Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-lukulaisten kirjoja (osa2)

21.05.2007 |

Moi! Kiitos jo vastanneille, kerätään vielä lisää...

Kokoan työn puolesta esille meidän 70-luvulla syntyneiden lapsena lukemiamme lastenkirjoja. Muistelkaapa mikä kirja ihastutti, pelotti, muuten vain on jäänyt lapsuudesta mieleen, eli siis jostain vuosien -70-85 väliseltä ajalta. En kaipaa ns. nuortenkirjoja vaan nimenomaan lasten satu- ja kuvakirjoja.

Muistin virkistämiseksi jotain: Hammaspeikot, Pikku äiti, Piilomaan pikku aasi jne.

Vastaukset voitte lähettää tähän ketjuun. Lähetän listan tuloksista kaikille halukkaille!

Näin voimme pian lukea lapsillemme niitä samoja ihanuuksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu - ja Sanna-kirjat, Hassu Kaupunki ja muut Richard Scarryt, Hanhiemon satulipas, Mikki Hiiren autoretki ja muut tammen kultaiset kirjat. Naita luen omalle lapselle myos, osa on alkuperaisia, osa uusia painoksia. Valilla kylla sukupuoliroolit ym arsyttaa kun monet kirjat on 50-luvun Amerikasta alunperin peraisin ja naiset on kotiaiteja ja siivoaa jatkuvasti (Me autamme aitia, esimerkiksi) ja tytot pelokkaita (Hiekkarannalla). Mutta on niita hauska lukea ja tekstia voi muutella kun lapsi ei osaa viela itse lukea...

Vierailija
2/6 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1978 synt. mamma,jolla kaksi leikki- ikäistä. Itse haeskelen kovasti tietoa tenavakerhon paketeista, joissa mikko mallikas, kuottarulla ym: t veikeän opettavaiset hahmot opettivat arkisiin puuhiin. Äitini osti kys. pahvipaketteja, joihin oli koottu askartelupaketti ikäjakauman mukaan, sekä muuta näperreltävää .Käsinukkeja, pelejä numeroille jne. Nyt olenkin kiinnostunut löytyiskö näitä mistään. Huutokaupoista?Keräilijöiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista kaikkia, mutta Richard Scarryn kirjoista tykkäsin kovasti. Samoin ihan noista perussaduista (Lumikki, Ruusunen jne). Kivoja olivat myös Miina ja Manu, Pupu Tupuna, Myyrä-kirja, Tammen kultaiset, Mikko Mallikas, Astrid Lindgrenin sadut, Lasten oman kirjakerhon (vai mikä sen nimi onkaan) kirjat, Pekka Töpöhännät jne.

Tarhassa luettiin Mestaritontun seikkailuja, se oli tosi jännä! Eniten kuitenkin pidin kirjoista Tällainen on maailma, Tällainen olet sinä ja Tekniikan kultainen kirja. Varsinkin tuota ekaa " luin" ennen kouluikää lähes tauotta niin että osaan vieläkin kirjan kuvat ulkoa.

Metsästän noita kirjoja omille lapsilleni kirppiksiltä ja divareilta, onneksi osa on säästynyt.

Vierailija
4/6 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu Tupunat, Syntymäpäiväjuhlat oli ykkönen itselläni.

Sitten Pekka Töpöhännät ja Hanhiemon kultainen lipas.

Ja perussadut tottakai, kaikki Tammen kultaiset kirjat.

Vaahteramäen Eemeli oli myös suosikkini.

Rasmus Nalle-kirjoista pidin myös valtavasti ehkä n.4-vuotiaana ja Uppo-Nallet kuuntelin moneen kertaan.

Vierailija
5/6 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seuraavista ainakin pidin:

- Maija Poppanen

- Richard Scarryn kirjat

- Mikko Mallikas

- Pekka Töpöhäntä

Vierailija
6/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -69 syntynyt, mutta katson itseni " lähes" 70-lukulaisiin...

Tärkeimpänä lapsuuden kirjana mieleeni on jäänyt Anni Polvan " Ei, sanoi Hantti" .

Osasin sen etuperin ja takaperin ja löysin sen hiljattain kirjastostamme ja olen lukenut sitä 6 ja 7-vuotiaille tyttärillemme! Tykkäävät kovasti Hantin metkuista... kunhan eivät vaan ala matkia =) Suosittelen!!!

Tietysti Pekka Töpöhännät olivat omaa luokkaansa, samaten oikeastaan kaikki Astrig Lindgrenin tuotokset kahlattiin läpi!