70-lukulaisten kirjoja (osa2)
Moi! Kiitos jo vastanneille, kerätään vielä lisää...
Kokoan työn puolesta esille meidän 70-luvulla syntyneiden lapsena lukemiamme lastenkirjoja. Muistelkaapa mikä kirja ihastutti, pelotti, muuten vain on jäänyt lapsuudesta mieleen, eli siis jostain vuosien -70-85 väliseltä ajalta. En kaipaa ns. nuortenkirjoja vaan nimenomaan lasten satu- ja kuvakirjoja.
Muistin virkistämiseksi jotain: Hammaspeikot, Pikku äiti, Piilomaan pikku aasi jne.
Vastaukset voitte lähettää tähän ketjuun. Lähetän listan tuloksista kaikille halukkaille!
Näin voimme pian lukea lapsillemme niitä samoja ihanuuksia!
Kommentit (3)
mulla on paljon omia vanhoja kirjoja, eli tässä muutamia. Kirjoittakaa muutkin muistojanne!
Unihiekkaa - Hyvänyön satuja 1
Unipuu - Hyvänyön satuja 2 (sisältää legendaarisen sadun " vauvojen vallankumous" , jossa vauvat ottavat aikuisten roolit eivätkä mm. suostu menemään aikaisin nukkumaan. Tämän seurauksena pidin itse kotona " vauvojen vallankumosta" ja komensin äidin ja isän nukkumaan ja itse halusin katsoa telkkaria. En aio lukea omalle lapselle :)
Unilintu - Hyvänyön satuja 3
Melukylä-sarjaa (Astrid Lindgren -Ilon Wikland)
Osaa Lottakin ajaa
Lotta osaa mitä vain
Melukylän joulu
Melukylän kevät
(ainakin, on kai muitakin)
Elsa Beskow:
Petterin ja Lotan joulu
Pikku Puten seikkailut mustikkametsässä
Sitten tietenkin Tiitiäisen satupuu, joka on siis runokirja
Mestaritontun seikkailut
ja paljon muita, joita en nyt muista
a.
Listasta uupui mun mielestä ainakin Lapaniina ja Lurkki -kirjat
Niitä meillä luettiin ahkerasti! Mun suosikki oli " Minun kotini" .
Maikki Harjanteen Mintut oli myös suosiossa, samoin Pupu Tupunoita luettiin.
Ihan ehdoton suosikki on mulle edelleen Elina Karjalaisen Uppo-Nalle kirjat, ekat osat tuli joskus 70-80 lukujen taitteessa.
Nämä nyt ensin tuli mieleen!