Asevelvollisuus miehellikin vapaaehtoiseksi
Kommentit (74)
Ei käy. Sinulla on munat ja siksi joudut tykinruoaksi.
Aikas hiljaista olisi kasarmeilla.
Miten on mahdollista, että valtio omistaa miehet?
Antaa olla jo, totaali on vaan muuria vasten laitettava raukka.Kohta kuolee viimeisetkin sotaveteraanit ja täällä nostetaan kädet pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin omistaa? Sivarihommia ei tarvitse tehdä valtiolla.
Sitä paitsi maanpuolustusvelvollisuus koskee myös naisia.
Pietarin trolli keksii taas hyviä ideoita.
RyssäTrumpin miehitysjoukot Suomessa ja heidän "alaisena" toimiminen kieltämättä asettaa sotilasvalan uuteen valoon, mikäli nykyinen valtiojohto sitä vaatii velvoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee toki, joskin kriisin syttyessä kuka tahansa nainen voi ottaa lautan ruotsiin eikä kukaan tule estämään saati minkäänlaista panosta vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pietarin trolli keksii taas hyviä ideoita.
Näin se on ja tulee jatkumaan sama toitotus.
Ei, vaan sama velvollisuus kaikille. Ja sivareillekin jotain oikeasti hyödyllistä työtä.
Näin se pitäisi ollakin. Nyt menee vapautuspapereiden kirjoittamiseen yhteiskunnalta turhaan resursseja.
Kun minulla oli kutsunnat 2006. Perustelin selkeästi miksi minä en sovellu armeijaan ja sain c-paperit. En ymmärrä mitä nämä ihmiset tekee kun eivät sitä osaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun minulla oli kutsunnat 2006. Perustelin selkeästi miksi minä en sovellu armeijaan ja sain c-paperit. En ymmärrä mitä nämä ihmiset tekee kun eivät sitä osaa?
Suurin osa ei edes halua lusmuilla velvollisuuksistaan.
Femmarit vastustaa jyrkästi tällaista! Saavutetuista eduista ei tingitä!
Vierailija kirjoitti:
Femmarit vastustaa jyrkästi tällaista! Saavutetuista eduista ei tingitä!
Miksi sitten juuri naiset saivat ajettua läpi vapaaehtoisen palveluksen ja juuri naiset yrittivät saada läpi naisille samaa velvollisuutta kuin miehille? Ja miksi juuri miehet vastustivat varsinkin ensin mainittua? Miksi juuri miesministeri olisi lopettanut naisten vapaaehtoisen palveluksen säästösyistä niinkin myöhään kuin 2010-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Sain c-paperit vaikka en olisi halunnut, voivat sitten sotia keskenään jos joskus sota syttyy, minulta turha enää odottaa mitään kun en silloinkaan kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain c-paperit vaikka en olisi halunnut, voivat sitten sotia keskenään jos joskus sota syttyy, minulta turha enää odottaa mitään kun en silloinkaan kelvannut.
Sinulla on edelleen maanpuolustusvelvollisuus, ja mikäli et ole mahdollisen sodan syttyessä työsuhteessa, sinulle voidaan määrätä jokin muu siviilitehtävä, tai mahdollisesti myös puolustusvoimien aseeton tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee toki, joskin kriisin syttyessä kuka tahansa nainen voi ottaa lautan ruotsiin eikä kukaan tule estämään saati minkäänlaista panosta vaatimaan.
Eiköhän armeijan käyneet naiset ole reservissä siinä missä sen käyneet miehetkin.
Kukas sitten naisia puolustaa?