Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on päättänyt, että työttömien pitää pärjätä alle 600 eurolla?

Vierailija
15.07.2026 |

Kun eläkeläisetkin saavat vähintään 1 000 euroa kuukaudessa?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kelan työttömyysrahoilla saa enemmänkin, koska saa toimeentulotukea ainakin Helsingissä missä vuokra on aina vähintään 400

Vierailija
2/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä noin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työtön saa. Tuo 580 euroa on se summa, joka jää tulojen (esim työttömyysturva ja asumistuki) vähennettynä hyväksytyillä menoilla (esim vuokra, terveydenhoito ja lääkkeet, kotivakuutus, sähkö, vedi jne).

Eli jos saat asumistukea 300 ja työkkärirahaa 400 käteen ja muita tuloje ei ole, tulosi ovat 700 käteen kk. Tästä 700 eurosta vähennetään vuokra tai vastike+korot, säskö, vesi, lääkkeet jne ja sinulle jää vaikkapa 50 euroa noiden jälkeen. 

Saadaksesi 580 kuussa, sinulle tulee maksaa toimeentulotukena 530 euroa.

Ymmärrätkö, ettei kaikki työttömät saa asumistukea tai toimeentulotukea?

Ap

Vierailija
4/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yleistuki on noin 800 euroa per kk. Mun veroprossa on 15,5

Jää kuukaudessa nettona 676 euroa

Vierailija
5/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on päättänyt sellaisen systeemin, että sä voit kuolemaasi saakka nostaa työssäkäyvien rahaa tekemättä yhtään vittumitään?! Joo jäät työttömäksi, me työssä olevat autetaan, tuetaan ja näin.... mutta että jos sä et "saa" yhtään mitään hommaa muka koko loppuelämäsi aikana, niin me jatketaan vaan maksamista? Kuka perkeleen taliaivo on tällaisen systeemin keksinyt? Hä?

Mikä sitten olisi parempi systeemi? Ottaa rahat pois ja ajaa ihmiset kadulle kerjäämään? Sellaistako haluat Suomeen?

Ap

Vierailija
6/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset eivät välttämättä pienilläkään tuloilla saa mitään tukia. 

Itse saan tuon noin tonnin kuukaudessa. En ole ikinä saanut esim. toimeentulotukea, olen joskus hakenut kalliisiin lääkkeisiin. Ei tipu. Kaikki sairauskulut on maksettava itse. On aika kallista käydä erikoissairaanhoidossa, jossa itse käyn syöpädiagnoosin vuoksi sekä glaukooman. 

Asumistukeni on 110 e/kk, asumiskustannukset 600 e. 

Toki toivoisin, että työttömät saisivat enemmän, monet heistä vielä nuoria ihmisiä, jotka tarvitsisivat rahaa. 

Vierailija
7/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuki maksetaan neljän viikon jaksoissa. Vuodessa se maksetaan 13 kertaa. Yleistuki kuukautta kohden on se 800 euroa. Muutosverokortti kannattaa hommata. Silloin veroa menee vähemmän ja ei tule palautuksiakaan.

676 euroa nettona toisiaan kuukautta kohden näin toimien.

Vierailija
8/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat mätkyjä. Niitä ei sitten huomioida toimeentulotuessa menoina, mutta veronpalautukset toki lasketaan tuloksi.

Vierailija
9/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on päättänyt sellaisen systeemin, että sä voit kuolemaasi saakka nostaa työssäkäyvien rahaa tekemättä yhtään vittumitään?! Joo jäät työttömäksi, me työssä olevat autetaan, tuetaan ja näin.... mutta että jos sä et "saa" yhtään mitään hommaa muka koko loppuelämäsi aikana, niin me jatketaan vaan maksamista? Kuka perkeleen taliaivo on tällaisen systeemin keksinyt? Hä?

No nyt pistää ylilaudan teini parastaan :D 

Vierailija
10/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pärjää vallan mainiosti.

Tosin eipä juuri voi matkustella.

Mutta perus arjen kattaa

Vierailija
11/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työtön saa. Tuo 580 euroa on se summa, joka jää tulojen (esim työttömyysturva ja asumistuki) vähennettynä hyväksytyillä menoilla (esim vuokra, terveydenhoito ja lääkkeet, kotivakuutus, sähkö, vedi jne).

Eli jos saat asumistukea 300 ja työkkärirahaa 400 käteen ja muita tuloje ei ole, tulosi ovat 700 käteen kk. Tästä 700 eurosta vähennetään vuokra tai vastike+korot, säskö, vesi, lääkkeet jne ja sinulle jää vaikkapa 50 euroa noiden jälkeen. 

Ap

Sinulla on siis omistusasunto?

Vierailija
12/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset eivät välttämättä pienilläkään tuloilla saa mitään tukia. 

Itse saan tuon noin tonnin kuukaudessa. En ole ikinä saanut esim. toimeentulotukea, olen joskus hakenut kalliisiin lääkkeisiin. Ei tipu. Kaikki sairauskulut on maksettava itse. On aika kallista käydä erikoissairaanhoidossa, jossa itse käyn syöpädiagnoosin vuoksi sekä glaukooman. 

Asumistukeni on 110 e/kk, asumiskustannukset 600 e. 

Toki toivoisin, että työttömät saisivat enemmän, monet heistä vielä nuoria ihmisiä, jotka tarvitsisivat rahaa. 

Eläkeläiset eivät pienilläkään tuloilla saa toimeentulotukea, koska heidän pienetkin tulonsa ovat sen verran suuret, että laskelma jää plussalle. Miksi saat noin vähän asumistukea?

Ap

Vierailija
13/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotuki 596€ + vuokra 700€ + vesi/sähkö 30€ + lääkkeet 50€ + harkinnanvarainen osa esim. rikkoutuneisiin kodinkoneisiin x €. Yhteensä tukia noin 1400€, puhtaana käteen.

Vierailija
14/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät saa, jos nettotulot hyväksyttyjen kulujen jälkeen kuussa jäävät tuon yli tai on omaisuutta pois lukien asunto. Eivät saa, jos puolison ja omat nettotulot yhteensä ovat hyväksyttyjen kulujen jälkeen yli 1100 euroa. Tai jos on kieltäytynyt hakemasta työttömyysetuutta.

Vierailija
15/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään asumistukia ja toimeentulotukia saa omakotitalossa, edes lääkkeisiin. Kyl minun nyt sillä 600e/kk on jotenkin pärjättävä vaikka vaikeaahan se on.

Osa-aikatyöyä etsin kokoajan.

Vierailija
16/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat mätkyjä. Niitä ei sitten huomioida toimeentulotuessa menoina, mutta veronpalautukset toki lasketaan tuloksi.

En ole saanut mätkyjä kertaakaan. Menee tasan tarkkaan oikea veroprossa.

Jos pidät 20 prossan veroprossaa, niin saat takaisin palautuksina pari satkua

Vierailija
17/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Työttömyystuen pitäisi olla määräaikainen. Jos ei järkevässä ajassa saa duunia, niin takaisin koulun penkille.

Vierailija
18/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät saa, jos nettotulot hyväksyttyjen kulujen jälkeen kuussa jäävät tuon yli tai on omaisuutta pois lukien asunto. Eivät saa, jos puolison ja omat nettotulot yhteensä ovat hyväksyttyjen kulujen jälkeen yli 1100 euroa. Tai jos on kieltäytynyt hakemasta työttömyysetuutta.

Tai jos nettotulot hyväksyttyjen menojen jälkeen jäävät nelilapsisessa kahden vanhemman taloudessa alle 2300 euroa.

Vierailija
19/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistorveloilla ei ole MITÄÄN  oikeutta omistaa työttömänä autoa.

Vierailija
20/124 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan mitään asumistukia ja toimeentulotukia saa omakotitalossa, edes lääkkeisiin. Kyl minun nyt sillä 600e/kk on jotenkin pärjättävä vaikka vaikeaahan se on.

Osa-aikatyöyä etsin kokoajan.

Oletko hakenut toimeentulotukea? Omistusasunto ei ole este sen saamiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme