Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei osta mitään muuta osamaksulla kuin asunnon tai auton?

Vierailija
21.05.2007 |

Tekisi mieli uutta sohvakalustoa yms sisustusjuttuja, mutta ei vaan tule mieleenkään ostaa niitä osamaksulla. Ja käteisellä ei ole vielä varaa, täytyy hiukan säästää. Kaveri vaan ihmetteli että miksi ei ostetan jollain kahden vuoden sopimuksella, mutta ei vaan pysty. Olen vaan aina ajatellut niin että ainoastaan asunnon ja auton voi ostaa lainarahalla tai osamaksulla.

Onko muita samoin ajattelevia?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osteta mitään osamaksulla. Turhaa maksaa korkoa ja "piilokorkoa" tilinhoito maksu, tilinavaus maksu yms.

Toiset osaavat valita kuluttomat osamaksut ja rahat kasvavat sijoituksissa korkoa.

Vierailija
22/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä osamaksuja pelkääviä köyhiä on Suomi täynnä, taloustaidot ovat suoraan pula-ajalta. Yhtään ei osata suunnitella kun pelätään että ensimmäisen osamaksun jälkeen lumivyöry tulee eikä voi enää ostaa leipää kun on mahdotonta ennakoida tulevia varojaan.

Ei vaan riitä ymmärrys mistä tuo ylpeys siitä ettei osta muiden rahoilla mitään kumpuaa? Kuvitteletteko olevanne parempia ihmisiä? Luuletteko olevanne erityisen varakkaita? Kuulostaako ne vanhat nappikuulokkeet hyvältä siellä käytettyjen tavaroiden keskellä?

Hyvä kun ette ota velkaa, kun ette selvästikään ymmärrä sen päälle mitään.

Nauttikaa niukkuudestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joku ostaisi auton osamaksulla??

Vierailija
24/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei ole ostettu osarilla, auto ja talo ostettu lainalla.

Osari sekin on, sä maksat sitä pankille joka kuukausi 🤣

Vierailija
25/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelen näin, mutta sain joskus kännykän halvemmalla osamaksulla kuin, että olisin ostanut käteisellä. Otin osamaksun tietenkin ja maksoin ekalla laskulla koko puhelimen. :D

Vierailija
26/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velkaa.Ei omaisutta.Ei ajokorttia,joten ei autoa.Ei pää omaa omistusasuntoon.Onnellisena Heka- asunot vuokralla  vailla huolia,yksin asuvana .

Vierailija
27/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, paitsi että lainaa on vain talosta enää.

Vierailija
28/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vaikka mitä osamaksulla. Sängyn ja pesutornin ja vastaavaa. Olen vähän huithapeli rahankäyttäjä, säästäminen on vaikeaa. Mutta laskut maksan aina. Pidän kyllä huolen, että kerrallaan voi olla vain yksi osamaksulla ostettu asia.

Vierailija
29/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa tai autoa ei ole, mutta olen ostanut nykyisen puhelimeni kolmen vuoden osamaksulla. Mitään lisäkulujahan ei tullut ja kun edellinen puhelin meni yllättäen rikki, niin en alkanut säätelemään ja odottelemaan, että voin ostaa puhelimen käteisellä. Sitä edellisen tosin maksoin heti suoraan. Mutta muutoin ei tulisi mieleenikään ostaa mitään muuta osamaksulla. Jos ei ole varaa, niin sitten olen ilman. 

Vierailija
30/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain talolaina ollut. Myös uudehkot autot on ostettu omalla rahalla ilman mitään rahoituksia.

Vierailija
31/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta niitäkään.

Velaton ollut jo 15 vuotta

Vierailija
32/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ostettu mitään muuta kuin asunto lainalla, ei siis autoakaan. Ja osamaksulla ei ikinä mitään. 

Vierailija
33/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä ostin moniakin juttuja osamaksulla, kallein oli itse koottu pelitietokone. Kyllä sitä v itutti maksella jälkikäteen. En enää ostaisi.

Vierailija
34/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes autoa, asunnon vain. 

Vierailija
35/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ja taloa lyhennän, tavallaan osarillahan ne on. Koulukirjat ostin osarilla, en jaksanut säätää torin kanssa. Puhelin ja robotti-imuri on myös osarilla, niihin ei tule korkoja joten aivan sama maksaa näin. Netistä kun tilaan jotain niin otan laskulla, jonka maksan heti pois kun olen todennut tuotteen vastaavan tilattua. Luotan enemmän klarnaan tms jos tuleekin vikatuote tai ei tuotetta ollenkaan. Ja pidän huolen, ettei laskut ylitä maksukykyä.

Vierailija
36/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Itseasiassa vain asunnon, autokin on liisattu

Vierailija
37/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa lienevät osamaksulla ostetut asunnot, eiköhän melkein jokainen ota pankista lainaa tai vastaavasti maksele taloyhtiölle rahoitusvastikkeina. En ole minäkään ostanut osamaksulla aikoihin, mutta silloin kun ostin asunnon eikä vanhoista huonekaluista mikään enää ollut siinä kunnossa, että olisin niitä tänne halunnut, ostin huonekaluja osamaksulla. Muutin siis mahdollisimman halvalla sisustetusta ensimmäisestä vuokra-asunnostani lähes kymmenen vuotta myöhemmin, joten esimerkiksi ruokapöytä oli niin pieni, että sen pistin tuoleineen kiertoon, kun kuitenkin ehjiä olivat.

Vierailija
38/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa en ole osamaksulla ostanut, vaan säästöjen mukaan ostanut käteisellä järkevimmän. Lainarahalla autoa ei kannata muutenkaan ostaa, vaan liisata jos on pakko omaa varallisuuttaan tyyriimpi saada alle.

DNA:lta ostin kännykän vuoden osarilla kun oli rahan kanssa hetkellisesti tiukempaa ja vanha hajosi. Nollakorko eikä ylimääräisiä kuluja, niin ihan järkevä diili siinä tilanteessa. Huonekaluja tai elektroniikkaa jollain Klarnan kusetus koroilla ja kuluilla aivan järjetöntä ostaa.

Vierailija
39/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain asuntolainan, auto käteisellä.

Vierailija
40/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan nainen luotsasi minut ja itsensä vararikkoon, erottuani en ole hankkinut osamaksulla enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi