Näkyykö sun elämässä mitenkään mikä hallitus milloinkin on ?
Olen 60 enkä koskaan jälkeenpäin voisi sanoa oliko porvari- tai vasemmistohallitus.
Korkeintaan joku kotitalousvähennys vaihtelee.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu.
Terveyskeskus, hammashoito, labra ja neuvolat lakkautettiin ja siirrettiin 70km päähän. Ja julkinen liikenne kulkee kesäisin 2x viikossa, keskiviikkona ja perjantaina. kiitos äärioikeistohallitus.
Suomessa ei ole oikeistohallitusta valitettavasti näkynyt. Tulisikin talousoikeistohallitus ja laittaisi asiat kuntoon. Erittäin vasemmistolaista meininkiä on kun ei uskalleta toimia maan edun hyväksi. Nythän jo näistä aivan riittämättömistä touhuista on noussut valtava poru kun ei tajuta yhtään katsoa eteenpäin.
Vaikuttaa lähinnä siihen hyppäänkö junan alle tänään vai vasta huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan monia avustusryhmiä. Ruoasta on pulaa. Avunpyynnöt ovat lisääntyneet merkittävästi. Ennen pystyin auttamaan vähän itsekin, enää en, sillä olen pian itse avustettavien joukossa.
Tölkkienkerääjiä on PALJON. Joka kerta, kun olen kaupungilla roskiksen lähellä, niin joku ratsaa roskiksen, usein se tapahtuu monta kertaa eri kerääjien toimesta.
Köyhyys ei ole ilo kelleen, ei itsellenikään.
Niin? Ja köyhyyskö ilmaantui tämän hallituksen aikana? 😁
Ei, mutta lisääntyi. Huomaisit, jos katsoisit ympärillesi.
Edellisen aikanako ei lisääntynyt, et tainnut silloin itse katsoa ympärillesi kun tuli 300 000 uutta köyhyysrajan alapuolelle, työttömiä, konkursseja. Ja pm levitteli velkarahaa pitkin maailmaa huutamalla "kyllä meillä rahaa on". Veivät eläkeputken eikä kukaan demari ihmetelly tai valitellut asiasta kun kaikki oli vaan niin ihanaaaaaaaaa.....
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy mitenkään. Palkasta menee vähemmän veroja ja ehkä ensi vuonna saan enempi osinkoja kun yhteisövero laskee.
Paljon puhuttu että on haitallista maaahan muuttoa rajoitettu mutta omasta mielestä kauppakeskukset asemat yms on ihan yhtä lailla täynnä turhia vetelehtijöitä
Vastahan ne lait on saatu valmiiksi, ja ennen kuin astuvat voimaan vai meinaatko oikeesti että kaikki tapahtuu muutamassa päivässä. Et taida paljoa seurata politiikkaa, suosittelen vähän kuuntelemaan kaikkien puheita että mitä siellä eduskunnassa tapahtuu.
Ei näy eikä vaikuta paitsi että tuotteiden ja tavaroiden hinnat nousseet mutta niin ollut jokaisen hallituskausien aikana, eli ei oikeastaan liiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan monia avustusryhmiä. Ruoasta on pulaa. Avunpyynnöt ovat lisääntyneet merkittävästi. Ennen pystyin auttamaan vähän itsekin, enää en, sillä olen pian itse avustettavien joukossa.
Tölkkienkerääjiä on PALJON. Joka kerta, kun olen kaupungilla roskiksen lähellä, niin joku ratsaa roskiksen, usein se tapahtuu monta kertaa eri kerääjien toimesta.
Köyhyys ei ole ilo kelleen, ei itsellenikään.
Niin? Ja köyhyyskö ilmaantui tämän hallituksen aikana? 😁
Ei, mutta lisääntyi. Huomaisit, jos katsoisit ympärillesi.
Edellisen aikanako ei lisääntynyt, et tainnut silloin itse katsoa ympärillesi kun tuli 300 000 uutta köyhyysrajan alapuolelle, työttömiä, konkursseja. Ja pm levitteli velkarahaa pitkin maailmaa huutamalla "kyllä meillä rahaa on". Veivät eläkeputken eikä kukaan demari ihmetelly tai valitellut asiasta kun kaikki oli vaan niin ihanaaaaaaaaa.....
Minulle et voi valehdella. Persuihin tuo toki uppoaa.
Joo, nykyinen hallitus lopettanut kaikki palvelut ja kuulemma sama linja jatkuisi tulevaisuudessakin. Mistähän sitä oikein veroja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeastaan. Olen työssäkäyvä, en saa mitään tukia. Aika lailla samaa kuin edellisten hallitusten aikana.
Potkulaki on voimassa. Jos saat potkut töistä julkisella menetät omaisuutesi, jos ei ole säästöjä.
"Kela lopettaa kalliiden syöpälääkkeiden korvaamisen julkisessa terveydenhuollossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeastaan. Olen työssäkäyvä, en saa mitään tukia. Aika lailla samaa kuin edellisten hallitusten aikana.
Potkulaki on voimassa. Jos saat potkut töistä julkisella menetät omaisuutesi, jos ei ole säästöjä.
No, ulosottolaitos myy ne jollekin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy, olen pyörätuolissa ja monisairas, aina vaan nousee hoitomaksut ja invataksejakaan ei tahdo saada silloin kun olis tarve. Eläke ei nouse ja asuntoon ei aina saa kaikkia muutostöitä joita tarvitsisi.
Olisiko hoitolaitos oikea paikka sinulle?
No voi mikä loistava älynväläys sulta vidun tollo!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy, olen pyörätuolissa ja monisairas, aina vaan nousee hoitomaksut ja invataksejakaan ei tahdo saada silloin kun olis tarve. Eläke ei nouse ja asuntoon ei aina saa kaikkia muutostöitä joita tarvitsisi.
Olisiko hoitolaitos oikea paikka sinulle?
Se tarkoittaisi varmaa ja kivuliasta kuolemaa. Etkö seuraa uutisia mitä hoitolaitoksissa tapahtuu?
Aika vähän. Eläkeikää on nostettu ja verotusta kiristetty. Niin ja joo, 1990-luvun laman aikaan kotihoidontuesta napsaistiin niin iso summa, että piti viimeinen puoli vuotta olla tooooodella tarkkana, mihin ruokaan on varaa. Niin ja tosiaan josklus aikoinaan olisi kannattanut huhkia viimeiset työvuotensa ennen eläkkeelle jäämistä ihan hulluna, tehdä paljon ylitöitä ja ottaa vaikka toinen ja kolmas työkin, mutta toisaalta ihan hyvä, että tuollaisesta ei nyt olisi ollut enää mitään hyötyä.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, omat palkkatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen hallituksen kanssa joutuu häpeämään enemmän kansainvälisesti.
Tuollainen häpeä ei ole tervettä. Ketään ei kiinnosta siinä määrin piskuinen Suomi kuin kuvittelet. Jokaiselle tärkeintä lopulta on oman maansa asiat ja päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!
"Vauhoavat"
Tämä pääsee joskus ehkä julkaistavaan av-sanakirjaan.
Näkyy tällä hetkellä. En saa enää suojaosaa työttömyysturvaan. Jouduimme luopumaan autosta, jolloin miehellä ei ole oikein työmahdollisuuksia, sillä hän on yrittäjä ja tekee remontteja. Ilman autoa jokseenkin mahdotonta. Toisaalta myös miehen keikat vähenivät. Ehkä olisimme voineet pitää auton, jos työt eivät olisi vähentyneet niin radikaalisti.
Täällä tunnahtelee tämän hallituksen toimet.
Kokoomuslainen politiikka lisää aina työttömyyttä, konkursseja, asunnottomuutta ja leipäjonoja
Kyllä se on nyt alkanut näkyä myös eläkeläisen elämässä kun yhä vähemmän on pienellä eläkkeellä ostovoimaa!
Ei ole näkynyt koskaan. Aivan sama millainen hallitus on, ei vaikutusta.