Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "kostokroppaa" aletaan rakentaa vasta, kun mies on jo jättänyt?

Vierailija
14.07.2026 |

Miksi normaalipainoisuus ei onnistunut suhteen aikana? En minäkään haluaisi olla 160-kiloisen kumppanin kanssa.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000012025405.html

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja herää kysymys että miksi naiset uhrautuvat toisten eteen omalla kustannuksellaan? Lapset vielä ymmärtää mutta että kaikki muutkin? Kantsii varmaan muuttaa toimintatapojaan. Kyllä se omasta itsestä lähtee tuokin toiminta.

Vierailija
82/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä koko kostokropan ideaa. Kenelle siinä kostetaan ja mitä? 

Yritetään näyttää ex-kumppanille "katso nyt mitä menetit!".

Ap

No mutta eihän se kumppani menettänyt mitään. Vääränlainen ei muutu oikeaksi vaikka hankkisi millaisen kropan ja sitten taas jos eron syy oli pelkästään se jätetyksi tulleen kostajan ulkomuoto niin eihän se jättäjä menettänyt siinäkään mitään. Suhteessa ei ollut sitä kostokroppaista kumppania vaan joku läskitiinu.

Sinällään surullista, että nimenomaan naiset pitää kroppaansa parhaana puolenaan ja sekin vasta suhteen jälkeen. 

Onneksi on tervepäisiäkin naisia terveessä, normaalipainoisessa kropassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sama paska luonne kuitenkin edelleen.

Vierailija
84/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa sitä lähtenyt miestä enää kiinnostaa millainen kroppa exällä nykyään on….

Vierailija
85/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu asenne jutun 100kg naisella. Itse en usko, että olisin fyysisesti kiinnostunut noin suuresta naishenkilöstä. Ja jos tuosta edelleen pudottaa 'kostokropan' 60kg kiloihin, ylimääräisen ihon määrä on järkyttävä.

...miksi päästää tilanne noin pahaksi?

Vierailija
86/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex kaatoi kaiken minun harteille, eikä minulla ollut aikaa huolehtia itsestäni.

Kummasti sitä aikaa löytyi eron jälkeen kun olin päässyt eroon ankeuttajasta vaikka mies otti eron myös isyydestään. Eikä exäkään eron aikaan enää mikään hoikka ollut, tuplasti sen mitä minulla oli painoa tullut oli hänelle tullut.

Kiukkusi sitten laihtumisestani, mutta en todellakaan tehnyt sitä sen takia että hän näkisi mitä menetti, ei ollut kiinnostusta edes olla hänen näköpiirissään. Vaikka sen verran ilkeyttä tunsin häntä kohtaan että pientä "kostoa" ajattelin kun häntä korpesi se kuinka hyvin voin päästyäni eroon hänestä, eikä mitään kiinnostusta olla enää missään tekemisissä.

Jos mies haluaa vaimon pysyvän hoikkana, pitää mahdollistaa se että vaimo voi huolehtia itsestään.

Ikävä että olet mennyt tekemään lapsia miehen kanssa, jota tunnut inhoavan. Lapset kokevat isänsä väistämättä hieman toisin kuin puoliso, koska heissä on myös isää. He kokevat inhosi tai hyväksymättömyytesi kohdistuvan osittain itseensä.

Ikävältä tuo tuntuu itsestänikin. Mutta enemmän exäni on lapsellemme aiheuttanut kelpaamattomuutta, kun ei pystynyt näkemään lapsessaan mitään itsestään, vain minun jatkeen ja halveksi täysin avoimesti meitä molempia, teki selväksi ettemme täytä hänen kriteerejään.

Exän kanssa ehdin kuitenkin vuosia olla ennen kuin lapsi syntyi, mutta tuo isäksi tuleminen tuntui vinksauttaneen hänen aivonsa pahasti. Synnäriltä kun kotiuduin tuntui että joku ilkeä kaksoisolento on ottanut mieheni paikan. Niin iso se muutos hänessä oli.

Olen pyrkinyt kertomaan lapselleni että hän on hyvä ja rakas ja isänsäkin puolelta on periytynyt hyviä ominaisuuksia.

Kiitos kun huolehdit lapseni puolesta. Joskus vain on jäljellä huonoja vaihtoehtoja, joista yrittää valita vähiten huonon. Eniten exässäni inhoan sitä että erosi isyydestään. Tai oikeastaan ei sitten ollutkaan missään vaiheessa isä lapselleen kun aloitti heti kotiutumisemme jälkeen sen systemaattisen ankeuttamisen, haukkumisen ja halveksumisen.

Vierailija
87/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olisi kostokroppa jos ei ole vielä mitään kostettavaa.

Mutta miksi kukaan edes haluaisi pitää tuollaista miestä, oli oma paino mitä tahansa? Jos typppi jättää kun kroppa ei enää miellytä, niin ei se ainakaan rakkautta ole. Oikeasti rakastava tsemppaisi ja yrittäisi auttaa sen terveellisemmän kropan saamisessa ja jäisi vaikkei se täysin onnistuisikaan.

Rakkautta?🤣🤣 Taidat elää vieläkin jossain Disney prinsessa maailmoissa.

Vierailija
88/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kostokroppa kuin kosto, jossa exää vainotaan. 

No joo, mutta minkäänlainen kostaminen exälle ei ole normaali-ihmisen toimintaa. Nämä kaksi on vain kolikon kaksi puolta ja kummassakin on sama tarkoitus eli saada toinen harmittelemaan, että otti ja erosi.

Vierailija
89/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillinen tilanne jossa nainen on huolehtinut muista oman itsensä kustannuksella. Painonpudotus vaatii aina tervettä itsekkyyttä. 

Itse olen vuosia yrittänyt lievittää mieheni stressiä. Olen hoitanut kodin ja tehnyt ruuat pöytään. Olen kuunnellut työstressit ja muut murheen aiheet. Olen hieronut kipeät hartiat ja pään. Omat murheet ja stressin aiheet on pitänyt unohtaa oman itseni kustannuksella. Olen ottanut myös isomman taloudellisen vastuun kuluistamme, mikä on tarkoittanut ihan konkreettisesti että minulla ei ole ollut varaa huolehtia itsestäni. En tarkoita pelkästään salikorttia ja vaikka kampaajaa, vaan terveyteen liittyviä asioita kuten gynekologiset muutokset joita olisi pitänyt kontrolloida mutta mulla ei ole ollut varaa gyne-käyntiin. 

On mulle tullut kiloja useampia. Olen edelleen normaalipainoinen koska olin lähtötilanteessa hyvinkin hoikka, mutta en viihdy omassa kehossani. Eikä mikään mitä minä olen mieheni vuoksi tehnyt ole kuitenkaan hänen oloaan parantanut tai hänen stressiään lieventänyt. 

Olen niin kuormittunut että olen tosissani alkanut miettiä eroa. Jos minun ei tarvitsisi enää huolehtia puolison stressistä, ehkä oppisin taas huolehtimaan itsestäni. En tiedä. 

Herää kysymys että miksi toimit noin? Jätä miehesi hyysäys vähän vähemmälle.

Se on hyvä kysymys jota olen viime aikoina alkanut itsekin miettiä. Lapsuudesta asti tämä ajattelumalli tosiaan kumpuaa ja olen aina huomannut ajautuvani tähän rooliin ennemmin tai myöhemmin. Mieheeni rakastuin alussa varmaan juuri siksi kun se oli ensimmäinen kerta kun minusta tuntui että joku huolehtii minusta. Mutta suhteellisen nopeasti miehen stressi nousi suhteessamme ykkösasiaksi ja taas huomasin ottavani koko ajan enemmän vastuuta kaikesta. 

Mutta otin jo ensimmäisen askeleen, kieltäydyin maksamasta yksin yhtä isoa yhteistä laskua. Pieni mutta symbolinen asia minulle. 

Vierailija
90/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillinen tilanne jossa nainen on huolehtinut muista oman itsensä kustannuksella. Painonpudotus vaatii aina tervettä itsekkyyttä. 

Itse olen vuosia yrittänyt lievittää mieheni stressiä. Olen hoitanut kodin ja tehnyt ruuat pöytään. Olen kuunnellut työstressit ja muut murheen aiheet. Olen hieronut kipeät hartiat ja pään. Omat murheet ja stressin aiheet on pitänyt unohtaa oman itseni kustannuksella. Olen ottanut myös isomman taloudellisen vastuun kuluistamme, mikä on tarkoittanut ihan konkreettisesti että minulla ei ole ollut varaa huolehtia itsestäni. En tarkoita pelkästään salikorttia ja vaikka kampaajaa, vaan terveyteen liittyviä asioita kuten gynekologiset muutokset joita olisi pitänyt kontrolloida mutta mulla ei ole ollut varaa gyne-käyntiin. 

On mulle tullut kiloja useampia. Olen edelleen normaalipainoinen koska olin lähtötilanteessa hyvinkin hoikka, mutta en viihdy omassa kehossani. Eikä mikään mitä minä olen mieheni vuoksi tehnyt ole kuitenkaan hänen oloaan parantanut tai hänen stressiään lieventänyt. 

Olen niin kuormittunut että olen tosissani alkanut miettiä eroa. Jos minun ei tarvitsisi enää huolehtia puolison stressistä, ehkä oppisin taas huolehtimaan itsestäni. En tiedä. 

Painoasiassa ei tarvitse "huolehtia itsestä" mitenkään. Kyse on ainoastaan siitä miten paljon oma käsi tunkee omasta suuluukusta energiaa sisään ja mättää marketissa paskatuotteita ostoskärryyn.

Ihan hölmöä vastuun vierittämistä itsen ulkopuolelle milloin milläkin verukkeella.

Stressi vaikeuttaa painonhallintaa. Pitkään koholla oleva kortisolitaso (stressihormoni) vaikeuttaa painonhallintaa mm. uni heikkenee, ruokahalu voi kasvaa, jaksaminen vähenee, paino nousee helposti ja rasva kerääntyy keskivartaloon.

Se ei estä laihtumista, mutta kortisolilla on vaikutusta erityisesti siihen, kuinka helppoa tai vaikeaa kalorivajeen ylläpitäminen on.

Joten kyllä, stressitekijän poistumisella elämästä voi olla iso vaikutus painonhallintaan.

Vierailija
91/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma sana ”kostokroppa” - mitä siinä kostetaan ja kelle?  ei minua mun exät kiinnosta ja heidän kroppansa…

Vierailija
92/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava termi, koska viittaa siihen, että ilman eroa ei ilmeisesti olisi saanut itseään kuntoon. Eli jos toinen olisi jättänyt eroamatta, niin ei tämä toinen olisi saanut hyvää kroppaa aikaiseksi.

Vierailija
93/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kostokroppa kuin kosto, jossa exää vainotaan. 

No joo, mutta minkäänlainen kostaminen exälle ei ole normaali-ihmisen toimintaa. Nämä kaksi on vain kolikon kaksi puolta ja kummassakin on sama tarkoitus eli saada toinen harmittelemaan, että otti ja erosi.

Kuinkakohan moni nainen ottaisi takaisin miehen, joka alkaisi harmittelemaan eroa sitten kun toinen on laihtunut. Itselle olisi täysi red flag, että nytkö sitten muka kelpaan. Eipä ollut suhde kovinkaan vahvalla pohjalla jos se on ollut kiinni siitä paljonko painan. 

Vierailija
94/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olisi kostokroppa jos ei ole vielä mitään kostettavaa.

Mutta miksi kukaan edes haluaisi pitää tuollaista miestä, oli oma paino mitä tahansa? Jos typppi jättää kun kroppa ei enää miellytä, niin ei se ainakaan rakkautta ole. Oikeasti rakastava tsemppaisi ja yrittäisi auttaa sen terveellisemmän kropan saamisessa ja jäisi vaikkei se täysin onnistuisikaan.

Ehkäpä hän on tsempannutkin, mutta rouva on ajatellut, että häntä pitää rakastaa sellaisena kuin hän on? Kyse ei ollut mistään pienestä ylipainosta vaan tämä nainen painoi kolmen ihmisen verran.

Ap

Normaalissa Suomi tantan painossa tuo oli.

Vierailija
95/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain lööppilehtien keksimä ilmaisu. Eivät naiset itse ajattele mitään kostokroppaa. He alkavst eron jälkeen voida hyvin ja ovat onnellisia elä hymyilee ja alkaa taas tuntua siltä, että jaksaa panostaa omaan hyvinvointiin.

Minulle riitti jo erilleen muuttsminen. Aloin nukkua hyvin ja kokea itseni onnelliseksi, lohtusyömistarve loppui, alkoi yuntus siltä, että elämä on ihanaa, ostin uusia vaatteia ja sitten liityin kuntosalille. Jollain ihmeen menetelmllä samassa asunnossa miehen kanssa asuessa elinvoima hiipuu pois ja masentuu.

"Kostokroppa tästä on tulossa". Eiköhän nuo ole Hennan omat sanat.

Ahaa. Eli yksi (1) nainen maailmassa on puhunut kostokropasta ja sinä yleistit sen kaikkiin maailman naisiin. Kun vielä näköjään tiedät henkilön nimenkin, niin kysy suoraan siltä Hennalta, mitä hän kostokropalla tarkoittaa. Katsos me muut naiset emme ole samoja henkilöitä ollenkaan, emmekä me ajsttele mitän kostokroppaa. 

Olipa taas typerä aloitus naisvihaajalta.

Onhan se teillekin aina KAIKKI MIEHET sitä tätä ja tuota.

Vierailija
96/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-miehelle kostetaan näyttämällä mitä menetti! 

Vierailija
97/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, näinkö, sinä ap, toimit? Siinä tapauksessa ymmärrän ...eiku ...

Vierailija
98/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-miehelle kostetaan näyttämällä mitä menetti! 

Niin mitä menetti? Pillun.

Vierailija
99/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on valtavan paljon lihavia naisia, valitettavasti.
T.Maukka

Vierailija
100/117 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on valtavan paljon lihavia naisia, valitettavasti.
T.Maukka

Valitettavasti Suomessa on valtavan paljon tyhmiä miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän