Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on päättänyt, että työttömien pitää pärjätä alle 600 eurolla?

Vierailija
15.07.2026 |

Kun eläkeläisetkin saavat vähintään 1 000 euroa kuukaudessa?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaitorveloiden herkkä mielenterveys pysyy kasassa ainoastaan sillä, että on AUTO olemassa, vaikka sitä ei tarvisikaan kuin kauppakäynteihin.

Vierailija
42/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taho joka sen oleilun maksaa, luultavast päättää mihin rahat riittävät. Tonnin eläkettä saava on elämänsä aikana tehnyt sentään muutaman työpäivän, pari tonnia eläkettä nauttiva useamman päivän. 

Saan itse tämän tonnin eläkettä ja olen tehnyt vuosikymmenet töitä. Ne kaikki työt eivät ole oikeuttaneet eläkekertymään. Osassa oli perusteluna, että olen ollut liian nuori, osassa, että työ on ollut määräaikaista ja työsuhde tällöin liian lyhyt. Ei sitä kukaan katsonut, että näitä lyhyitä oli peräjälkeen vuosia. Nykyään kai nuo katsotaan erilailla, tai en tiedä varmaksi. 

Sitten sairastuin noin nelikymppisenä ms-tautiin ja se oli siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on päättänyt sellaisen systeemin, että sä voit kuolemaasi saakka nostaa työssäkäyvien rahaa tekemättä yhtään vittumitään?! Joo jäät työttömäksi, me työssä olevat autetaan, tuetaan ja näin.... mutta että jos sä et "saa" yhtään mitään hommaa muka koko loppuelämäsi aikana, niin me jatketaan vaan maksamista? Kuka perkeleen taliaivo on tällaisen systeemin keksinyt? Hä?

Niinpä. Työttömyystuen pitäisi olla määräaikainen. Jos ei järkevässä ajassa saa duunia, niin takaisin koulun penkille.

"Jos ei järkevässä ajassa saa duunia, niin takaisin koulun penkille"

Kuka nämä opinnot rahoittaa?

Ap

Silloin voisi saada opintotukea.

Voisiko myös silloin, kun korkeakouluopintojen tukikuukaudet on käytetty?

Ap

Ammattikouluun saa vielä tukikuukausia.

Se ei mua hyödytä, kun en pysty tekemään fyysistä työtä.

Ap

Vierailija
44/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taho joka sen oleilun maksaa, luultavast päättää mihin rahat riittävät. Tonnin eläkettä saava on elämänsä aikana tehnyt sentään muutaman työpäivän, pari tonnia eläkettä nauttiva useamman päivän. 

Tonnin eläkettä saava ei ole tehnyt töitä. Vähintään sen verran saa ihan kaikki.

Vierailija
45/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työtön saa. Tuo 580 euroa on se summa, joka jää tulojen (esim työttömyysturva ja asumistuki) vähennettynä hyväksytyillä menoilla (esim vuokra, terveydenhoito ja lääkkeet, kotivakuutus, sähkö, vedi jne).

Eli jos saat asumistukea 300 ja työkkärirahaa 400 käteen ja muita tuloje ei ole, tulosi ovat 700 käteen kk. Tästä 700 eurosta vähennetään vuokra tai vastike+korot, säskö, vesi, lääkkeet jne ja sinulle jää vaikkapa 50 euroa noiden jälkeen. 

Saadaksesi 580 kuussa, sinulle tulee maksaa toimeentulotukena 530 euroa.

Ja hän ei ole työtön tällä hetkellä. 595,36€ on käteen tätä uutta hienoa tukea. Asumistuki on 299,25€. En saa mitään toimeentulotukea, koska minua rangaistaan siitä, että ole säästänyt rahaa aspiin ja minulla on sijoituksia. Jos olisin vain tuhlannut kaikki rahat aikanaan, niin nauttisin toimeentulotuen eduista ja eläisin leveää elämää.

Vierailija
46/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on päättänyt sellaisen systeemin, että sä voit kuolemaasi saakka nostaa työssäkäyvien rahaa tekemättä yhtään vittumitään?! Joo jäät työttömäksi, me työssä olevat autetaan, tuetaan ja näin.... mutta että jos sä et "saa" yhtään mitään hommaa muka koko loppuelämäsi aikana, niin me jatketaan vaan maksamista? Kuka perkeleen taliaivo on tällaisen systeemin keksinyt? Hä?

Persut ovat lässyttäneet tätä "menkää töihin" jankutusta koko hallituskautensa ajan - sinä aikana työttömyys on paheentunut. Nyt Euroopan pahin. 

Asumistukea ei kaikille myönnetä. En aonakaan itse saanut kuin peruspäivärahan kun työnantaja meni nurin.

Vierailija
47/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työtön saa. Tuo 580 euroa on se summa, joka jää tulojen (esim työttömyysturva ja asumistuki) vähennettynä hyväksytyillä menoilla (esim vuokra, terveydenhoito ja lääkkeet, kotivakuutus, sähkö, vedi jne).

Eli jos saat asumistukea 300 ja työkkärirahaa 400 käteen ja muita tuloje ei ole, tulosi ovat 700 käteen kk. Tästä 700 eurosta vähennetään vuokra tai vastike+korot, säskö, vesi, lääkkeet jne ja sinulle jää vaikkapa 50 euroa noiden jälkeen. 

Ja hän ei ole työtön tällä hetkellä. 595,36€ on käteen tätä uutta hienoa tukea. Asumistuki on 299,25€. En saa mitään toimeentulotukea, koska minua rangaistaan siitä, että ole säästänyt rahaa aspiin ja minulla on sijoituksia. Jos olisin vain tuhlannut kaikki rahat aikanaan, niin nauttisin toimeentulotuen eduista ja eläisin leveää elämää.

Leveää elämää? :D Saisit toimeentulotukea jotain 100 euroa kuukaudessa.

Vierailija
48/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaitorveloiden herkkä mielenterveys pysyy kasassa ainoastaan sillä, että on AUTO olemassa, vaikka sitä ei tarvisikaan kuin kauppakäynteihin.

Tämä ja niin vahvasti.

Vierailija
49/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on 600 liikaa.

Vierailija
50/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei ole mikään peruste saada asumistukea, saati toimeentulotukea. Niihin on ihan omanlaisensa ehdot. Työttyömyys oikeuttaa työmarkkinatukeen.

Vierailija
51/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla on rahaa itsesi elättämiseen, säästöjä ja sijoituksia. Ole kiitollinen, että olet siinä tilanteessa. Rikkaat ne osaa valittaa.

Vierailija
52/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön in itse päättänyt tämän kun ei halua hakkia itselleen enempää töistä. Kerjäämällä ja pummimalla ei kuulukaan saada kuin juuri ja juuri hengissä selviäminen

Vierailija
53/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnin eläkettä saava ei ole tehnyt töitä. Vähintään sen verran saa ihan kaikki.

Ota asioista selvää. Lue esim. viesti nro 45. 

Vierailija
54/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isungi, isungi, nyt on saatava auto ja löpöä, äly ei riittänyt Paltamoa pidemmälle, isungi isungi!

Vierailija
55/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on 990,90 euroa ja sen saa vaikka ei olisi tehnyt minuuttiakaan töitä. Tuon kommentoijan "tonnin eläke" on enemmän, hän vaan haluaa viihdearvon ja säälin vuoksi pyöristää sen alaspäin. Ota itse asioista selvää.

Vierailija
56/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yleistuki on noin 800 euroa per kk. Mun veroprossa on 15,5

Jää kuukaudessa nettona 676 euroa

Se on 744 e mistä se veroprosentti lasketaan

Itellä on sama. Prosentti käteen jää 628

Vierailija
57/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 ja pitkäaikaistyötön. 

Takana on kuitenkin yli 40 vuotta työelämässä, joten saan vain yleistukea. Näinhän se menee. En kiukuttele siitä, että onnistuin työvuisinani laittamaan jotakin säästöönkin ja nakertelen nyt niitä varoja. 

Mutta jos syksyllä varani vievät vielä yleistukenikin harkinnanvaraisena säästöjen takia, niin en kyllä ala. 

Meinaan, että joku "repe" on ollut koko ikänsä elämäntapatyötön ja hassannut kaikki menemää. Sitten hän saisi saman verran kuin minä. Ehkä jopa enemmän.

Sanokaa vaan, että lälläslää, siitäs sait.

Vierailija
58/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leveää elämää.. Millähän perusteella... 

Vierailija
59/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on 990,90 euroa ja sen saa vaikka ei olisi tehnyt minuuttiakaan töitä. Tuon kommentoijan "tonnin eläke" on enemmän, hän vaan haluaa viihdearvon ja säälin vuoksi pyöristää sen alaspäin. Ota itse asioista selvää.

Nyt en oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Tämä kirjoittaja antaa ymmärtää, että ne jotka saavat tonnin eläkettä eivät ole tehneet työtä päivääkään. Tämähän ei pidä paikkaansa. On suunnattoman paljon ihmisiä, jotka ovat tehneet työtä jopa kymmeniä vuosia, mutta eläkettä ei ole kertynyt. 

Vierailija
60/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä käyvät päättäjät sen systeemin on keksinyt. Poliitikotkin tekevät töitä tämän maan asioita päättääkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän