Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on onnellinen liitto, kertokaa salaisuutenne sen saamiseksi!

Vierailija
17.07.2026 |

Täällä aina haukutaan toista sukupuolta ja voimaannutaan sinkkuudesta. Haluaisin kuulla näkemyksiä ja kokemuksia heiltä, joilla parisuhde on kestänyt ja jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Mikä on salaisuutenne, miten saatte sen toimimaan?

Kommentit (364)

Vierailija
121/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasteta mykkäkoulua, ollaan tultu siihen tulokseen ettei siitä ole mitään hyötyä. Tykkään miehestäni, hänen kanssaan on helppo olla ja hän on hyvä ihminen, kohtelee muita ihmisiä hyvin. Ihailen tiettyjä luonteenpiirteitä, jotka esim. itseltäni puuttuvat. Vietetään yhdessä aikaa ja jos joskus sattuu että se jää vähemmälle niin molemmat alkavat kaivata jotain yhteistä touhua. 

En tiedä, tykätään toisistamme ja ongelmatilanteessa tullaan toista vastaan, mietitään mitä itse voisi tehdä eri tavalla jos toisella on asiasta huono olla. 

Arjessa pikkujuttuja, ladataan kahvinkeitintä valmiiksi ja aina kotoa lähtiessä pussataan. Joskus ostetaan toiselle jotain hyvää ja piilotetaan se sellaiseen paikkaan mistä toinen sen varmasti pian löytää. Autetaan toista silloin, kun huomaa että on väsynyt tai erityisen kuormittunut. 

Vierailija
122/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen siitto, onnellinen liitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinvalinnassa käytössä järki ja tunteet. Ei mitään laskelmoivaa liiketoimintaa pöydällä, vaan ihan kemian perusteella valikoitiin toisemme. Toki merkittävässä roolissa oli yhteensopivat elämäntavat, arvot yms.

Vierailija
124/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan pian 50, 30 vuotta yhdessä ja 20 naimisissa. Puoliso on paras ystäväni ja meillä aidosti kivaa yhdessä. Ihan arjessa viihdytään. Samat arvot, vaikka esim. mies himoliikkuja ja minä vain sellainen keskiverto kävelijä. Seksiä ei kauhean usein, mutta hellyyttä osoitetaan päivittäin ja kerrotaan rakastavamme myös usein. 

Mitä hemmetin väliä sillä rakastamisen kertomisella on? Haluan haluta ja rakastaa, aivan sama jollain korulauseilla 30 vuoden jälkeen.

Vierailija
125/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa ja tilaa rakkaallesi, puhu kauniisti, keskustele päivittäin, kerro avoimesti joku asia painaa sinua, jos riitelette, keskustelkaa riita läpi ja kunnioittakaa toisen näkökantoja, tehkää viikoittain kivoja asioita yhdessä, rakastelkaa säännöllisesti...

Vierailija
126/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan pian 50, 30 vuotta yhdessä ja 20 naimisissa. Puoliso on paras ystäväni ja meillä aidosti kivaa yhdessä. Ihan arjessa viihdytään. Samat arvot, vaikka esim. mies himoliikkuja ja minä vain sellainen keskiverto kävelijä. Seksiä ei kauhean usein, mutta hellyyttä osoitetaan päivittäin ja kerrotaan rakastavamme myös usein. 

Mitä hemmetin väliä sillä rakastamisen kertomisella on? Haluan haluta ja rakastaa, aivan sama jollain korulauseilla 30 vuoden jälkeen.

Mies ei kertonut rakastavansa.

Vierailija
127/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitse kumppani, jonka kanssa jaat samat arvot ja mielenkiinnonkohteet. Avioliitto toimii, kun pelaatte tiiminä eli kumpikin pyrkii oma-aloitteisesti tekemään asioita toisen eteen.

Vierailija
128/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harrasteta mykkäkoulua, ollaan tultu siihen tulokseen ettei siitä ole mitään hyötyä. Tykkään miehestäni, hänen kanssaan on helppo olla ja hän on hyvä ihminen, kohtelee muita ihmisiä hyvin. Ihailen tiettyjä luonteenpiirteitä, jotka esim. itseltäni puuttuvat. Vietetään yhdessä aikaa ja jos joskus sattuu että se jää vähemmälle niin molemmat alkavat kaivata jotain yhteistä touhua. 

En tiedä, tykätään toisistamme ja ongelmatilanteessa tullaan toista vastaan, mietitään mitä itse voisi tehdä eri tavalla jos toisella on asiasta huono olla. 

Arjessa pikkujuttuja, ladataan kahvinkeitintä valmiiksi ja aina kotoa lähtiessä pussataan. Joskus ostetaan toiselle jotain hyvää ja piilotetaan se sellaiseen paikkaan mistä toinen sen varmasti pian löytää. Autetaan toista silloin, kun huomaa että on väsynyt tai erityisen kuormittunut. 

Tuo on tärkeä havainto, että katsoo miten se toinen kohtelee muita ihmisiä. Itse erehdyin mieheen joka kohteli ihmisiä huonosti, haastoi riitaa ja isotteli.  Myöhemmin sain itsekin tuon saman kohtelun. Kannattaa siis katsoa tarkkaan, miten se seurustelukumppani suhtautuu muihin ihmisiin. Kunnioittaako ihmisiä vai halveksiiko ja pitääkö muita kynnysmattoinaan. 

Vierailija
129/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin , että saameksi pitää kertoa! No molemminpuolinen rakkaus.,Rakkaus on totta.  Molemmat haluavat toiselle hyvää.

Vierailija
130/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen seksi miehen kanssa.

Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman! 

Ei seksi voi muutenkaan olla vuosikymmenien liiton ylläpitävä voima. Tämä on nuorten ihmisten illuusio, jolla lisääntyminen on biologisesti varmistettu. Pelkkää hormonitoimintaa, ei sen kummempaa.

Sorry, mutta olet täysin väärässä. Meillä on takana yli neljännesvuosisata, mutta on täysin selvää, että ilman säännöllistä seksielämää (n. 3-5 krt viikossa) suhde loppuisi nopeasti. Toki tämä ei ole parisuhteen ainoa peruspilari, mutta yksi niistä harvoista. 

Jos teistä jompi kumpi siis sairastuisi - ja usko minua, niin tulee tapahtumaan - ja seksi ei onnistuisi koska kipu/lääkitys/younameit, niin liitto loppuisi aika nopeasti? Kerrassaan hieno suhde teillä - not. Mikä perustus!

Jahas, siellä taas jokin ylipainoinen diabeetikko yrittää selittää, että mitä tapahtuu sitten, kun olet ylipainoinen. Sorry, ei tule tapahtumaan kummallekaan meistä kuin korkeintaan joskus 70-80-vuotiaana ja sitten joutaakin jo kuolla. Suurin osa suomalaisten ns. sairauksista on itse aiheutettuja. 

Btw, oli muuten taas hyvää seksiä puolison kanssa. Suosittelen kaikille. Suhde ilman seksiä ei ole ketjun otsikon mukainen onnellinen, vaan päinvastoin onneton suhde. Suurin osa suomalaisista ilmeisesti haluaa onnettoman suhteen. En voi ymmärtää. Muutenkaan parisuhteessa ei ole omistusoikeutta omaan kehoon.

Miten niin ei ole omistusoikeutta omaan kehoon? Tuohan on ihan höpöphöpöjuttua.

- aviossa yli 30 v

Niin ja näin, sillä Raamatussa sanotaan avioliitossa oleville, että älkää evätkö sitä toisiltanne!!!! 
Seksi kuuluu vain avioliittoon ja on yhdysside puolisoiden välillä, jota ei pitäisi rikkoa.

Tuskin Raamattu antaa luvan alkaa rais*kaamaan toista, ja jos antaakin niin onneksi se on Suomen laissa kielletty ja on rikos. 

Jokaisella ihmisellä on oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen, myös sillä joka on naimisissa. 

Ja tuolle joka iloisena kertoo miten on pannut vaimoaan jo 25v joka päivä ja arvelee sen kestän hautaan asti, kun eivät sairastu, eikä vaimolle takuulla tule pahoja vaihdevuosivaivoja niin sanon vaan sen, että etpä tiedä mitä elämä voi tuoda tullessaan.  On niin paljon niitäkin sairauksia, joihin et voi itse vaikuttaa.

Ja 25v avioelämää on vielä aika vähän.  Palataan asiaan, kun 40v aviossa on mittarissa. 

Vierailija
131/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei tee mieli yhtään?

Silloin voi tietysti miettiä että miksi ei tee mieli yhtään. Ehkä se suhde ei ole muutenkaan kovin onnellinen? 

Itse ajattelen niin että seksi ei ole onnellisen avioliiton edellytys vaan seuraus. 

Olen eri ja eri mieltä. Ihmisten libidot ovat eri tasoisia. Seksi on toisille tärkeämpää kuin toisille. Minä väitän, että läheisyys ja kumppanuus on onnellisen avioliiton seuraus. Toisille läheisyyteen kuuluu myös seksi, toisille nämä ovat kaksi erillistä asiaa. 

Seksi voi olla myös "pakkopullaa", jos on menossa kiireiset ruuhkavuodet. Aivoissa takoo ajatus, että sitä pitäisi harjoittaa normaalisti kahdesti viikossa ja orgasmi olisi pakko saada. Inhottava paine siitäkin ja seurauksena vihainen olo.

Lopulta kun vapautuu normeista ja antaa luvan toimia sen mukaan mikä tuntuu hyvältä itsestä, voi rentoutua.

Vaihdevuosien kuivuus voi aiheuttaa naisella kipuja, joita voi toki hoitaa hormoneilla ja intiimivoiteilla. Seksi voi aiheuttaa naisella erilaisia tulehduksia, minkä vuoksi pitäisi jaksaa huolehtia alapesusta ennen ja jälkeen seksin.

Tuossapa ne syyt miksi en vuosikymmenten jälkeen itse enää jaksa siitä innostua.

Vierailija
132/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa miehelle pettämisen anteeksi. Tähän tulee alapeukkuja, mutta totta. Näistä pidetään vaan matalaa profiilia. 

Eli pettäminen ja sen anteeksi antaminen tekee liitosta onnellisen???

😄

Vierailija
133/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin voi tietysti miettiä että miksi ei tee mieli yhtään. Ehkä se suhde ei ole muutenkaan kovin onnellinen? 

Itse ajattelen niin että seksi ei ole onnellisen avioliiton edellytys vaan seuraus. 

Minusta seksi on seurausta hormonien toiminnasta. Nuorena se kiinnostaa enemmän, tuntuu uudelta ja erikoiselta. Vanhemmiten se muuttuu vaikeammaksi ja lopulta siihen kyllästyy.

Tosi rakkaus ei mielestäni edellytä seksiä.

Vierailija
134/364 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei odota toiselta liikoja. Ollaan oltu yhdessä viime vuosituhannen puolelta. Liitto on onnellinen. Jos toista väsyttää, antaa levätä. Ei saa vaatia liikaa, ei pakottaa. Ja vaikka ollaan pari, toiselle pitää osata antaa tilaa. Se puoliso muuttuu vuosien myötä ja itsekin muuttuu, vaikkei sitä aina huomaisi.

Vierailija
135/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asun Helsingissä, siippa vaasassa!

Hän on viikonloput Helsingissä, mö Paraisilla!

Vierailija
136/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäseksinen liitto ei ole onnellinen liitto. Siispä meillä harrastetaan seksiä usein, jotta liitto pysyy onnellisena. Suomessa onneksi löytyy myös koulutettuja, hyvätuloisia ja itsestään huolta pitäviä naisia, jotka ymmärtävät tämän.

Vierailija
137/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta yhdessä. 

Puheyhteys. Lörpötellään toisten ihmisten asioista, tulevista reissuista ym. Tärkeää että on juteltavaa.

Yhdessä tekeminen. Remontit ja rakentelut yhdistää kivasti. 

Lapsia ei kannata hankkia. Meillä meni liitto moneksi vuodeksi pilalle lasten takia.

Seksi ja läheisyys. Olen hakenut muualta kun en kotona saa. Eli se on tärkeää. 

Vierailija
138/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei tarvitse ymmärtää kaikkea. Riittää että hyväksyy eikä mussuta turhasta tai yritä muuttaa toista.

Jos toiselle on tärkeää saada aamupalla piimää, puuroa ja sinappia, niin turha sitä on ihmetellä ääneen joka aamu. Antaa toisen syödä niinkuin haluaa. Lahjaksi voi ostaa vaikka erikoissinappia niin saa toisen hyvälle mielelle.

Kaikilla meillä on omat omituisuutemme. Niiden hyväksyminen auttaa pitkälle, vaikka niitä ei ymmärtäisikään.

Vierailija
139/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että hyväksyntä. Molemmat antaa toisen olla sellainen kun on. Arvostus ja kiitollisuus, hyvään keskittyminen. Arvot, pitkä liitto ja ehjä perhe molemmille tärkeitä asioita. Ja kaveruus. 

Tämä! Ja vielä se ettei odota ihmeitä. Se toinen on ihan samanlainen vajavainen ihminen ei mikään satuprinssi/ prinsessa. Välillä menee huonommin mut se voi muuttua. 
Kannattaa vaan elää ja kattoo mitä tapahtuu seuraavaksi. 

Vierailija
140/364 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta seksi on seurausta hormonien toiminnasta. Nuorena se kiinnostaa enemmän, tuntuu uudelta ja erikoiselta. Vanhemmiten se muuttuu vaikeammaksi ja lopulta siihen kyllästyy.

Tosi rakkaus ei mielestäni edellytä seksiä.

Täysin eri mieltä. Nuorena oli työelämäkiireitä ja lapsia, nyt eläkkeellä on aikaa päivittäiselle seksille ja nyt vasta osaa nauttia siitä estottomasti. Keksimme kaikkea uutta ja erilaista vieläkin, 70-vuotiaina nuoresta yhdessä olleina. Seksi on mielenterveydelle ja fyysiselle terveydelle tärkeää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme