Masennus ja ahdistus vaivaa, kaikki tuntuu taas kaatuvan päälle. Sorruin sitten turruttamaan itseäni alkoholilla
Tiedän, että alkoholi ei helpota asiaa. Pelottaa vain mennä yksin taas nukkumaan. Alkoholilla saa turrutettua tuon olon pois.
Kommentit (30)
Lohduttavaa kuulla/lukea etten ole ainoa. Viime vuoden alussa kävin/olin menossa ostamaan röökiä ja korjaussarjaa, kiskalta. Siinä tuli eräs entinen kaveri tiellä vastaan. Hän kertoi, et siitä meidän entisestä kaveriporukakasta 2 oli lähtenyt: toinen oli telonut itseään kotona, toisella mt-ongelmia. Mulle alkoi sellanen ränni, ettei meinannut loppua tulla. Mietin jo, et pitääkö tässä lähteä katkolle vai mitä? Sain sen sitten loppumaan.
Toinen tuo kissa-juttu. Mietin joskus nuorempana, et ottaisinko kissan? Sen verran kysyin, et hoitasiko äiti sitä tarvittaessa? Hän suuttui siitä: "Minä en rupee sitä hoitamaan... Älä ota". Enpä sitten ottanut ja hyvä niin. En minä nyt jatkuvasti rännitä vaan sillointällöin ja kävin tuohon aikaan katsomassa/vierailemassa sukulaisten luona. Mistään lokkeilusta siinä ollut kyse. ..... Joku tietysti sanoo, et oisit mennyt töihin - tottakait yritin, mut ei vaan natsannut.
Niin joo, ikää mulla jo 61.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä juon yksinäisyyteen. Mut tänään jätin juomisen väliin, ei jaksa joka toinen pvä olla enää krapulassa. N62v
Mieti tätä: https://img.ilcdn.fi/Fd3AVzAmXxjMuMQtFVrt-ilimPM=/full-fit-in/2048x0/im…
Ap kuvaili hienosti alkoholin viekkarit ja alkoholiriippuvuuden parilla lauseella.
Jep, ja suuttui oikein kunnolla, kun joku sanoi, että juominen pahentaa asiaa. Defenssi.
Suutuin kunnolla? Missä muka? Mä huomautin vain siitä, että voisi opetella lukemaan. Kirjoitin jo kyllä aloitukseen, että alkoholi ei auta, mutta te jankuttajat ette osaa lukea. Hyvästi.
ap
Rukoilen puolestasi ap, kaikkea hyvää sinulle 🙏
Vierailija kirjoitti:
Lohduttavaa kuulla/lukea etten ole ainoa. Viime vuoden alussa kävin/olin menossa ostamaan röökiä ja korjaussarjaa, kiskalta. Siinä tuli eräs entinen kaveri tiellä vastaan. Hän kertoi, et siitä meidän entisestä kaveriporukakasta 2 oli lähtenyt: toinen oli telonut itseään kotona, toisella mt-ongelmia. Mulle alkoi sellanen ränni, ettei meinannut loppua tulla. Mietin jo, et pitääkö tässä lähteä katkolle vai mitä? Sain sen sitten loppumaan.
Toinen tuo kissa-juttu. Mietin joskus nuorempana, et ottaisinko kissan? Sen verran kysyin, et hoitasiko äiti sitä tarvittaessa? Hän suuttui siitä: "Minä en rupee sitä hoitamaan... Älä ota". Enpä sitten ottanut ja hyvä niin. En minä nyt jatkuvasti rännitä vaan sillointällöin ja kävin tuohon aikaan katsomassa/vierailemassa sukulaisten luona. Mistään lokkeilusta siinä ollut kyse. ..... Joku tietysti sanoo, et oisit mennyt töihin - tottakait yritin, mut ei vaan natsannut.
Niin joo, ikää mulla jo 61.
En ole mikään juoppo joka hakee korjaussarjoja. En todellakaan juo jatkuvasti kuten tässä jotkut ääliöt nyt olettaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen puolestasi ap, kaikkea hyvää sinulle 🙏
Älä rukoile. En ole uskovainen enkä ole antanut lupaa rukoilla mun puolesta. Todella ikävää tuollainen uskon joka paikkaan lykkääminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä juon yksinäisyyteen. Mut tänään jätin juomisen väliin, ei jaksa joka toinen pvä olla enää krapulassa. N62v
Mieti tätä: https://img.ilcdn.fi/Fd3AVzAmXxjMuMQtFVrt-ilimPM=/full-fit-in/2048x0/im…
Ap kuvaili hienosti alkoholin viekkarit ja alkoholiriippuvuuden parilla lauseella.
Jep, ja suuttui oikein kunnolla, kun joku sanoi, että juominen pahentaa asiaa. Defenssi.
Useimmat eivät hoksaa, että ensimmäiset alkoholiriippuvuuteen viittaavat viekkarit tuleekin vasta 4-6 päivää edellisestä kerrasta. Paras kuvaus näille on, että vituttaa tai ahdistaa.
Kuules kusipää! Mulla on oikeasti todettu masennus eikä liity alkoholi mitenkään asiaan!!!! Kyllä, nyt suutuin koska tuo paskanjauhanta on aivan sairasta!!!!!
ap
Miksi moiset defenssit? Jos sulla ei olis alkoholiongelma niin kuittaisit vastaväitteet naurahtamalla.
Miksi aina toiset yrittää määrätä miten ihmiset saa reagoida asiattomiin syytöksiin? Olen minäkin suuttunut täällä, kun täysin syyttä sain sontaa niskaani.
Pitäiskö meidän nyt vaan kiltisti lopettaa apn provosoiminen ja keskustella aloituksen aiheesta eikä jankata?
Voimia aloittajalle. Se on onnekasta, että ahdistus on vain tunne kehossa. Se ei ole mikään absoluuttinen maailmantotuus, vaikka se sillä hetkellä tuntuukin todella vallitsevalta. Kyllähän alkoholi voi hetkeksi auttaa olotilaan, tulee estottomuutta ja rentoutta jota ei ehkä muuten keholleen suo kun on jännitystilassa.
Jos tämän illan valinta kaduttaa, niin huomenna uus päivä ja voi sitten valita toisin ja kokeilla erilaisia keinoja ahdistuksen sietämiseen.
Mulla auttaa joskus kehontuntemusten harhauttaminen, esim lämmin jalkakylpy ja voimakas tuoksu, kylmä suihku, paljain jaloin kävely jonkun karhean päällä, paksuun painavaan vällyyn tiukasti kääriytyminen, youtubesta kissanpentujen kehräys -rentoutusvideoita pyörimään, joskus myös se konjakkinaukku. Kävelylle lähteminen metsään ei ole koskaan auttanut omassa tapauksessani, ehkä kun itse vähän pelkään luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi moiset defenssit? Jos sulla ei olis alkoholiongelma niin kuittaisit vastaväitteet naurahtamalla.
Miksi aina toiset yrittää määrätä miten ihmiset saa reagoida asiattomiin syytöksiin? Olen minäkin suuttunut täällä, kun täysin syyttä sain sontaa niskaani.
Miksi provosoitua täysin tuntemattomien kirjoittelusta?
Ja ei täällä muut ole ketään hukkuneet, kun AP.
Alku oli vielä ihan sympaattinen ja olis voinut jutellakin.
Ei muut haukkuneet? Ap haukuttiin alkoholistiksi, rapajuopoksi yms. Tehtiin vaikka mitä oletuksia. Ei ole tervettä tuollainen käytös hyökätä tuolla tavalla toisen kimppuun ja haukkua juopoksi yms. eikä uskota mitä ap kirjoittaa.
Älä oleta yhtään mitään. Ei ole mitään viekkareita eikä riippuvuutta. Teit vain typeriä oletuksia etkä tiedä yhtään miten muuten käytän alkoholia.
ap