmaan ja kai siellä Korkesaaressakin pitäs käydä.
Nooalla oli viikonloppuna kuumetta ja nenä vuotaa solkenaan, yskääkin on. Ja lisäksi alas tulossa toinen poskihammas, joten yöt aikamoista vääntämistä ja itkua *haukotus*. Nooa ollut nyt parisen viikkoa ilman yömaitoa ja tosi helpolla siitä eroon päästiin, vaikka olin itselleni siitä kauheet kauhukuvat ehtinyt jo luoda ;) Parempi näin!
Tänään käytiin lasten kanssa katsastamassa lasten tarha, jossa elokuun puolessa välissä aloittavat. Nooa oli ihan innoissaan tarhassa, oisi varmaan jäänyt sinne vaikka heti. mennä touhotti pitkin tarhaa. Ehti myös kiivetä jo pöydälle :) Isosisko oli enemmäkin ujoa piimää. Mutta eiköhän se sitten siitä mene, kun pääsee enemmän tutustumaan ja saa kavereita. Nooan ryhmään tulee ensi vuonna Venlan vanha tarhatäti, tosi mukavaa! Kyllä äidin sydämeltä vierähti iso kivi pois, kun Nooa niin hyvin näytti sopeutuvan tarhaan.
Aurinkoista kesää kaikille!
-monkey ja lapset-
Eli meille sitten tuli kolmas tyttö! Rv 40+1 eli 30.5. 53cm ja 4510g. Ja ihan on äitinsä näköinen :)
Isosiskot suhtautuneet hyvin. Noora on ihmeissään silloin kun vauva itkee, mutta ei ole ollut mustis vaikka imetänkin. Käy vaan kattelemassa vauvaa ja juttelee ö, ö.
Meillä ei Noora vieläkään sano yhtään sanaa. Tai yhtänä päivänä totesi että höpö höpö. Esikoinen kun tuppaa tuota hokemaan, niin Noora tietysti siitä oppinut. Kävely sujuu nyt jo hyvin, joskin vielä pyllähdellään. Isommat tytöt olleet nyt toista viikkoa perhepvhoitajalle ma-pe. Esikoinen tykkää, Noora ei ihan ole vielä sisäistänyt tätä hoitohommaa. Ikävöi tietysti. No kyllä äidinkin sydän on kovilla, nyyh.
Sportin vauvauutisia odotellaan ja Kewako se oli raskaana kanssa. Onnittelut!
Mukavaa kesänjatkoa taas täältä!
AIHA ja tytöt
Täällä vantaalla on aika kökkö ilma... onneksi ehdin juuri töihin ennen tota kaatosadetta!
Joo täälä perästä tullaan:)! Mua kans vähän pelottaa miten esikoinen suhtautuu vauvaan ja tietenkin myös oma jaksaminen. Mä en vie pikku-ukkoa hoitoon, joten ollaan sit koko porukka reilu vuosi kotona. Toivottavasti vauva on kiltti. Mulla on vointi hyvä ja maha aika pieni edelleen. Viikon päästä on synnytystapa-arvio, jännä nähdä minkä kokoinen vauva masussa köllöttelee, kun tuo oma paino ei oo huhtikuun alun jälkeen noussut ollenkaan, edelleen siis paino noussut vaan 5kg.
KEWA me ostettiin tuplavaunut/rattaa käytettynä. Ovat sellaset rattaiden ja vaunujen välimaastosta. Isot pyörät ja tukevan tuntuiset ovat, mutta kuiteski aika ketterän tuntuiset. Merkkiä en muista ja nyt ollaan mummolassa niin en voi tarkistaa:).
Meillä on pikku-ukko jo hurja menijä, mutta ei meilläkään vielä sanoja ole. Höpöttää kovasti ja ymmärtää hyvin puhetta.
Sport75 rv 35+2
Meidän tytsä sai tänään ison kuhmun päähän, kun on käsittänyt taaperokärryn käytön vähän väärin eli kiipeä vaan kyytiin ja sen päälle seisomaan. Tänään lähti taas kärri jalkojen alta...
A ei kävele, mutta kiipeilee kyllä. Sanoja on jo aika paljon ja vielä " omat" sanat siihen päälle eli ilmeisesti liikkuminen on sitten siitä " kärsinyt" . Kaikki aikanaan.
Mie jännään, josko pääsis ilmoittautumaan tuonne helmihaikaroiden pinoon (sillä nimellä tais mennä), mutta toistaiseks on tullu niin heikkoa viivaa, etten oikein osaa vielä innostua....Pitää viel ennen juhannusta kokeilla, et tietää miten juhlitaan=)
[b]kewa[/b]: kurja juttu, että joudutte koirasta luopumaan. Saanko udella miksi? Onko pitkät karanteenit vai muuten vain hankalaa?
Palataan,
Jossara ja nti A 1v 2,5kk
Olipas neidillä kokoa ; ) Miten synnytys meni? Kestikö synnytys kauan? Vauvantuoksuista arkea teille sinnepäin. Etpä taida lähiaikoina juuri koneelle ehtiä ; )
Kokemuksesta tiedän että se haalea viiva tarkoittaa että olet raskaana. Näin mulla ollu kaikkien kolmen kohdalla ; ) Onnea siis.
Itsellä tämä krooninen vauvakuume jatkuu mutta nyt ei rahkeet riitä neljännelle. Joel kun vasta nyt nukkuu useimmiten hyvin yöt mutta kyllä risaisia öitä on vielä luvattoman paljon ja muuten arki on aika sähläystä ja tukka putkella menoa noiden kolmen kanssa ; ) Ihanaa silti. Nyt sitten odotellaan seuraavaksi sportin vauvauutisia, sitten kewan ja sitten jossaran. Olikos vielä muita raskautuneita?
AIHAlle kolmannen neidin johdosta! Ei ollutkaan mikään ihan pikkuinen tyttönen ;)
Ja plussasäteitä jossaralle +++
-monkey-
Tiedän kyllä, että viiva se on haaleakin viiva, mutta silti jotenkin vähän skeptinen olo. Liian " helposti" kävi....
Meillä 2 viimeisintä lasta saanut alkunsa ekasta kierrosta. Ja esikko kolmannesta. Jokaisen kohdalla söin pillereitä ja niiden lopetukse jälkeen tulin heti raskaaksi. Kyllä sitä nyt voi jo onnitella ; ) Eli onnea!
Toivottavasti olet jossara raskaana! Kannattaa tosiaan ehkä testata uudestaan vielä ennen juhannusta. Mä pidän peukkuja!
Mä en osaa kyllä ite sanoa yhtään, että tuleeko meille koskaan toista lasta... välillä sitä haluaisi, mutta usein on kyllä sellanen olo että ei, tai ei ainakaan vähään aikaan... Jotenkin tuntuu että " pitää" vielä ainakin se yksi tehdä. Mulle ainakin mun omat sisarukset on sen verran rakkaita ja tärkeitä, että haluaisin meidän tytölle kyllä ainakin yhden sisaruksen. Mutta tää nyt on tällästä miettimistä... ei kai tässä vielä tarvitse mitään päättää.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
NapNap + tyttö 1v3kk
AIHALLE vauvasta ja myös raskaana oleville odotukseen. Meillä suunnitelmissä kohta vihdoin käynnistää pikku-kakkos projekti, että saapi nähhä miten käy tuleeko vauva vuonna 2008 !!!! Tää ekakaan kun ei ihan heti tärpänny, mutta eihän se sano että toista pitäisi yhtä kauan tehdä.
Töihin palaan elokuussa ja viimeistään sillon saa toinen ilmotella tulostaan :)
Pikku-ukko kiipeilee ja juoksee edelleen ja sotkee aina isompien leikit ;) on saanu kyllä tuta, kun isommat pojat herkästi tyrkkii kumoon, kun tielle menee, mutta ei ole lannistunut jatkaa vaan kiusaamista :)
fiona77 ja pikkumies jo yli 1v3kk
Kyllä mua edelleen pelotta se vauvan syntymä, miten kyllä pärjän kun esikoinenkin vielä vauva??? Mutta on sinne vielä 3 kuukautta aikaa...
Koirasta joudutaan luopumaan ja aika kova paikka se onkin. Onneksi päästin mukaan ' Koiralle Koti' ohjelmaan ja toivottavasti se sopiva uusi koti meidän ihanalle tytölle löytyis. Maanantaina se päätöksen teko ja koira menee uuteen kotiin. Ei pysty vielä ajattelemaan koko asia, poika on myös hyvin tietoinen sessusta ja on hänellekin ollut ihana leikkikaveri, on jo nyte ikävä... Ulkomaille muutto edessä, sen takia pitää luopua koirasta. Hirveän pitkä lentomatka ja karanteeni jopa 45 päivä. Koirakulttuuri hyvin eriläinen, voisko sanoa että koira on siellä vaan eläin ja jopa ruoka. Ulkoiluttaminen ja hoito sielläpäin vaikea, kuumuus yms. Ei halua koiralle tämmöistä. Onneksi koirankouluttaja sanoi että oikea päätös meillä ja aivan ihana koira, sopii luonteensä puolesta perheen kun perheseen, ei pitäis tulla mitään ongelma. Tuntuu vaan hirveän vaikealta, ihan kun lapsen antais pois...
Mulla tullut ihan hirveästi painoa lisää, kaikki veikka että nyte tyttö tulossa (ei vois niin sanoa mutta kyllä poikaa haluaisin, vaikka pääasia että tervee lapsi tietenkin). Kauhistutta että mihin ne painonlukemat vielä nousee.
Tuplarattaat ajattelen ostaa, mutta vähän myöhemmin, ehkä jotkut matkaratas-tyyppiset.
Poika kävelee hyvin, jopa juoksee nykyään. Ei vierasta ketään ja tutki kaikkia paikkoja, kiipeile paljon ja rohkeasti ja kokeile joka päivää äidin rajoja. Itse syöminen ei kiinnosta, hän söis vaan jäätelöä jos ma antaisin. Sanoja tulee jonkin verran ja ne vironkieliset (minä olen isomman ajan hänen kanssa), mutta aika paljon vaan huutaa pää punaisena ja osoittaa jotain sormella (aika rasittava ja ollan mietitty jo miehen kanssa kuulokkeiden ostoa)... Uhmaikä myös päällä, heittautuu lattialle kun ei saa mitä halua ja huuta kovaa kun puetaan tai tullaan ulkoa sisälle...
Onnittelut kaikille raskaana oleville!
kewa ja poika 1v3kk ja toukka 27vko
Ehkä elokuussa vois aloittaa uuden pinon....
Tänään saatiin pitkästä aikaa tulosta pottaan. Olen itse maailman laiskin potattaja, kun ei typy siinä aina viihdy kökkimässä, mutta ilmeisesti kun on tavaraa tulossa niin malttaa istua. Nolo tunnustaa, mutta meinas lohko lentää, kun tyhjensin pottaa. Ehkä tää raskaus herkistää.... on muutenkin tukala olo, vaikka ihan alkumetreillä ollaan. Tympeää, kun A:n kanssa oli niin oireetonta;)
Tää on kyllä jännää miten eri tahtiin nää tän ikäiset kehittyy. Tyttö ei tosiaan vieläkään kävele, mutta sanoja tulee paljon ja yrittää matkia kaikkea mitä kuulee. Samoin käsistään on miun mielestä aika taitava, kokoamaan torneja palikoista, yhdistelemään legoja tms. Niin se vaan menee.
Jossara, nti A ja B2 rv9+0
Luin viime pinosta että uusia ihmisiä oli raskaana, onnea!
Jokos muuen Aiha on synnyttänyt? Seuraavana taisi olla sitten Sport75.
Tyttö viihtyy päiväkodissa hyvin, syö siellä tosi hyvin vaikka kotona taas syö todella nihkeesti, en muista milloin olisin saanut tytölle lämmintä ruokaa alas enempää kuin kaksi lusikallista. Iltapuuroltakin on kieltäytynyt. Näillä sairasteluilla on varmasti osuutta tohon syömättömyyteen...
Tytölle laitettiin siis putket korviin viime perjantaina, neljän peräkkäisen korvatulehduksen seurauksena. Ne neljä tulehdusta olivat vajaan 2kk sisään, ei ikinä ehditty edes jälkitarkastuksiin. Nyt on sitten putket, toivottavasti kierre katkeaa. Onko Lyytikki Joelin korvat olleet nyt terveet? Luin että teilläkin oli putkitus.
NapNap + tyttö 1v2kk