Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu suomalaisten lapsenusko poliisiin?

Vierailija
17.07.2026 |

Muualla inhotaan poliiseja, meillä tykätään. No, hullut tykkää veroistakin😄

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihmiset sosiaalistuvat pelokkuuteen, joka ei ole pelkkää harkintaa tai varovaisuutta, vaan kokonainen elämänasenne. Viranomainen näyttäytyy lähes suojelusenkelinä, jonka läsnäolo lupaa turvaa ja järjestystä. Samalla maassa eletään kulttuurissa, jossa verhojen takaa pälyillään kuvitteellisia rosvoja, mutta poliisien tekemät vakavatkin rikkomukset kuitataan olankohautuksella, ikään kuin tämän yhden viranomaisen valta olisi luonteeltaan niin hyvänlaatuista, ettei sitä tarvitsisi koskaan tarkastella kriittisesti. Tämä ristiriita paljastaa pelon ja auktoriteettiuskon oudon liiton, joka muovaa suomalaista arkea enemmän kuin haluamme myöntää.

Vierailija
62/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisikin on ihminen, ja heistä löytyy mätänunia ihan siinä missä siviileistäkin. Itse poliisiorganisaatio on meillä Suomessa pääosin oikein luotettava, jos vertaa suureen osaan maailman maita. Olisimme pulassa ilman poliisia.

Mistä sinä sen tiedät? Omat havainnot ovat täysin toisenlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monella on neutraali suhde viranomaisiin koska eivät ole kokeneet mitään ikävää näiden taholta. Mistä minun pitäisi tuntea epäluuloa? Yksilöistä voi löytyä kaikenlaista hyvässä ja huonossa, mutta näytä minulle ammattikunta missä näin ei olisi.

Vierailija
64/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella koulutetut ja fiksut poliisit, ja poliisin toimintaa valvotaan melko tehokkaasti. 

Poliisiksi menee jotka ei pääse yliopistoon 

tai saaneet jäädä armeijaan.

Vierailija
65/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle auktoriteetin ja median sana on laki koska suomalaisia ei ole koskaan opetettu toimimaan yksin tai ajattelemaan itse. Niistä auktoriteeteista syntyy tavallaan uudet vanhemmat sen jälkeen kun itse muutetaan pois omien vanhempien luota, koska se luo turvaa arkeen että on kokoajan joku sanomassa miten hommat hoituu. Siinähän on oikeasti kyse siitä että vastuuta ei osata kantaa itsestä ja pelosta. Auktoriteetit luo sen turvaverkon

Tähän vielä se että sehän ei oikeasti ole niin että suomalainen esim media on maailman paras ja luotettavin, suomalaiset vaan pitää sitä sellasena koska suomalaiset on tottunu myötäilemään kaikkea mikä tulee jostain ylempää. Se luo illuusion luotettavuudesta, vaikka oikeasti siinä vaan ihmiset uskoo ja imee sisäänsä automaattisesti kaiken koska niille on luotu ajatus siitä että auktoriteetti ei ikinä selitä omiaan.

Suomalainen media ja suomalainen poliisi ovat aivan eri asioita. Opettele noiden ero!  -   Ei nyt ihan viisasta tuo muukaan tekstisi.

Vierailija
66/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisia vihaavat vain äärivasemmisto ja rikolliset.

Eli käytännössä kaikki, koska kaikki äärivasemmistosta oikealla olevat ovat rikollisia.

Vierailija
67/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapsenusko? Omien kokemusten mukaan poliisi on toiminut vain ja ainoastaan oikein kaikissa tilanteissa, joita itse olen kohdannut. Toki sinne mahtuu muutama mätä tapaus, ei se silti poista luottamusta. Ja nyt siis puhun Aarniosta ja vastaavista. En tuomitse kokonaan tätä mopoilijan kiilaajaa. Toki teki ylilyönnin, mutta...

Vierailija
68/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen poliisi on todella hyvä poliisi, eikä meillä vielä onneksi ole tarvittukaan mitään panssareitakaan kansalaisten suojelemiseksi rikollisista.

Nekin lapsukaisetkin, jotka vaarantavat itsensä ja muita tiellä liikkuvia, selviävät yleensä puhuttelulla. 

Medialaisiaa varmaan ketuttaa joku ylinopeusakko, kun noin liikuttavasti puolustavat lainrikkojia ja rikollisia.

Vierailija
69/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa käyttäytyä ja ajaa suunnillen sallittuja nopeuksia, ei ole mitään syytä pelätä poliisia.

Juuri luin artikkelin siitä, mitä iranin poliisi teki syntiselle naiselle.

Vierailija
70/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ketjuun on tähän mennessä vastattu, mutta oman vastaukseni liitän tähän: "Reinikainen. Reinikainen."

Onhan suomalainen poliisi pääasiassa asiallinen. Eikä mulla siihen löytynyt muuta lisättävää. Parista kymmenestä kohtaamisesta vain yhtä kutsuisin asiattomaksi.

Vierailija
71/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ehkä peesut ei ole vielä huomanneet Euroopan kuumuus- ja tulipalotilannetta.

Aika hauska oli, kun brtit lähetti varoituksen kansalaisilleen puhelimiin, että ei saa tehdä avotulia, eikä edes grillata pihalla.

Nyt on hätäkeskus tukossa, kun ihmiset soittelee, että naapurissa rillataan makkaraa.

Vierailija
72/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on se muualla, jossa poliisia inhotaan?

Maa?

Vierailija
73/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu luotettavista poliiseista, huonoja on vähän vaikka toki niitä on.

Vierailija
74/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu luotettavista poliiseista, huonoja on vähän vaikka toki niitä on.

Luotan meidän poliisiin, vielä! Olipas reippaita poikia, voi kun olisivat yhtä reippaita tarttumaan työhön ja kaikkeen muuhun!

Vierailija
75/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on se muualla, jossa poliisia inhotaan?

Maa?

Jossain kehitysmaissa voivat ehkä inhotakin kun poliisit niissä lähinnä terrorisoivat kansalaisia. Mutta edes yhdysvalloissa enemmistö kansasta ei inhoa poliisia.

Vierailija
76/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain hyviä poliisikokemuksia.

Näistä poliisionperseestä-kommenteista tulee aina heti ensimmäisenä mieleen, että itse on perseilty ja syytetään poliisia kun vttuttaa.

Vierailija
77/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa ihaillaan poliiseja. Ihailu voimistuu, jos poliisi on elävässä uskossa. 

Vierailija
78/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ovat usein nähneet mitä se todellisuus on. Suurin osa niistä on järkiporukkaa, jonka työn hedelmät p*ska oikeuslaitos tuhoaa. Toivottavasti poliisi lakkautettaisiin pian ja tulisi vahvimman laki voimaan.

Vierailija
79/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan oma syy vihata, yleensä syyt on on oma rötöstely.

Vierailija
80/80 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit ovat usein nähneet mitä se todellisuus on. Suurin osa niistä on järkiporukkaa, jonka työn hedelmät p*ska oikeuslaitos tuhoaa. Toivottavasti poliisi lakkautettaisiin pian ja tulisi vahvimman laki voimaan.

Sinunlaisilla on näköjään elämäsi ehkä täynnä rikoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän