Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö sun elämässä mitenkään mikä hallitus milloinkin on ?

Vierailija
15.07.2026 |

Olen 60 enkä koskaan jälkeenpäin voisi sanoa oliko porvari- tai vasemmistohallitus.

Korkeintaan joku kotitalousvähennys vaihtelee. 

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, olen pyörätuolissa ja monisairas, aina vaan nousee hoitomaksut ja invataksejakaan ei tahdo saada silloin kun olis tarve. Eläke ei nouse ja asuntoon ei aina saa kaikkia muutostöitä joita tarvitsisi.

Olisiko hoitolaitos oikea paikka sinulle?

Vierailija
82/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan hengessä eletty ihmeellisellä tavalla koko ajan.  Muistakaatten, on myös hyviä ratkaisuja tehty poliitikkojen toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy.

Vierailija
84/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän nykyään. Toki ruoan- ja bensanhinta vaihtelee mutta ei niin paljon että sillä olisi minulle merkitystä. Ansiotulo ja pääomaverotus ei niin paljon vaihtele myöskään että sillä olisi merkitystä.

Ehkä suurin muutos se että omistusasuntoon ei saa enää asumistukea jos sattuisi että jäisin työttömäksi. Mutta muuten ei oikeastaan ole väliä mikä hallitus vallassa, ei Suomessa mikään hallitus uskalla tehdä mitään radikaaleja muutoksia hallitusohjelmaan. Kokemusta muista Pohjoismaista eläkekattoineen ja varallisuusveroineen ja proggessivisestä pääomaverotuksesta niin Suomi tuntuu kesyltä. Ja ansiotuloverotus tuntuu myös kevyeltä täällä Suomessa.

En valita omalta kohdalta mutta en pidä nykyisen hallituksen toimista ajatellen huono-osaisten olojen kärjistämistä ja omien tukiverkostojen suosimista.

Vierailija
85/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, koska olen ollut aina lojaali kansan valitsemille henkilöille ja heidän päätöksilleen..

Vierailija
86/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ollut työttömänä, niin alkoi näkyä hallituksen toimet omassa elämässä. Jonkun aikaa säästöt tilillä auttoivat, mutta niiden huvettua alkoi sinnittely pärjäämisestä. Ja alamäki on vain jyrkentynyt. Hallituksen kurjistuspolitiikka ei ole huomioinut sitä, että elämässä voi muutakin kurjaa tapahtua kuin heidän toimensa. Ja että niiden yhteisvaikutus voi olla katastrofi.

Vierailija
87/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy mitenkään. Palkasta menee vähemmän veroja ja ehkä ensi vuonna saan enempi osinkoja kun yhteisövero laskee.

Paljon puhuttu että on haitallista maaahan muuttoa rajoitettu mutta omasta mielestä kauppakeskukset asemat yms on ihan yhtä lailla täynnä turhia vetelehtijöitä

Vierailija
88/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan kommunistihallitus kyllä näkyi. Elintaso ja ostovoima romahti.

Miten tämä täsmälleen ottaen näkyi elämässäsi? 

Vierailija
89/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan monia avustusryhmiä. Ruoasta on pulaa. Avunpyynnöt ovat lisääntyneet merkittävästi. Ennen pystyin auttamaan vähän itsekin, enää en, sillä olen pian itse avustettavien joukossa. 

Tölkkienkerääjiä on PALJON. Joka kerta, kun olen kaupungilla roskiksen lähellä, niin joku ratsaa roskiksen, usein se tapahtuu monta kertaa eri kerääjien toimesta.

Köyhyys ei ole ilo kelleen, ei itsellenikään. 

Niin? Ja köyhyyskö ilmaantui tämän hallituksen aikana? 😁

KÖYHYYS ON PAHENTUNUIT!!!!!!!!!! Kaikenlainen pahoinvointi on lisääntynyt, myös kaupoista varastelu/näpistely. Ja tulee valitettavasti lisääntymään enemmän jatkossa, kun kaikki hallituksen päätökset alkavat vaikuttaa yhä useampiin/yhä enemmän. 

Vierailija
90/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan monia avustusryhmiä. Ruoasta on pulaa. Avunpyynnöt ovat lisääntyneet merkittävästi. Ennen pystyin auttamaan vähän itsekin, enää en, sillä olen pian itse avustettavien joukossa. 

Tölkkienkerääjiä on PALJON. Joka kerta, kun olen kaupungilla roskiksen lähellä, niin joku ratsaa roskiksen, usein se tapahtuu monta kertaa eri kerääjien toimesta.

KÖYHYYS ON PAHENTUNUIT!!!!!!!!!! Kaikenlainen pahoinvointi on lisääntynyt, myös kaupoista varastelu/näpistely. Ja tulee valitettavasti lisääntymään enemmän jatkossa, kun kaikki hallituksen päätökset alkavat vaikuttaa yhä useampiin/yhä enemmän. 

Totta, aallonpohjaa ei olla vielä edes nähty. Pikkuhiljaa porukkaa alkaa putoilemaan enenevissä määrin. Suosittelen kaikille keskituloisille säästämisen aloittamista NYT. Onhan tässä jo puhuttu lukukausimaksuista ja sosiaalietuudet heikkenevät koko ajan. Ette ehkä ole perehtyneet aiheeseen. Kannattaisi, sillä vaikka leikkaukset eivät osuisi juuri teihin, niin joihinkin ne osuvat ja ne "jotkut" voivat olla läheisiänne. 

Vierailija
91/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päätti eläkeuuduistuksista aikoinaan? Ensin ehdin täyttää 53 ja eläkemaksu nousi, tän vuoden alusta siirtymäaika päättyi ja eläkemaksut laski.... Kyllä viitutti silloin vuosi sitten kun yleiskorotus hävisi ekemaksuihin.

Vierailija
92/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen aikaan oli hetken pelko p*seessä tuleeko irtisanominen kun työnantajan (valtion laitos) rahoitusta leikattiin. Sen jälkeen onkin ymmärretty työmme arvo. Vasemmisto- yms hörhöilijäpainotteisten hallitusten aikaan on peloteltu lainsäädäntötoimilla, joilla olisi tapettu itselle tärkeä ja maanpuolustuksellisesti merkittävä harrastus. Kuinka ollakaan, moisia aloitteita ei ole kuultu sitten Ukrainan sodan alkamisen. Nykyhallituksen aikana meikäläisellä on mennyt ehkä paremmin kuin koskaan. Seuraavan hallituksen aloittaessa olenkin jo eläkkeellä, ja eläkeläisten silmille ei uskalla kukaan hyppiä.

Vierailija
93/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan itselläni juurikaan näy. Kiky näkyi vähän. Muuten arki on aika samaa kuka siellä hallituksessa on ollut. Hallituksiakin on oliit useita jo aikanani.

Vierailija
94/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, aallonpohjaa ei olla vielä edes nähty. Pikkuhiljaa porukkaa alkaa putoilemaan enenevissä määrin. Suosittelen kaikille keskituloisille säästämisen aloittamista NYT. Onhan tässä jo puhuttu lukukausimaksuista ja sosiaalietuudet heikkenevät koko ajan. Ette ehkä ole perehtyneet aiheeseen. Kannattaisi, sillä vaikka leikkaukset eivät osuisi juuri teihin, niin joihinkin ne osuvat ja ne "jotkut" voivat olla läheisiänne. 

Omassa lähipiirissä kaksi keskiluokkaista asiantuntijatyötä tehnyttä, jotka ovat olleet työttöminä  jo yli vuoden. Uuta työtä ei löydy, vaikka aktiivisesti hakevat (molemmat yli viisikymppisiä). Mitä lähempänä yleistuelle tippuminen häämöttää, sitä korkeammalle stressikäyrä nousee ja pinna kiristyy. Molemmilla omistusasunto ja jotain muutakin pientä omaisuutta, joten mitään muita tukia ei sitten sen yleistuen päälle kummallekaan tule. Tilanne ei vaikuta pelkästään heidän vointiinsa ja terveyteensä vaan myös ihmissuhteisiin ystävyyssuhteita myöten. :(

Vierailija
95/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näkyy ja tuntuu.

Esim.nykyinen hallitus on käynyt kalliiksi ja menetän useamman satasen vuodessa

kun työmatkakust. oma vastuuta nostettiin ja enimmäksmäärää leikattiin.

Kiinteistöveron ja kunnallisveron nousu, jollon rahaa jää yhä vähemmän käyttöön. Kotitalousvähennyksen leikkaus, lääkeiden Kela korvausten poisto, samoin terv.maksu korotus. Olin yllättynyt, kun etälääkärin soitto maksoi 42€. 

Nykyinen äärioikeistohallitus huonoin ikinä.

Vierailija
96/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy. Nyt voin käydä persusiideriä 4 tölkkiä 3 hinnalla lähikaupasta. Kiitos persut. 

Vierailija
97/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy. Tytär opettaja ja toinen rakennusinsinööri,.molemmat määräaikaisessa työsuhteessa ja tuntitöissä,.kun kunnat eivät täytä enää virkoja, kun hallitus leikkasi kunnanavustuksia. 

Vierailija
98/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen leikkaa köyhiltä. Eli aina samoilta leikattu. Ja pidetty pienellä ilman leikkaustakin. Ihan kuin ihmisillä ei olisi mitään väliä..

Jos köyhiltä jatkuvasti leikataan, miksei ne asu kadulla ja kuole pakkaseen?

Mä olen taas sitä mieltä että tavallisesta työssäkäyvästä ihmisestä on tehty köyhä.

Ennen tavan duunaritkin teetti uusia omakotitaloja ja oli omaisuutta. Nykyään asutaan vuokralla ja eletään kädestä suuhun.

Vahva tämä. Tavallinen työssäkäyvä ihminen ja pienyrittäjät on ne joilta on helpointa ottaa aina enemmän.  Hupaisaa on se että tavan duunari ei enää kovin hyvillä mestoilla pysty vuokralla asumaan kun ne asunnot menee sellaisille joiden asumisen kustantaa valtio.

Vierailija
99/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. 

Terveyskeskus, hammashoito, labra  ja neuvolat lakkautettiin ja siirrettiin 70km päähän. Ja julkinen liikenne kulkee kesäisin 2x viikossa, keskiviikkona ja perjantaina.  kiitos äärioikeistohallitus. 

Vierailija
100/124 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!

Ei näy esimerkiksi mun taloudellisessa tilanteessa mitenkään, koska olen työssäkäyvä. Paino sanalla mitenkään, koska nämä suuret säästötalkoot ja ostovoiman kohentaminen eivät ole tuoneet minkäänlaista lisärahaa mun talouteen. Silti tuntuu tosi pahalta, että heikommilta on leikattu törkeästi.

Suurin vaikuttava tekijä on aina yhteiskunnan keskusteluilmapiiri ja yleinen ilmapiiri. Ollaanko tekemässä yhdessä asioita, vai taas vaan viemässä köyhiltä ja antamassa rikkaille. Onko toivoa vai onko kaikki päin hanuria. Käyttäytyykö meidän poliitikot asiallisesti ja aikuismaisesti, vai venyttelee silmiä ja heiluttelee saksia jne.

Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä. Persujen kanssa se ei ole vielä ikinä onnistunut.

"Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä."

Olet siis tyypillinen tunteilla ajatteleva vassari. Onko sinulle oikeasti tärkeämpää se, että asiat tehdään hyvin vai se, että käyttäydytään edustavasti, lupaillaan kaikkea kivaa, mutta hoidetaan hommat kuitenkin päin v*ttua.

Te vassarit ootte kyllä oikeesti aika pinnallisia.

Persuhallitus ei ole tehnyt mitään hyvin. He eivät pitäneet yhtään vaalilupauksiaan. Kaikki heidän leikkaustoimensa ovat kohdistuneet yksipuolisesti vain köyhiin ja Purran naamalta loistaa se sadistinen nautinto jota hän siitä on saanut. Koko tämän kuvion loppulasku on 100,000 uutta työtöntä, tuhansia uusia konkursseja, 40 miljardia uutta velkaa jota ei kyetä maksamaan koska kokoomuksen veroalet rikkaille rapauttivat valtion kassaa taas vaihteeksi lisää ja Suomen joutuminen EUn tarkkailuluokalle. Mikä tässä meni mukamas hyvin? 

Mmmuuttoa on järkevöitetty ja kansalaisuusehtoja kiristetty. Pelkästään jo sekin ilahduttaa minua. Enää ei voi valittaa päätöksestäkään lopputtomiin. Sekin on hyvä. Mikään muu hallitus ei olisi hoitanut näitä epäkohtia kuntoon.

Taksin nämä uudistukset, koulun parannukset edellisen hallituksen töppäilyjen jälkeen, onhan näitä jos viitsi vaan seurata eikä räksyttää samoja asioita tietämättömänä.