Mikä on tämä, varsinkin vanhemilla ihmisillä kärttää koko aika olemaan ulkona, kun on "niin hieno ilma"??
Äitini on pahin tuntemani tällainen. Hänen luona, jos kesällä vierailee niin painostaa koko ajan ulos, kun siellä on niin hieno ilma. Eikä ymmärrä, jos sanoo, että liika kuumuus aiheuttaa pahoinvointia, itikoiden puremat aiheuttaa allergian vuoksi isoja paukamia. Plus vinoilee minulle aina siitä, kun olen ihan valkoinen. "Mee säkin nyt ihminen hyvä tonne aurinkoon niin saat vähän väriä". Tätä en eniten ymmärrä....miksi pitäisi "saada väriä"? Ja sitä paitsi auringonotto ei ole terveellistä.
Muilla tällaisia tuttuja? Että kesällä pitää olla ulkona ja "nauttia", vaikka sitten hampaat irvessä väkisin teeskennellä nauttivansa.
Kommentit (51)
Yrittää kai hyväntahtoisesti vihjata menemään ulos liikkumaan, kesän lämpöön ja luontoon.
Nyt onkin mitä mainioin sää viettää aikaa ulkona ja nauttia siitä, on lämpöä, vehreyttä mukava käyskennellä ulkona, fillaroida, katsella ihmisiä, rupatella heidän kanssaan, käydä rannalla ja siinä sivussa vähän ruskettua (ei liikaa).
Pidän haaskauksena jos ei käytä hyväksi näitä kauniita kesäpäiviä ja on vaan sisällä.
En ole käynyt ulkona viime perjantain jälkeen (10.7.2026). Voisi oikeastaan vähitellen harkita pientä visiittiä.
Hei Ap, mun mielestä sun äiti on ihana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee aurinkoa.
Terveisin 24 vuotta auringossa itseään grillannut melanoomapotilas?
Ai lenkkeily ja työmatkat tarkoittaa tuota sinun mielestä?
Meinaatko oikeasti että vanhat mammat kehoittavat menemään töihin kun sanotaan kuinka hieno ilma ulkona on ja pitäisi saada väriä nahkaan?
Toimitko ihan täysillä? Tarvitsetko apua?
Pöljät masokistit tuonne tukkii ! Aurinko käristää nahkaa karrelle ja pitkähampaiset ötkät järsii kilon paloja ! ÄRRRRR ! Tulisipa talvi.
Olin itse vanhempieni luona ja aika heikossa hapessa. Äiti tuputti minulle polkupyörää: ”lähdet vaan polkemaan niin tulee parempi olo”.
Vierailija kirjoitti:
Pöljät masokistit tuonne tukkii ! Aurinko käristää nahkaa karrelle ja pitkähampaiset ötkät järsii kilon paloja ! ÄRRRRR ! Tulisipa talvi.
Ja vähintään - 28 C- astetta pakkasta. Siitä saisitta keleen kesäkidutuksen ihannoijat
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on kanssa tällainen, juuri kuvailemasi kaltainen. Itse voin herkästi pahoin helteellä, mutta ei ymmärrä sitä....tosi ihanaa nauttia, kun meinaa laatta lentää
Muista nestetasapaino, varjossakin voi ulkona olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kalkkilaivan kapteenit ulos !
Ei kiinnosta senkin auringon kärventämä ennenaikaisesti vanhennut kurppa. Valkoinen ihoni voi hyvin ja näyttää edelleenkin nuorekkaalta. Koska en ole sitä aurinkoa palvomalla pilannut.
Kesällä on myös pilvisiä päiviä!
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008111900.html