~~ENSIKOT VK 21~~
Viime viikkoiset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10237352&p=4&tmode=1&smod…
Toivottavasti linkki toimii.
Meillä ollaan oltu viikonloppu potilaina, sekä Matias että minä. Molemmilla flunssa, joka onneksi alkaa olla molemmilla ohi. Yöt ovat vielä kovin levottomia, viime yönäkin M heräili itkeskellen kuusi kertaa! Äh. Lisäksi itse näin ihan sekavia unia, jopa painajaisia, jotka päättyvät minun kohdallani aina ääneen kiljahtamiseen ja siihen heräämiseen. En olekaan aikoihin nähnyt painajaisia, mutta nyt sitten taas. Onneksi M ei herännyt huudahdukseeni.
Jennille lähettelen voimia jaksaa D' n sairastellessa ja D' lle pikaista paranemista. Pienen sairastaminen on kyllä kurjaa. Valitettavasti en voi jakaa kokemuksiasi korvatulehdusten kanssa, sillä M on onneksi niiltä säästynyt. Ihmeen sinnikkäitä nämä pienet silti ovat, sillä kuume huiteli Matiaksellakin perjantaina yli 39, ja silti poika kovasti yritti jaksaa leikkiä. Tietenkin voimat oli vähissä ja itku tuli herkässä, ja äitin syli oli tietty paras paikka lohduttautua. Minulle on sanottu, että lapselle saa ja jopa kannattaa antaa säännöllisesti kipulääkettä (Panadol), jotta ei tarvitse kärsiä niin paljon.
Aloitin nyt sitten tosiaan meille tämän viikkopinon, ollaanpa nyt yhtä aktiivisia, kuin alkuunkin!
NapNapin tytön toimenpide kuulosti kyllä siltä, että itku olisi varmaan minullakin tullut viimeistään siinä nukutusvaiheessa. Onneksi kaikki sujui siellä hyvin, ja toivottavasti auttaa nyt niihin korviin.
Jaaha, meillä käsky käy taas makkarissa, herra heräsi päikkäreiltään ja karjaisi " ÄITTI!" . Yleensä tutti tippuu ensin oikein voimalla, että minuahan ei enää väsytä, ja sitten karjaistaan. ;) Täytyy lähteä hakemaan pieni mies.
Kissankello ja M 1v1kk
Kommentit (28)
Meillä alkoi tänään aamu seiskalta... Huoh...
Burdelle piti tulla kiittämään ja vastaamaan että en tiedä mitä tehdään jos ei nuo auta... Täytyy kysellä maanantaina, mitä tapahtuu seuraavaksi, sillä montaa kertaa en kyllä haluis noita lääkkeitä popsia (ja maksaa...) Mutta kun näyttää ettei meille muuten lasta suoda :( Ja olen kyllä todella iloinen ja onnellinen tuosta meidän touhutaaperoisesta, se on kyllä aivan ihana!!! Eikä sitä tajua kuinka paljon OIKEESTI rakastaa toista, ja sitten tulee tippa linssissä katteltua sen touhuja, ja aateltua kuinka onnellinen oikeesti on! Kun valitettavasti kaikille ei suoda edes sitä yhtä...
Ja kiitokset myös Miamikille sanoista... Ja kaikille muillekin myös kannustuksista! Te ootte kyllä aivan ihania!
napero ja touhutaapero
Mulla on taas oikein into päällä suunnitella ja järkkäillä niitä meidän häitä! Menee aaltomaisesti, välillä ei koko häät huvita ollenkaan, välillä on tosi kiva suunnitella ja tehdä hankintoja ym.
Kun eihän niihin ole kuin 5kk aikaa! Ja arvatkaas mitä... varattiin eilen meille häämatka! Jipii!
Meillä on viikonloppuna työporukan virkistysmatka (=ryyppyreissu) Hämeenlinnaan. Huomenna aamulla lähetään ja sunnuntaina tullaan takasin. Tiedossa ulkoilua ja kisailua, ruokaa ja loppu ilta/yö sitten biletystä! Toivottavasti tulee kivaa!
Meillä on täällä töissä aika hiljasta, eilen iltapäivästä vaan pyörittelin peukaloita ja yritin näyttää ahkeralta, joka on muuten yllättävän vaikeaa...=) Samoja papereita pyöritellä edestakaisin. Tänään varmaan ihan yhtä hiljaista, vaikuttaisi siltä.
Joten tulkaahan kaikki linjoille, nyt olisi aikaa höpistä.
Naperolle kovasti tsemppiä! Toivottavasti kakkoshaaveet muuttuisi pian todeksi!
NapNap, muistelen että mietit aiemmin mennäkö häämatkalle kahdestaan vai kolmistaan - miten päätitte tehdä? Mehän ei edelleenkään olla tehty virallista häämatkaa... Olis ihanaa päästä johonkin lämpimään kunnon löhölomalle. :)
Mä liityin nyt sit tonne Keventäjiin kun tää paino vaan junnaa paikallaan sitkeesti. Edelleenkin olis 3 kiloa välitavoitteeseen ja 8 kiloa lopulliseen tavoitteeseen. Huoh. No, ei se paino kyllä suklaata syömällä lähde... :/
Meillä on ollut kamalia öitä mutta pari viime yötä mennyt paljon paremmin kun Aino on nukkunut vieressä. Jatketaan nyt näin jonkin aikaa niin saa edes joten kuten nukuttua.
Jaahas, neiti kutsuu.
Karssuli & Aino 7,5kk+
Me päätettiin lähteä viikoksi kahdestaan. Heti eilen illalla rupesi päätös jo epäilyttämään... mutta se on varmaan ihan hyvä viettää lomaa kaksistaan miehen kanssa. Ja kyllä tyttö pärjää täällä, vielä ei tiedetä että kenen hoiviin se menee, mutta ottajia varmaan on=)
Onnea kilojen karistamiseen! Mulla on viime syyskuusta paino tippunut 10kg! En muista milloin viimeksi olisin painanut näin vähän! Mä menin syyskuussa taas salille, olin silloin lähtöpainossa raskautta edeltävään tilaan, viisi kiloa sain tiputettua ennen töihin menoa, mulla oli silloin tavoite että kun töihin menen, paino saa olla 60kg. Nyt on siitä vielä viisi kiloa tippunut, tänään aamulla kävin vaakalla ja se näytti 54,9kg.
Ensinnäkin onnittelut Aksulle ekasta hampaasta! Kauan niitä pitikin oottaa, mutta taitavat sitten tulla vain nopealla tahdilla kaikki nyt sitten.
Naperolle onnea vielä niihin piikityksiin! Toivottavasti auttavat, kovasti pidän minäkin teille peukkuja.
NapNapille onnittelut kilojen karistamisessa! Sinulla on paino sitten vain laskusuunnassa, kohta kuivut ihan kasaan. ;) Minullakin oli välillä paino jo miinuksella lähtötilanteeseen ennen raskautta verrattuna, mutta hassua kyllä, töihin paluun jälkeen on taas tullut vähän lisää. Ehkä kilon verran olisi karistettavaa. Ikäväkseni se kaikki tuntuu olevan vatsassa. Minulla kyllä on paha tapa väsyneenä sortua ottamaan pala suklaata, sehän piristää... Pitää lopettaa suklaan ostaminen!
Kiva kun Jenni ja Burde ja Amy olivat käyneet meitä treffaamassa täällä! Jennihän pian siirtyy ihan virallisestikin tänne, kun D on jo niin iso poika! Toivottavasti Jennin perheessä aletaan pian tervehtyä!
Meillä saatiin eilen houkuteltua ensimmäiset pissat pottaan! Tänään oli tarhassa tullut myös pissit pottaan ja iltapäivällä kotonakin oli ihan lähellä - juuri ennätti M nousta ylös, kun pissit lirahtivat. Pitänee nyt ottaa aktiivisesti harjoitteluun tuo pottajuttu.
Kaikki on niin suhteellista, kun Napero kertoi heillä aamun alkaneen jo klo 7, huoh, kun minusta tuo on luksus-mallista nukkuma-aamua! Tänään minulla alkoi aamu klo 3.45, kun töissä piti olla jo 5.00. M onneksi nukkuu itsekseen jonnekin 7-8 välille, joten vapaapäivinä ja myöhemmin alkavien vuorojen päivinä saa nauttia pitkään nukkumisesta! Vaikka kyllähän nämä päivät tuntuvat noin lyhyiden öiden jälkeen jokseenkin sumuisilta... Ei ole minun makuuni tuollainen herätys.
Ai niin, meilläkin on seuraava neuvola 1,5 vuotiaana, kyseessä on silloin toinen lääkärineuvola. Täällä on siis edellinen lääkärineuvola ollut 4 kk iässä. Ja samalla reissulla annetaan sitten se MPR-piikki. Oletteko muuten aikoneet antaa lapsillenne vesirokkorokotetta? Meillä on siihen päädytty, resepti on jo odottamassa, täytyy olla vain vähintään 6 viikkoa väliä siihen 1-v neuvolassa annettuun yhdistelmärokotteeseen, joten nyt kesäkuussa sen voi antaa.
Nyt ei irtoa enempää, täytyy vielä lähteä käymään kaupassa Matiaksen kanssa.
Kissankello ja M 1v1kk
Täällä on ainakin koko päivän tullu vettä kuin esterin peestä... Ei kiva! Illalla tai no tuossa kun Eetu herää ollaan lähössä mun vanhemmille saunomaan. Kiva! Ei ollakaan siellä (siis saunomassa) käyty vissiin kahteen vuoteen... Mutta tänään aateltiin mennä.
Eetu taas itkeskeli eilen illalla nukkumaan mennessä, piti oikein sylitellä ja silitellä toista, kun ei rauhoittunut muuten... Ja yöllä annettiin kipulääkettäkin, kun kuulosti niin pahalta huutaminen, kun puoli neljän aikaan karju, ja loppuen lopuksi mies kävi sitten hakemassa Eetun meidän väliin =O, ja siinä nukku sitten melki kymppiin!!!
Miehellä oli eilen kesäpäivät töistä, olivat eka " leikkimässä" ja pelailemassa ja sen jälkeen menivät saunomaan, oli luottamusmies käyny kyselemässä alkuviikosta mitä kukin juo, ja mies sano että limulinjalla pitää olla, että pääsee kotiin yöksi... No, eilen sitten kuitenkin me päästiin Eetun kanssa viemään se sinne, ja sovittiin että haetaan, kunhan soittaa... Soittikin sitten, ja kuulosti siltä ettei limulinja pitänyt... Oli sitten naukkaillut muutaman olusen/siiderin ja lonkun, joten oli " tosi kivassa" kunnossa!!! Ja sammu kotona sitten sohvalle, ja nukku sellatteet 12h yöunet, tosin yöllä sitten Eetun kanssa sompaili, mutta ei kauheesti vienyt aikaa nekään...
Mutta joo, eipä mulla nyt mitään ihmeellistä asiaa ollutkaan. Tulin vaan moikkaamaan ja nosteleen pinoa ylöspäin, ettei ihan tipu...
napero ja Eetu 1v3,5kk
onnittelemaan Aksua siitä pienestä, valkoisesta ihmeestä :D
Naperolla oli toistaiseksi huonoja uutisia :( Mä sua jo yritinkin huhuilla mesessä... Toivottavasti ne piikit nyt auttaa vähän vielä kasvattamaan sitä munista. Mullakin oli yhdessä kierrossa clomit+piikit, kylläkin eri syyn takia... Eikös Eetukkakin saanut alkunsa sellaisessa kierrossa missä oli clomit + piikit? Eetu oli toissapäivänä kyllä sellainen vipeltäjä! Siinä ihan alkoi toivoa ettei tuo neiti lähtisi ollenkaan liikkeelle ;)
Kotiuduttiin juuri Osselta. Ida nukahti autoon ja nyt jatkaa uniaan tuolla ulkona. Mä taidan mennä jatkamaan Haydenin kirjaa...
MiaMik ja Ida 7kk3vko