Hei! Olen opettaja. Jos lapsesi tai sina haluat antaa minulle lukukauden paatteeksi lahjan, otan sen ilolla vastaan. Valiettavasti ette voi vaikuttaa silla arvosanoihin tai
tulevaan kohteluun. Toivoisin, että lahja ei ole kovin hintava. En pahastu minkäänlaisesta lahjasta. Olen avarakatseinen ja suvaitsevainen. Mikäli ette halua antaa lahjaa, en ole siitä mitään mieltä.
Kommentit (9)
Minusta olisi ihan inhimillistä ja ok esittää kaino toive lahjojen laadusta. Ei se ole sama kuin että antaisi niiden vaikuttaa arvosanoihin tms. Mutta ei varmaankaan ole kiva saada viittätoista kukkaa tai tuikkukynttilää.
Samoin en ole kuullut ryhmän muidenkaan aikuisten MILLÄÄN LAILLA kommentoineen sitä kuinka jotkut antaa ja jotkut eivät.
Mietin muuten äsken kun join kahvia kivasta Arabian primavera-mukista, että keneltähän ihmeessä tämäkin ihana muki tuli lahjaksi, vaan ei tule mieleen..
Se on jotenkin tabu. Hiljaa itsekseni olen kyllä ilahtunut ja kiitän ja halaan lahjan antajaa, väkisin. -ap
han opettajat enemp toivoo: joitan lahjakorttia luokalta yhteisesti vai että jokainen lapsi saisi oman mielen mukaan käydä valitsemassa ja antamassa sen oman lahjansa.
Kysyy hän, jota harmittaa, ettei vanhemmataan enää usko lasten omiin lahjoihin, vaan osallistuvat steriileihin rahakeräyksiin.
vessapaperirullista tehty kaukoputki tai paketti Rizzla-paperia ja sytkä. Lahjakortit ovat persoonattomia ja nolostuttavan kalliita lahjoja ottaa vastaan. -ap
Ilahdun kaikenlaisista lahjoista, lahjakortit tuntuvat ehkä hiukan liiallisilta, mutta kuten sanoin, kaikki lämmittävät mieltä. Jos ette tuo lahjaa, ei lapsenne joudu siitä kärsimään.
Top ten -lista:
1. uusin muumimuki
2. vanhempi muumimuki
3. suklaata
4. muita makeisia
5. tuoksuva vartalovoide tms.
6. vieraspyyhe
7. pörrösukat
8. muut sukat (koko 37)
9. herkkuja
10. pentik tms. pikkulahja
Noin olen olettanut opettajien ja lastenhoitajien ajattelevan ainakin keskimäärin.
Mahtaisiko joku kuitenkin tunnustaa, että on a) kronkeli lahjojen suhteen tai b) ajattelisi nurjasti niistä, jotka eivät koskaan muista mitenkään opettajaa tai lastensa tarhaväkeä...?