Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox kokemuksia?

Vierailija
15.07.2026 |

Minulle määrättiin 15g 3xpvä. Keskenmenon (20vkoa) jälkeen olen joutunut paniikkikohtausten vangiksi. En uskalla mennä ulos. Pelkään näkeväni lastenvaunuja... 

Nyt en ole varma, uskallanko ottaa tätä lääkettä. Niin raskas olo. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä lääke. Käytin teininä kolmisen vuotta 50mg Opamoxia, jotta jaksoin opiskella ja painaa töitä. Myöhemmin vaihdoin Xanoriin. Sitten olin yli 10 vuotta kokonaan ilman. Nykyään käytän satunnaisesti 30mg Opamoxia, 0-4 päivänä viikossa, puolikkaan tai kaksi, riippuu miten lujaa ahdistus ja pelot painaa päälle. 

Riippuvuutta ei tule, kunhan otat aina hiukan eri määrän lääkettä, ja pidät välipäiviä. Osta apteekista dosetti niin voit kontrolloida lääkkeenkäyttöä. 

Vierailija
2/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ottaisi mikäli ei ole hengenvaaraa. Asiat pitää käsitellä pois eikä vältellä niitä lääkkeiden avulla. Ne asiat vaan pahenee mitä pidempään niitä välttelet 

Entinen tuttu joi alkoa ahdistukseen, kasvoi niin pahaksi että laitettiin ahdistuslääkkeet. Nykyään sekakäyttäjä ja arvaa onko koskaan käsitellyt niitä asioita mitkä ahdistaa? No ei todellakaan

Ota omistajuus tästä asiasta, älä ulkoista lääkkeille. Sulle sattui pahasti ja tuska on ymmärrettävää. Opettele kohtaamaan ne paniikkikohtaukset ja ole lempeä itselle. Se helpottaa vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuju annos 😮 

Aloita ihan puolikkaalla. Vaikka reseptissä lukee 3x päivässä, niin sitä ei tarvitse, eikä pidä ottaa ellei ole ihan pakko. 

Siinä menee n tunti että alkaa vaikuttamaan. Et ilmeisesti ole ennen tarvinnut, niin ota se puolikas ensin. 

Vierailija
4/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ottaisi mikäli ei ole hengenvaaraa. Asiat pitää käsitellä pois eikä vältellä niitä lääkkeiden avulla. Ne asiat vaan pahenee mitä pidempään niitä välttelet 

Entinen tuttu joi alkoa ahdistukseen, kasvoi niin pahaksi että laitettiin ahdistuslääkkeet. Nykyään sekakäyttäjä ja arvaa onko koskaan käsitellyt niitä asioita mitkä ahdistaa? No ei todellakaan

Ota omistajuus tästä asiasta, älä ulkoista lääkkeille. Sulle sattui pahasti ja tuska on ymmärrettävää. Opettele kohtaamaan ne paniikkikohtaukset ja ole lempeä itselle. Se helpottaa vielä.

Holtittomalle ja terveystiedottomalle ei pidäkään antaa Opamoxeja.  Suurin osa ihmisistä on hyviä, säntillisiä ja tarkkoja lääkkeidenkäytössään. Ja hyvin varovaisia. 

Vierailija
5/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii paremmin unilääkkeenä kuin päivällä otettavana ainakin minulle.

Vierailija
6/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asioiden käsittely ja lempeys" ei paranna traumoja eikä psykoottista pelkoa.  Mikään enkeliterapia ei auta, mutta Opamox on mainio lääke, on toiminut minulla aina sekä paniikkikohtaukseen (kun pureskelen lääkkeen suussa niin se vaikuttaa heti), sekä pitkään jatkuneeseen ahdistukseen, joka muuten estäisi hoitamasta mitään asioita.

Mutta suositus: ei ihan joka päivä, eikä aina ihan samaa määrää.

Vierailija
7/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on unilääke. Rouskutteleeko jengi näitä muihin tarkoituksiin? 

Vierailija
8/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15mg on hyvin mieto annos. En ole itse ikinä saanut noinbmietoja ooppeleita. Olen käyttänyt kys. lääkettä 40 vuotta, välillä olen pitänyt parin päivän - 5 vuodenkin - taukoja lääkkeessä. 

Vierailija
9/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä lääke. Käytin teininä kolmisen vuotta 50mg Opamoxia, jotta jaksoin opiskella ja painaa töitä. Myöhemmin vaihdoin Xanoriin. Sitten olin yli 10 vuotta kokonaan ilman. Nykyään käytän satunnaisesti 30mg Opamoxia, 0-4 päivänä viikossa, puolikkaan tai kaksi, riippuu miten lujaa ahdistus ja pelot painaa päälle. 

Riippuvuutta ei tule, kunhan otat aina hiukan eri määrän lääkettä, ja pidät välipäiviä. Osta apteekista dosetti niin voit kontrolloida lääkkeenkäyttöä. 

Noita ei enää nykyään Suomessa määrätä vaikka kuinka käyttää oikein, mistä maasta haet?

Vierailija
10/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole unilääke. Tenox on unilääke, ja Stilnoct. 

Vierailija
11/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhytaikaisen unettomuuden hoito. Lisäksi lääkettä käytetään tilapäisten ahdistus-, jännitys- ja pelkotilojen hoitoon.

Vierailija
12/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita ei enää nykyään Suomessa määrätä vaikka kuinka käyttää oikein, mistä maasta haet?

90-luvun alusta asti suomalaiselta lääkäriltä, nykyään terveyskeskuksesta. Käytän siis nykyään vain 30mg Opamoxia, enkä ota sitä päivittäin. 

Vierailija
13/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi todella hyvin hammaslääkäripelkoon. Lisäksi minulla oli hammaslääkärissä kuulokkeet korvilla ja musiikki kovalla, koska pelkäsin niitä koneiden ääniä. Nyt olen päässyt pelosta yli, ja voin mennä hammaslääkäriin ilman lääkettä. En ole ennen käyttänyt mitään mieleen vaikuttavia lääkkeitä tai huumeita.

Vierailija
14/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin toimi unettomuuteen

Vierailija
15/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asioiden käsittely ja lempeys" ei paranna traumoja eikä psykoottista pelkoa.  Mikään enkeliterapia ei auta, mutta Opamox on mainio lääke, on toiminut minulla aina sekä paniikkikohtaukseen (kun pureskelen lääkkeen suussa niin se vaikuttaa heti), sekä pitkään jatkuneeseen ahdistukseen, joka muuten estäisi hoitamasta mitään asioita.

Kerrotko ihan tarkasti että miten pään turruttaminen parantaa traumoja jos kerran asioiden käsittely ja lempeys ei :D Lääkkeet ne vasta enkeliterapiaa onkin, kemiallista asioiden välttelyä

Kun lääkkeen vaikutus häviää, mitään henkistä työtä ei ole tapahtunut. Olet huonommassa jamassa kuin ennen lääkkeen ottoa. Googlaa dopamiini homeostaasi.

Vierailija
16/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytaikaisen unettomuuden hoito. Lisäksi lääkettä käytetään tilapäisten ahdistus-, jännitys- ja pelkotilojen hoitoon.

Minun reseptissäni on lukenut viimeiset 12 vuotta: "Iter bis. Ahdistuneisuuteen. Käythän välillä kontrollissa lääkärillä."  Kun olet ihan tavallinen, kunnon ihminen niin ei pitäisi lukea mitään tilapäisyydestä... Vai lukeeko se niissä käyttöohjeissa?

Vierailija
17/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ihan tarkasti että miten pään turruttaminen parantaa traumoja jos kerran asioiden käsittely ja lempeys ei :D Lääkkeet ne vasta enkeliterapiaa onkin, kemiallista asioiden välttelyä

Kun lääkkeen vaikutus häviää, mitään henkistä työtä ei ole tapahtunut. Olet huonommassa jamassa kuin ennen lääkkeen ottoa. Googlaa dopamiini homeostaasi.

Pään turruttaminen? Älä hyvä ihminen vedä itseäsi lääkehumalaan! Näitä lääkkeitä kuuluu ottaa vain sen verran, että lamauttava pelkotila loppuu, ja pystyy taas nousemaan ylös, pukeutumaan, menemään ulos ovesta, hoitamaan asioitaan, tekemään töitä ym. 

Vierailija
18/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun reseptissäni on lukenut viimeiset 12 vuotta: "Iter bis. Ahdistuneisuuteen. Käythän välillä kontrollissa lääkärillä."  Kun olet ihan tavallinen, kunnon ihminen niin ei pitäisi lukea mitään tilapäisyydestä... Vai lukeeko se niissä käyttöohjeissa?

Et ymmärrä tätä?: Lyhytaikaisen unettomuuden hoito.

Sinulla se on ahdistukseen.

Vierailija
19/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimi todella hyvin hammaslääkäripelkoon. Lisäksi minulla oli hammaslääkärissä kuulokkeet korvilla ja musiikki kovalla, koska pelkäsin niitä koneiden ääniä. Nyt olen päässyt pelosta yli, ja voin mennä hammaslääkäriin ilman lääkettä. En ole ennen käyttänyt mitään mieleen vaikuttavia lääkkeitä tai huumeita.

Minulla toimii myös lentopelkoon. Ei tarvitse juoda koneessa, kun ottaa pari ooppelia ja jotain luettavaa mukaan lennolle. 

Vierailija
20/47 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä tätä?: Lyhytaikaisen unettomuuden hoito.

Sinulla se on ahdistukseen.

Mitä nyt en ymmärrä? Et ole edes maininnut vielä, mitä sinun reseptissäsi lukee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä