Onko sulla vielä avaimet lapsuudenkotiin tai ylipäätään vanhempien luokse?
Toisessa ketjussa ihmeteltiin, että miksi omillaan asuvalla nuorella aikuisella olisi vanhemman luokse avaimet. Itse kyllä ihmettelen lähinnä tuota asennetta, kun tuota asiaa ihmetellään.
Isäni asuu meidän lapsuudenkodissa edelleen ja kyllä meillä kolmella aikuisella lapsella on edelleen avaimet sinne. Lukot vaihdettiin tänä vuonna, kun olivat niin vanhat ja isä antoi jokaiselle lapselleen uudet avaimet. Mulla ikää 47v. Äidin luokse mulla oli avain, mutta annoin sen tyttärelleni joka kävi äitini asuinpaikkakunnalla töissä muutaman vuoron ja oli äitini luona yötä.
Mun aikuisella omillaan asuvalla lapsella on avain mun luokse. Ei olla asuttu tässä koko lapsen lapsuutta ja nuoruutta, mutta useampi vuosi silti ehdittiin asua tässä omakotitalossa ennen kuin lapsi muutti omilleen.
En pidä mitenkään erikoisena tätä asiaa.
Kommentit (73)
On avaimet. Kysyin jossain vaiheessa haluavatko avaimen takaisin, mutta käskettiin pitää se. En tosin muista milloin viimeksi olisin käyttänyt sitä.
Ei ole, mitä minä niillä tekisin, vanhempien asunto on heidän asunto ja itse asun muualla.
Tietysti on avaimet! 😯 Täähän on mun koti vieläkin 💗 N34
On edelleen avaimet, talo kyllä myytiinkin jo muutama vuosi sitten...
Minulla on avaimet lapsuudenkotiini, mutta ei vanhempeni uuteen kaupunkiasuntoon. Vanhemmillani on vastaavasti avaimet minun talooni. Myös pois muuttaneilla lapsillani on edelle avaimet kotiini.
Lapsuudenkotiin ei ollut avainta, siihen aikaan oli omakotitaloalueella tapana pitää ovet auki. Nykyjään kaupungissa kerrostalossa asuessani minulla ja aikuisella pojallani on toistemme vara-avaimet varalta, asumme kävelyetäisyydellä. Kerran on tarvittu puolin ja toisin, säästyy huoltofirman avausmaksu näin.
Ei ole koskaan ollutkaan sellaista avainta, mitä olisin mukanani kuskannut. Se oli aina jossain kukkapurkin tms alla se avain odottamassa.
On ja vanhemmalla on minulle. Lapsilla on avaimet lapsuuden kotiin jne. Jos avain unohtuu, ei tarvitse maksaa useita kymppejä jollekin huoltofirmalle.
Oli avain niin kauan kuin vanhemmat olivat elossa. Heillä ei ollut ulko-ovi lukossa, jos olivat kotona, joten aika harvoin avainta tarvitsin.
Omilla lapsillani on aina ollut avaimet lapsuudenkotiinsa, ja nyt kun olen eläkkeellä oleva leski niin sitä suuremmalla syyllä. Luottoa on aina ollut.
Fiskarissin pistolapiolla voin toki kaivaa vanhempien haudan auki.
On! Lapsuuden koti myytiin kyllä kymmenen vuotta sitten mutta minulle jäi yhdet avaimet. Hups. Käyn kylässä kummittelemassa joku kerta. Nyt asun monen sadan kilometrin päässä.