Te, joilla on onnellinen liitto, kertokaa salaisuutenne sen saamiseksi!
Täällä aina haukutaan toista sukupuolta ja voimaannutaan sinkkuudesta. Haluaisin kuulla näkemyksiä ja kokemuksia heiltä, joilla parisuhde on kestänyt ja jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Mikä on salaisuutenne, miten saatte sen toimimaan?
Kommentit (364)
Kyllä tulee surulliseksi, kun lukee tätä palstaa. Jumissa miehen kanssa, jota ei yhtään kiinnosta viettää aikaa yhdessä. Lasten takia tässä sinnitellään.
Saa olla aito juuri oma itsensä. Ei sanota loukkaavia sanoja. Mukavaa yhdessä. Kiva tehdä yhdessä asioita, eikä niin, että pitää koko ajan päästä johonkin omiin menoihin. Niitäkin toki on. Ei olla pitkävihaisia. Tehdään hyviä tekoja. Kiitollisuus tavalliseen elämään. Toteutetaan molempien haaveita vuorotellen. 22v. Yhdessä.
Asiat päätetään yhdessä. Aikaa vietetään yhdessä ilman että se tuntuu pakkopullalta. Tarvittaessa uskalletaan riidellä. Kuitenkin se on se toisen kunnioittaminen, arvostaminen jotka sitä suhdetta puskee eteenpäin.
16 vuotta kimpassa
Vierailija kirjoitti:
Suomi korkeimmilla paaluilla tilastoissa Euroopan domestic violence tilastoissa...
Siksi kannattaa erota. Sinkkuna on parempi olla. Saat tehdä mitä haluat ja kenen kanssa haluat. Erotkaa, suosittelen.
Kunnioitus! Olen aina ihmetellyt sanontaa että pitää kovasti tahtoa ja joka päivä päättää tahtoa. Ei ole kyllä tarvinnut, ihan itsekseen on homma luonannut muutenkin. Huomenna hopeahääpäivä .
Tämäkin ketju täyttä valhetta. Pari ihmistä tahkonnut "onnellisia" tarinoita. Sinkkuus on onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen seksi miehen kanssa.
Eikö vaimoasi asia häiritse muka ollenkaan
Kaveri valehtelee silmät päästään
Ollaan yhtä laiskoja, tehdään silloin kun on fiilis, ei väkisin ja pingottamalla. Toki on rankka työ.
Kyllähän se on toimiva seksielämä. Halut molemmilla korkealla edelleen, kun tunnetaan suunnatonta vetoa toisiimme pitkän ajan jälkeenkin. Molemmilla kokemusta myös toisenlaisista suhteista, joten osaamme yhdistää fyysisen vetovoimamme suhteemme toimivuuteen. Halu on tärkeämpää kuin sopivuus muilla osa-alueilla.
Keskustelu ja toisen muutoksen hyväksyminen. Puolisoni on melkolailla eri ihminen kun hänet tapasin 20 vuotta sitten, muuttunut paljon siitä kun avioiduimme 15 vuotta sitten. Monenlaista aikaa on näihin vuosiin mahtunut mutta rakkaus ja kunnioitus molemminpuolin on säilynyt.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ja toisen muutoksen hyväksyminen. Puolisoni on melkolailla eri ihminen kun hänet tapasin 20 vuotta sitten, muuttunut paljon siitä kun avioiduimme 15 vuotta sitten. Monenlaista aikaa on näihin vuosiin mahtunut mutta rakkaus ja kunnioitus molemminpuolin on säilynyt.
Tämä se onkin kun toiset kasvaa eri suuntiin ja toiset samaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju täyttä valhetta. Pari ihmistä tahkonnut "onnellisia" tarinoita. Sinkkuus on onnea.
Sinkkuna olo on kuin menisi karkkikauppaan. Kaikkea voi saada ja kokea. Nämä pariutuneet eivät ymmärrä mistä jäävät paitsi.
Salaisuus on ettei ole siunaantunut lapsia eikä ole lemmikkejä. Silloin voi antaa toisen olla juuri sellainen kuin hän on. Ei tarvetta muuttaa toista, rajoittaa tekemisiä, harrastuksia ym. Kumpikin menee ja tekee mitä haluaa. Mulla lisäksi reissutyö ja olen poissa kotona noin 3 yötä viikossa. Sekin tekee hyvää parisuhteelle. Mies nukkuu ilman mua tosi huonosti ja jaksaa mun huonoja puolia aina paremmin kun olen ollut pari yötä muualla. Seksi on loistavaa edelleen 10 vuoden jälkeenkin ja meillä on yleensä aidosti mukavaa toistemme kanssa.
Anoppi hylättiin heti alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna olo on kuin menisi karkkikauppaan. Kaikkea voi saada ja kokea. Nämä pariutuneet eivät ymmärrä mistä jäävät paitsi.
Lyhyitä parisuhteita harrastavat eivät puolestaan tiedä, mitä on pitkän parisuhteen synnyttämä kumppanuus. Se on yhteyttä aivan toisella tasolla.
Ensinnäkin on pitänyt löytää hyvä kumppani. Sellainen, jonka arvot ovat saman/lähellä omiasi.
Arvostus -yksi tärkeimmistä asioista puolisoa kohtaan ja siis puolin ja toisin.
Jokaisella on joskus huonoja päiviä. Niin itsellä kuin puolisollakin. Pitää osata antaa tilaa, tukea ja tsempata.
Riidellä pitää osata hyvällä tavalla. Ei haukkumista, vähättelyä, ilkeilyä tms.
Puhuminen siitä, että rakastaa ja mitä toisessa arvostaa tärkeää.
Keskinäinen kunnioitus. Opetellaan etsimään sopu eriäviin näkemyksiin asiallisesti keskustellen. Jos suututaan, ei sanota loukkaavasti eikä ilkeästi toiselle. Kerrotaan kurjasta tai pahasta olosta, eikä pureta sitä toiseen kiukuttelemalla. Suurissa asioissa päätös, joka miellyttää molempia. Hellyys ja pyrkimys tuottaa toinen toisilleen hyvää mieltä ja iloa. Huumori. Omaa tilaa ja omia juttuja, sekä yhteisiä asioita.
44 vuotta takana yhteistä taivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sinkkukausia joiden aikana olen kerennyt karkkikauppaan. Silti olen onnellisempi kumppanini kanssa ja valitsen hänet ja kumppanuuden muihin kohdistuvan lihallisen himon toteuttamisen sijaan. Meidän suhteesta tekee hyvän samat asiat jotka on jo mainittu keskustelussa: kunnioituksen säilyminen, toisen hyväksyminen, yhdessä viihtyminen, yhteinen arvomaailma ja huumorintaju.
Hear, hear.