Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö sun elämässä mitenkään mikä hallitus milloinkin on ?

Vierailija
15.07.2026 |

Olen 60 enkä koskaan jälkeenpäin voisi sanoa oliko porvari- tai vasemmistohallitus.

Korkeintaan joku kotitalousvähennys vaihtelee. 

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso kertoi, että palkkakuitissa näkyy. Jää enemmän käteen. 

Ja sit menit kauppaan ja kohonneet hinnat vei entistä enemmän palkastasi.

Vierailija
122/124 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!

Ei näy esimerkiksi mun taloudellisessa tilanteessa mitenkään, koska olen työssäkäyvä. Paino sanalla mitenkään, koska nämä suuret säästötalkoot ja ostovoiman kohentaminen eivät ole tuoneet minkäänlaista lisärahaa mun talouteen. Silti tuntuu tosi pahalta, että heikommilta on leikattu törkeästi.

Suurin vaikuttava tekijä on aina yhteiskunnan keskusteluilmapiiri ja yleinen ilmapiiri. Ollaanko tekemässä yhdessä asioita, vai taas vaan viemässä köyhiltä ja antamassa rikkaille. Onko toivoa vai onko kaikki päin hanuria. Käyttäytyykö meidän poliitikot asiallisesti ja aikuismaisesti, vai venyttelee silmiä ja heiluttelee saksia jne.

Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä. Persujen kanssa se ei ole vielä ikinä onnistunut.

"Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä."

Olet siis tyypillinen tunteilla ajatteleva vassari. Onko sinulle oikeasti tärkeämpää se, että asiat tehdään hyvin vai se, että käyttäydytään edustavasti, lupaillaan kaikkea kivaa, mutta hoidetaan hommat kuitenkin päin v*ttua.

Te vassarit ootte kyllä oikeesti aika pinnallisia.

Persuhallitus ei ole tehnyt mitään hyvin. He eivät pitäneet yhtään vaalilupauksiaan. Kaikki heidän leikkaustoimensa ovat kohdistuneet yksipuolisesti vain köyhiin ja Purran naamalta loistaa se sadistinen nautinto jota hän siitä on saanut. Koko tämän kuvion loppulasku on 100,000 uutta työtöntä, tuhansia uusia konkursseja, 40 miljardia uutta velkaa jota ei kyetä maksamaan koska kokoomuksen veroalet rikkaille rapauttivat valtion kassaa taas vaihteeksi lisää ja Suomen joutuminen EUn tarkkailuluokalle. Mikä tässä meni mukamas hyvin? 

Purra: "Suomalaisilla on liian hyvä elintaso". 

Siksi leikkaamme köyhiltä ja keskituloisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!

Ei näy esimerkiksi mun taloudellisessa tilanteessa mitenkään, koska olen työssäkäyvä. Paino sanalla mitenkään, koska nämä suuret säästötalkoot ja ostovoiman kohentaminen eivät ole tuoneet minkäänlaista lisärahaa mun talouteen. Silti tuntuu tosi pahalta, että heikommilta on leikattu törkeästi.

Suurin vaikuttava tekijä on aina yhteiskunnan keskusteluilmapiiri ja yleinen ilmapiiri. Ollaanko tekemässä yhdessä asioita, vai taas vaan viemässä köyhiltä ja antamassa rikkaille. Onko toivoa vai onko kaikki päin hanuria. Käyttäytyykö meidän poliitikot asiallisesti ja aikuismaisesti, vai venyttelee silmiä ja heiluttelee saksia jne.

Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä. Persujen kanssa se ei ole vielä ikinä onnistunut.

"Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä."

Olet siis tyypillinen tunteilla ajatteleva vassari. Onko sinulle oikeasti tärkeämpää se, että asiat tehdään hyvin vai se, että käyttäydytään edustavasti, lupaillaan kaikkea kivaa, mutta hoidetaan hommat kuitenkin päin v*ttua.

Te vassarit ootte kyllä oikeesti aika pinnallisia.

Persuhallitus ei ole tehnyt mitään hyvin. He eivät pitäneet yhtään vaalilupauksiaan. Kaikki heidän leikkaustoimensa ovat kohdistuneet yksipuolisesti vain köyhiin ja Purran naamalta loistaa se sadistinen nautinto jota hän siitä on saanut. Koko tämän kuvion loppulasku on 100,000 uutta työtöntä, tuhansia uusia konkursseja, 40 miljardia uutta velkaa jota ei kyetä maksamaan koska kokoomuksen veroalet rikkaille rapauttivat valtion kassaa taas vaihteeksi lisää ja Suomen joutuminen EUn tarkkailuluokalle. Mikä tässä meni mukamas hyvin? 

Mmmuuttoa on järkevöitetty ja kansalaisuusehtoja kiristetty. Pelkästään jo sekin ilahduttaa minua. Enää ei voi valittaa päätöksestäkään lopputtomiin. Sekin on hyvä. Mikään muu hallitus ei olisi hoitanut näitä epäkohtia kuntoon.

Jep, hallitus tuo 40000 ulkkia vuodessa. 😂😂😂

Perskokoomus odottaa konkreettisia tuloksia hallituksen kohdemaamallilta, jolla Suomi tuo työvoimaa neljästä kohdemaasta eli Brasiliasta, Filippiineiltä, Intiasta sekä Vietnamista.

Kysymyksessä on valtiotason sopimus.

– Valitut maat ovat luontevia yhteistyökumppaneita. Niissä on paljon ihmisiä, jotka haluavat siirtyä työn perässä uuteen asuinmaahan, Satonen perustelee.

Intiasta odotetaan nimenomaan korkeasti koulutettuja modernien alojen eksperttejä. Filippiineiltä ja Vietnamista puolestaan löytyy motivoituneita tekijöitä sote-alalle ja maatalouteen sekä kaupan piiriin.

Avainasemassa ovat kohdemaiden Suomen suurlähetystöt, joihin hallitus satsaa työvoimatuonnin onnistumiseksi.

– Kumppanimaille tehdään täysin selväksi, että Suomeen siirtyvillä ihmisillä on kohdemaassa samat työehdot ja -olot kuin kantaväestöllä, 

Vierailija
124/124 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen hallituksen kanssa joutuu häpeämään enemmän kansainvälisesti.

No Asun ulkomailla ja ei paljon naurattanut selittää työkavereille miksi pvän lööpit alkoi Sanna marinilla  ja hänen kekkereistään ns jauhojenginsä kanssa 😮‍💨😅

Mulla on onneksi sen verran vahva itsetunto, etten jaksa kokea myötähäpeää muiden toilailuista.

Niin, ei haittaa vaikka vähän silmiä venyteltäis ulkeille.