Mikä ihan oikeasti boomereiden sukupolvea vaivaa?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012144249.html
Miten ihminen voi olla näin täydellisen moukka, toisia (nuorempia) vähättelevä huonokäytöksinen peräreikä, ja sitten vielä uhriutua? Jos tämä junamatka oli "helvetti", niin kyllä on kermapersuksella todellakin ollut helppo ja pullamössöinen elämä. 😂
Kommentit (187)
Niin että jos yksi tietynikäinen käyttäytyy huonosti, se on koko sukupolven vika? Päteekö tämä myös omaan sukupolveesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.
Hyppii silmille? Sinä olet ilmeisesti niitä saatanan mulkkuja, joiden mielestä asiakaspalvelijan tehtävä on saada sinut tuntemaan jotain ylemmyyttä.
Kurppa tekstiksi. Käyttäydyitkö hyvin?
Ehkä boomeri on oppinut nuorilta käytöstapoja.
Kurppa tekstiksi? Opettelehan suomea, sen kehotuksen sinulle mitä kunnioitettavimmin ojennan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomereiden sukupolven suurin onni on, ettei se ole täynnä mielenterveyspotilaita, kuten nykyinen sukupolvi. Epävarmoja, itsestään tietämättömiä sekopäitä joiden suurin saavutus on somessa möliseminen. Boomerit sentään saivat jotain aikaan.
Se juuri on täynnä. Ovat vaan kasvaneet maailmassa, jossa kaiken maailman hanttityötä oli myös tärähtäneille ja vähän vajaille. Kuinkakohan suuri osa boomereista taipuisi tai olisi taipunut nyky-yhteiskunnan ihmisille asettamiin koulutuksellisiin, taidollisiin ja muihin vaatimuksiin? Nykyisin kun putoaa kelkasta, jos tähän ei pysty.
Tietysti he pystyivät jotka olivat alansa koulutuksen saaneet. Ei nytkään peruskoulun lävitse kahlannut pysty vaikka lakimiehen hommiin.
342
Tiedätkö, miten moni ihminen nykypäivänä olisi kiitollinen maailmasta, jossa saattoi kävellä tehtaalle ilman minkään sortin koulutusta ja kokemusta, ja se "reipas kädenpuristus" riitti työpaikan saamiseen? Harva ihminen on niin sairas, ettei mihinkään pysty. Psyykkinen sairastaminen on aina suhteellista. Moniko näistä menneiden vuosien tehdasduunareista, ompelijoista yms. olisi romahtanut, jos työtä ei olisi ollutkaan, eikä rahkeita myöskään opiskeluun? Mietipä sitä.
Minun ei tarvitae miettiä kosja olen sitä ikäluokkaa. Koulutetut tekivät koulutettujen töitä, lääkärit lääkärin hommia, mauterit opettivat, tuomarit tuomitsi ihmisiä. IkäänkUin kuvittelisit että tehdastyöntekijä olisi voinut noita töitä tehdä, ettei niihin ollut tiettyjä vaatimuksia kuten nykyisinkin. Mistä teitä nuoria ajatuksen tonavia tulee?
Pää sekoaa keneltä sekoaa, olipa miten korkeasti oppinut tai vähän jos joku perimä, tapahtuma tms sen aiheuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpesin silmät päästäni mentyäni yli 70 v. ystävän kanssa kahvilaan jossa hän sanoi todella rumasti meitä palvelleelle kahvilan työntekijälle, kun voisilmäpullien paistopinta ei ollut hänelle mieluinen eikä hänelle kelvannut mikään muukaan pulla mitä hänelle ehdotettiin ja niinpä hän kiukkuisena tyytyi pelkkään kahviin. Olen ystävääni vain muutaman vuoden nuorempi enkä kyllä kehtaisi ikinä käyttäytyä niin kuin hän käyttäytyi ja taisi olla viimeinen kerta, kun tavattiin kahvien merkeissä kahvilassa. Olen huomannut muistakin eläkeikäisistä, että moni töksäyttelee toisille ihmisille mitä sattuu ja arvostelevat myös tökerösti ääneen muita ihmisiä ihan syyttä suotta. Käytöskurssi taitaisi olla tarpeen monelle boomeri-ikäiselle.
Vielä 1980-luvulla munkit, leivät yms. olivat miljardi kertaa parempia, kuin nykyään. Ymmärrän oikein hyvin kiukun. Myös karamellit, jäätelöt jne. maistuvat suorastaan pahoilta verrattuna entisajan tuotteisiin. Kiukku on ihan ymmärrettävää. M47
Minä olen vastikään täyttänyt 70 v. ja olen kyllä sitä mieltä, että jos kahvilaan mennään valitaan kahvileipä niistä mitä siinä kahvilassa on tarjolla ja jos mikään ei miellytä sitten ollaan ilman, mutta ei aleta suureen ääneen moittimaan kahvilan leivonnaistarjontaa. Eikä ennen ollut kaikki paremmin kuin nyt vaan aika kultaa muistot. Asioista olivat ne sitten mitä tahansa voi keskustella myös nätisti ja rakentavaan sävyyn ja uskokaa pois sillä keinolla saa paremmin myös tahtonsa läpi kuin huutamalla ja kiukuttelemalla. Boomeri-ikäisten on aika katsoa peiliin ja lakata väittämstä ettei tätä elämää osaa mikään muu sukupolvi elää yhtä hyvin kuin yli 70-vuotiaat ovat eläneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpesin silmät päästäni mentyäni yli 70 v. ystävän kanssa kahvilaan jossa hän sanoi todella rumasti meitä palvelleelle kahvilan työntekijälle, kun voisilmäpullien paistopinta ei ollut hänelle mieluinen eikä hänelle kelvannut mikään muukaan pulla mitä hänelle ehdotettiin ja niinpä hän kiukkuisena tyytyi pelkkään kahviin. Olen ystävääni vain muutaman vuoden nuorempi enkä kyllä kehtaisi ikinä käyttäytyä niin kuin hän käyttäytyi ja taisi olla viimeinen kerta, kun tavattiin kahvien merkeissä kahvilassa. Olen huomannut muistakin eläkeikäisistä, että moni töksäyttelee toisille ihmisille mitä sattuu ja arvostelevat myös tökerösti ääneen muita ihmisiä ihan syyttä suotta. Käytöskurssi taitaisi olla tarpeen monelle boomeri-ikäiselle.
Vielä 1980-luvulla munkit, leivät yms. olivat miljardi kertaa parempia, kuin nykyään. Ymmärrän oikein hyvin kiukun. Myös karamellit, jäätelöt jne. maistuvat suorastaan pahoilta verrattuna entisajan tuotteisiin. Kiukku on ihan ymmärrettävää. M47
Minä olen vastikään täyttänyt 70 v. ja olen kyllä sitä mieltä, että jos kahvilaan mennään valitaan kahvileipä niistä mitä siinä kahvilassa on tarjolla ja jos mikään ei miellytä sitten ollaan ilman, mutta ei aleta suureen ääneen moittimaan kahvilan leivonnaistarjontaa. Eikä ennen ollut kaikki paremmin kuin nyt vaan aika kultaa muistot. Asioista olivat ne sitten mitä tahansa voi keskustella myös nätisti ja rakentavaan sävyyn ja uskokaa pois sillä keinolla saa paremmin myös tahtonsa läpi kuin huutamalla ja kiukuttelemalla. Boomeri-ikäisten on aika katsoa peiliin ja lakata väittämstä ettei tätä elämää osaa mikään muu sukupolvi elää yhtä hyvin kuin yli 70-vuotiaat ovat eläneet.
huono provo
Inhoan tätä, että tehdään jumalattomia yleistyksiä. Joku on jossain moukka ja sen jälkeen otetaan joku tämän moukan ominaisuus, kuten ikä, ja yleistetään moukkamaisuuden koskevan kaikkia saman ikäisiä.
Tollouden multihuipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tätä, että tehdään jumalattomia yleistyksiä. Joku on jossain moukka ja sen jälkeen otetaan joku tämän moukan ominaisuus, kuten ikä, ja yleistetään moukkamaisuuden koskevan kaikkia saman ikäisiä.
Tollouden multihuipentuma.
Boomerit ovat itsekkäitä ja käyttäytyvät heikosti. Ovat aina valiittamassa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Boomereista iso osa on jo haudassa eli aika hiljaista väkeä on.
Ap kuten moni muukaan ei edes tiedä mitä boomer tarkoittaa (baby boomer) ja milloin he ovat syntyneet😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli mummoilta kympin suoritus tuollaista ylimielistä keltanokkapissistä vastaan. Aivan törkeää toimintaa VR!!! Ei enää ole mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan-näinkö haluatte itseänne kohdeltavan kun ikää ja vaivoja tulee? NAuti nuori ja ylimielinen ihminen vielä kun voit-hauta on jokaisella edessä. VR työntekijöiden käytös on ollut asiatonta ja töykeää, ja aiheuttanut vanhuksille stressiä sekä murhetta. Ihan oikein tekivät,kun haistattelivat tuollaisille! Voi kyynel kuinka sattui nuoren naikkosen egoon,että ei tullut per seennuolentaa hänen "asemansa" johdosta. Mitä muuta mummot olisivat voineet tehdä,jos muita paikkoja ei kerran löytynyt? Keneltäkään EI ollut pois se,että he istuivat toistaiseksi vapailla paikoilla ja olisivat siirtyneet jonkun muun tullessa. Mikä teitä nuoria vaivaa???Ei vielä ole eletty elämää,jossa on jouduttu oikeiden ongelmien äärelle nöyrtymään, se teitä vaivaa.
Työnnäpä sinä paksu rautakanki perseeseesi niin ehkä helpottaa vähän.
Puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä hyväkäytöksinen hän 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun boomereiden sukupolvi näin mokaa, alkaa palstalla kauhea kohina. Kuinkas usein tällaista harrastaa nykyinen lumihiutalesukupolvi? Nämä jotka ovat aina saaneet kaiken suoraan, eivät ole koskaan mitään asioiden eteen tehneet. Eipäs heistä niin keskustellakaan.
Lumihiutaleet eivät näe virheitään. Kulkevat puhelin kädessä kuvaten kaiken ja kaikkia, kuitenkin ehtivät käyttäytyä kuten hemmotellut pikkuprinsessat/prinssit.
Vierailija kirjoitti:
Huutista. Nuo ekstra luokan paikat on vielä hiljaisia eli aiheuttaneet aika kovaa häiriötä tuolla. Sama kun menisin johonkin hotellin aulaan majoittumaan ilman huonetta.
Ja koviten huutaa tietämätön hän
"Nykyinen ravintolavaunun yläkerta on jatkossa Ekstra Rento, jossa voi ottaa rennosti ja nauttia ravintolavaunun antimista seurueen kesken. Ekstra Rento sopii esimerkiksi ystäväporukan kanssa matkustamiseen. Ekstra Rento sai innoituksensa asiakastoiveesta voida seurustella ravintolavaunun yläkerrassa nykyistä Ekstra-luokkaa vapaammin."
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun boomereiden sukupolvi näin mokaa, alkaa palstalla kauhea kohina. Kuinkas usein tällaista harrastaa nykyinen lumihiutalesukupolvi? Nämä jotka ovat aina saaneet kaiken suoraan, eivät ole koskaan mitään asioiden eteen tehneet. Eipäs heistä niin keskustellakaan.
No ei tietenkään, sehän on niin jokapäiväistä ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomereiden sukupolven suurin onni on, ettei se ole täynnä mielenterveyspotilaita, kuten nykyinen sukupolvi. Epävarmoja, itsestään tietämättömiä sekopäitä joiden suurin saavutus on somessa möliseminen. Boomerit sentään saivat jotain aikaan.
Mitä saivat aikaan ? Hiljainen sukupolvi heille työt järjesti, nämä paskiaiset sitten ovat jotenkin parempia olevinaan, 60- luvulla sylkivät veteraanien päälle !!!!
Kaikki edut saivat kahmittua itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.
Hyppii silmille? Sinä olet ilmeisesti niitä saatanan mulkkuja, joiden mielestä asiakaspalvelijan tehtävä on saada sinut tuntemaan jotain ylemmyyttä.
Kurppa tekstiksi. Käyttäydyitkö hyvin?
Ehkä boomeri on oppinut nuorilta käytöstapoja.
Kurppa tekstiksi? Opettelehan suomea, sen kehotuksen sinulle mitä kunnioitettavimmin ojennan.
Väsynyttä kommentointia, kun ei parempaan pysty hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollouden multihuipentuma.Boomerit ovat itsekkäitä ja käyttäytyvät heikosti. Ovat aina valiittamassa kaikesta.
Älä nyt ittees haukkuu ala.
Ja lopeta jo tuo valitus!
Anteeksi nyt, mutta Suomessa on oikeasti TODELLA perseestä monet asiakaspalvelijat. Tuijotetaan sääntöjä kuin jotkut idiootit ja ei mitään tervettä järjen käyttöä. Erityisesti tässä kunnostautuu nuoret naiset. "Mutta kun tässä on sääntönä.." Kertoo kaiken Suomesta. Siksi tämä on ihan idioottien maa ja muuttunut ihan kehitysmaaksi. Joka puolella asiakasrajapinnassa työskentelevät ovat kuin järkensä menettäneitä.
Ehkä tämä 75v. käyttäytyi huonosti, mutta voin kuvitella, että alkoi vituttamaan, kun ei paikkaa löydy ja sitten joku täysin lukkiintunut ja ylimielinen asiakaspavelija tulee siihen valittamaan ja pomottamaan. Hieman nöyryyttä nuoremmiltakin ja VR on tässä mokannut. Jos kerran tuohon tilanteeseen ihmiset ajetaan, niin pitää olla luova ja pyrkiä sovittelemaan mukava ratkaisu.
Ai tää oli nyt paha juttu kun boomeri uskalsi sanoa haista paska. On aika paljon sanottu, että heitä tämän perusteella yleisesti vaivaa jokin!
Kyse ei ole sukupolvesta vaan sukupuolesta. Kaiken ikäiset naiset käyttäytyy tuolla tavalla. Minä minä minä minä minä ja päälle kauhea uhriutuminen
Suomalainen palvelukulttuuri on vitsi. Lisäksi Suomi on muuttunut kusettajien paratiisiksi. Aina ajatellut, että täällä on rehellistä pl. Tokmanni, joka vetää aina asiakasta linssiin, jos antaa sen tapahtua. Mutta ei. Viisi pysähdystä nyt heinäkuussa tuolla tien varsilla (ABC, pienmpi kahvila, Shell jne.) ja KOLMESTI otettu rahaa väärin. Uskomatonta, mutta aina menee väärin. Koska on hinta väärin hyllyssä tai tarjous "pulla ja kahvi" (ei määritelty, mikä pulla, mutta siinä takana oli korvapuusteja) ja kun otat siitä korvapuustin kahvin kaveriksi, niin se ei ollutkaan ne pullat vaan siinä parin korin päässä.... Erityisen hankalaa on, jos on isompi porukka ja kaikki latoo siihen tiskiin jotain. Harva tarkastaa jokaisen hintaa erikseen. En olisi uskonut, että Suomessakin ollaan jo tässä pisteessä, että 3/5 pysäkistä tuolla maantien varrella onnistutaan hinnan kanssa töpeksimään ja joka kerta saatiin kyllä korjaus.
Kertoo vain suomalaisten tyhmyydestä ja ajattelun puutteesta olla tässä VR:n kannalla. On ilmiselvää, ettei yli 70v lähde vapailta paikoilta tavaroiden kannsa portaita alas liikkuvassa junassa vaan voivat tehdä sen kun juna seuraavaksi pysähtyy. Mikä ongelma?