Keitä muita on alkanut ärsyttää nettilehtien otsikot, joissa ei kerrota yhtään mitään?
Mä en enää periaatteesta avaa uutisia, joissa ei suoraan voida sanoa, mistä on edes kyse.
Kommentit (57)
Ei kerrota että iäkäs mies kaatui ojaan. Vaan henkilö lensi jorpakkoon, ei tiedoteta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskalehtien epätoivoinen klikkauksien kalastelu ennen kuin tulee konkurssi. Nuoret eivät enää lue.
Mä en enää periaatteessa oikeasti avaa noita, joissa ei kerrota otsikossa mitään. Tuo on lukijoille vittuilemista suoraan.
Eivätkö he ymmärrä, että saisivat oikeasti enemmän lukijoita, jos otsikot olisivat normaaleja?
Jos kertovat tärkeimmän asian otsikossa, eivät klikkaa enää ollenkaan jos uutinen on tylsä tai ei kosketa ollenkaan lukijaa. Otsikon epämääräisyys parantaa todennäköisyyttä että tylsääkin uutista klikataan. On se ärsyttävää mutta toimivaa.
He vain luulevat näin.
Tälläkin palstalla eniten kirjoituksia keräävät ketjut, jotka on otsikoitu selkeästi ja jo otsikosta selviää, mistä on kyse
He haluavat että klikkaat jokaista artikkelia. Raha. Mahdollisimman moni lukija saadaan klikkaamaan mahdollisimman montaa erityyppistä uutista, kun käytetään epämääräistä otsikkoa houkuttimena. Joskus on parempi kertoa uutinen otsikossa, jos uutinen on tärkeä tai riittävän kiinnostava itsessään.
Tällä palstalla ei saa rahaa siitä että tekee aloituksia, vaan huomiota, joka on ihmisille kuin huumetta, joten on vain omaksi eduksi muotoilla otsikko kiinnostavaksi ja saada mahdollisimman moni klikkaamaan. En tiedä, voiko tätä selittää enää yksinkertaisemmin.
En klikkaile noita tyhjiä otsikoita, vaikka olen jo 83 vuotta vanha. Minulle riittää klo 20.30 uutiset. Tosin nekin ovat nykyisin sotia ja puoluepolitiikkaa. Paras tiedonlähde on päivän sanomalehti. Sitä lukiessa ei tarvitse arvailla.
Mitä se sivusto tai lehti hyötyy siitä, että otsikkoa klikataan ? Kuka siitä maksaa, kun se klikkaaja ei kuitenkaan maksa mitään ?
Myös tarkoituksellinen harhauttaminen on inhottava ilmiö. Käytetään ilmaisuja, joiden perusteella syntyy mielikuva jostain vaarallisemmasta tai oudommasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sivusto tai lehti hyötyy siitä, että otsikkoa klikataan ? Kuka siitä maksaa, kun se klikkaaja ei kuitenkaan maksa mitään ?
Artikkelin kirjoittaja saa yhden "uutinen avattu"-merkinnän. Sivustolla olevat mainokset syövät mainostajien mainosbudjettia, kun joku on sivun avannut.
IS on MM-kisojen aikaan panostanut kunnon klikkiotsikoihin. "Kohutieto Haalandista. Jo 31 lasta" tyylinen otsikko oli taannoin ja kyse oli miten perulaiset ovat nimenneet lapsiaan eli ei liittynyt mitenkään Haalansiin. Hänestä oli vastaava aikaisemmin "kohuvideo Haalandista leviää. "Heti ulos"." Annetaan ymmärtää, että kyse olisi jostain merkittävästi, kun todlelisuudessa kyse oli hänen lapsena tekemästä rap-videosta.
Saako artikkelin kirjoittajat noissa iltapäivälehdissä päättää itse otsikon vai onko se yhden tai muutaman ihmisen takana?
Ei pidä mennä ärsyyntymään jos noin herkkis on. Aivan typerää, kuin työntäisi kätään nokkospuskaan ja ulisisi, että sattuu.
Iltapaskat on viihdettä idiooteille. Älä lue jos päähän sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Saako artikkelin kirjoittajat noissa iltapäivälehdissä päättää itse otsikon vai onko se yhden tai muutaman ihmisen takana?
Toimittaja kirjottaa otsikon, mutta jos se ei ole toimituspäällikön mielestä tarpeeksi houkutteleva klikattavaksi, niin se pitää muuttaa ennen julkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä ärsyyntymään jos noin herkkis on. Aivan typerää, kuin työntäisi kätään nokkospuskaan ja ulisisi, että sattuu.
Iltapaskat on viihdettä idiooteille. Älä lue jos päähän sattuu.
On totta että iltalehtien lööpit oli paperisenakin tuollaisia koska sillä myytiin koko lehti. Mutta asialliset sanomalehdet oli joskus erilaisia. Otsikot oli kuvaavia ja pitivät paikkansa.
Miten ketjun saisi näkyviin, että kirjoituksia tulisi lisää?
Ei, päättelen Aristoteleen menetelmillä otsikosta kaiken tarvittavan.
On ärsyttänyt jo pidemmän aikaa. En enää jaksa lukea iltiksiä, kuin tosi harvoin.