Pystyisitkö elämään 600 eurolla kuukaudessa kun asumisen kulut on jo maksettu?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole aika ruhtinaallisesti jopa? Lisäksi ilmainen asuminen, joka vie työssäkävijöiden tuloista leijonanosan.
Anteeksi vaan, mikä ILMAINEN asuminen? Kyllä työtön työnhakija maksaa asumisensa.
Ei vaan Kela maksaa sen.
Minä olen työtön työmarkkinatuella eli siis nykyään yleistuella. Itse ja eläkeläismieheni maksamme yhdessä yhtiövastikkeen ja putkiremontin rahoitusvastikkeen, yhteensä 650 euroa/kk. Oma työttömyyskorvaukseni ei tuohon riittäisi. Miehenikin on sairastellut ja eläke on vain n. 1000 euroa kk. Maksukatto 815 euroa sairaalahoidoista ehti hänellä jo täyttyä, mutta sairaalahoito maksaa senkin jälkeen eli pari tonnia varmaan on mennyt jo sairaskuluja tältä vuodelta. Onneksi on säästöjä, joilla paikkaan rahapulaa joka kuukausi.
Kummallinen oletus täällä, että työttömille maksetaan kaikki ja vielä jää "humputtelurahaa" yli 600 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Nyt menee ruokaan ja tarvikkeisiin vajaa 300e. Kännykkä ja netti 35e yhteensä. Eli hyvin tulee toimeen.
Höpö höpö. Kyllä ihmisellä on muitakin kuluja kuin pakolliset ruokamenot pesuaineineen. Vaatteet, terveysmenot, joku laite hajoaa ja joutuu hankkimaan uuden. Eikö koskaan saisi mennä elokuviin, uimahalliin, teatteriin, museoon, käydä kahvilassa, matkustaa sukulaisiin?
Jos ei ole rahaa niin silloin ei mennä "elokuviin, uimahalliin, teatteriin, museoon, käydä kahvilassa, matkustaa sukulaisiin" Se on kylmä tosiasia monella.
Teatteriliput taitaa lähennellä jo satasta. Tienaan itse 5000/kk ja en raaski käydä paria kertaa enempää vuodessa. Miksi sosiaalituilla pitäisi voida käydä?
Köyhillekö riittää pelkkä kävely kodin lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Nyt menee ruokaan ja tarvikkeisiin vajaa 300e. Kännykkä ja netti 35e yhteensä. Eli hyvin tulee toimeen.
Höpö höpö. Kyllä ihmisellä on muitakin kuluja kuin pakolliset ruokamenot pesuaineineen. Vaatteet, terveysmenot, joku laite hajoaa ja joutuu hankkimaan uuden. Eikö koskaan saisi mennä elokuviin, uimahalliin, teatteriin, museoon, käydä kahvilassa, matkustaa sukulaisiin?
Jos ei ole rahaa niin silloin ei mennä "elokuviin, uimahalliin, teatteriin, museoon, käydä kahvilassa, matkustaa sukulaisiin" Se on kylmä tosiasia monella.
Teatteriliput taitaa lähennellä jo satasta. Tienaan itse 5000/kk ja en raaski käydä paria kertaa enempää vuodessa. Miksi sosiaalituilla pitäisi voida käydä?
Eikö Riikka olekaan lomalla? Täällä vaan kirjoittelee vauva-palstalla.
Eiköhön teattereitakin tueta veronmaksajien rahoilla niin miksi vain hyvätuloiset saisivat käydä niissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Riikka olekaan lomalla? Täällä vaan kirjoittelee vauva-palstalla.
Eiköhön teattereitakin tueta veronmaksajien rahoilla niin miksi vain hyvätuloiset saisivat käydä niissä?
Suomessa jokaista myytyä oopperalippua tuetaan arviolta noin 150–200 eurolla julkisista varoista. Taitaa suuri osa yleisöstä olla näitä ns. hyvätuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en itse raaski käydä teatterissa kuin vuosittain, niin mikä saa sinut ajattelemaan, että sinä kävisit siellä useammin minun maksamillani veroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole aika ruhtinaallisesti jopa? Lisäksi ilmainen asuminen, joka vie työssäkävijöiden tuloista leijonanosan.
Anteeksi vaan, mikä ILMAINEN asuminen? Kyllä työtön työnhakija maksaa asumisensa.
Ei vaan Kela maksaa sen.
Minä olen työtön työmarkkinatuella eli siis nykyään yleistuella. Itse ja eläkeläismieheni maksamme yhdessä yhtiövastikkeen ja putkiremontin rahoitusvastikkeen, yhteensä 650 euroa/kk. Oma työttömyyskorvaukseni ei tuohon riittäisi. Miehenikin on sairastellut ja eläke on vain n. 1000 euroa kk. Maksukatto 815 euroa sairaalahoidoista ehti hänellä jo täyttyä, mutta sairaalahoito maksaa senkin jälkeen eli pari tonnia varmaan on mennyt jo sairaskuluja tältä vuodelta. Onneksi on säästöjä, joilla paikkaan rahapulaa joka kuukausi.
Kummallinen oletus täällä, että työttömille maksetaan kaikki ja vielä jää "humputtelurahaa" yli 600 euroa kuukaudessa.
Sinä et ole normaali työtön, perus normaali työtön saa toimeentulotukea, jolloin Kela maksaa koko asumisen ja saa suon 600€/kk hupirahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä tekevät kunhan minun ei tarvitse sitä maksaa. Tuen mielelläni veroilla teatterintekijöitä, jotka tekevät työtä elantonsa eteen ja tuottavat meille kulttuurielämyksiä. Sen sijaan yhdenkään loisen teatterireissuja en maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle jää tuon vertaa sen jälkeen kun maksan palkastani asumisen.
Muuta halvempaan asuntoon ja vähennä menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Kela maksaa sen.
Sinä et ole normaali työtön, perus normaali työtön saa toimeentulotukea, jolloin Kela maksaa koko asumisen ja saa suon 600€/kk hupirahaa
Tekoälyn mukaan Kelan maksamaa työttömyystukea saavista lähes 40 prosenttia tukeutuu viimesijaiseen toimeentulotukeen. Jos 60 % ei saa toimeentulotukea ja minä olen yksi heistä, mikä minusta tekee epänormaalin työttömän?
Oon työtön ja saan alle tuon kaikkiin kuluihin asuminen mikaan luettuna. Jos saisi asumisen jälkeen 600€ niin riittää jotenkin. Nyt ei riitä ollenkaan.
Pystyisin jos ei sisällä asumiskuluja. Ruokaan menisi 200 tai 300. Loput muuhun. Luopuisin autosta.
Vierailija kirjoitti:
Oon työtön ja saan alle tuon kaikkiin kuluihin asuminen mikaan luettuna. Jos saisi asumisen jälkeen 600€ niin riittää jotenkin. Nyt ei riitä ollenkaan.
Hyvä että olet säästänyt pahan päivän varalle.
Lähden syksyllä opiskelmaan uutta alaa, yllätyin että saan toimeentulotukea. Nyt minulla jää n600€ käteen mistä ole toki laittanut säästöön käteisenä osan että pärjään opiskelujen ajan.
Miksi asumismenot olisi maksettu? Monella ne sisältyy tuohon 600 eikä kukaan osta asuntoa. Ei ihme jos vastikkeita maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että olet säästänyt pahan päivän varalle.
Ei hän niin kirjoittanut????
Työtön ei elä ilman asumiskuluja, joten ei maksa KELA noin paljoa.
En tiedää. Ehkä vähän aikaa, niukkaa olisi, mistään elämisestä en puhuisi, selviäisin.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei elä ilman asumiskuluja, joten ei maksa KELA noin paljoa.
Työttömän pitäisi saada verotuksessa työnhakuvähennystä 600 euroa kuukaudessa.
Kyllä.