Pohjanmaalla on raskasta elää.
Mitenkä muut kokee asumisen ja elämisen Pohjanmaalla, minusta on hirveän raskasta kun paikalliset koittaa aina kusettaa joka asiassa. Kaikesta huonostakin tavarasta peritään ylihintaa, mutta eivät itse tahdo millään maksaa laskujaan/velkojaan, puheet ei pidä paikkaansa, esim klapit heikkolaatuisia ja vähemmän kuin maksettiin. Nykyisin en maksa mitään ennen kuin tavara toimitettu. Ovat vielä olevinaan rehellisiä ja reiluja.
Kommentit (44)
Joo, hirveää oli. Asuin 7v ja se kyllä riitti.
Ainaki on tasasta. Eo väsähdä ylämäissä
Mä voisin puolestani lähtee Savosta millo hyvänsä.
Seinäjoen alue = Tottajumalautamaa
Asuin Pohjois-Pohjanmaalla ja ei enää ikinä!
Osta ilokaasua niin elämäsi hymyilee.
Samaa shittiä oli Elimäellä. Kusetettiin uutta asukasta ihan ilolla. Kaikesta veloitettiin hirveitä hintoja eikä minkäännäköistä yhteistyötä saanut aikaiseksi.
Tyyppiä joka oli asunut siellä 35 vuotta yhä haukuttiin kun ei ollut syntynyt siellä. Näitä paikkakuntia löytyy näköjään ympäri Suomea.
Asun pienellä ruotsinkielisellä paikkakunnalla. Yksinäistä tämä ainakin on, en ole tutustunut keneenkään tämän 7 vuoden aikana. Mies on kuin kala vedessä. Eikä ymmärrä että tämä on iso ongelma minulle. Kaikki tuntevat kaikki ja hän on aina asunut täällä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pîllu maksaa pohjanmaalla?
Kappa perunoita riittää.
Ihmiset niin erilaisia luonteiltaan eripuolilla Suomea. Se on itä v länsi, noin suunnilleen, itse peukutan itää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin Oululta. No asukkaista 70% on lestoja joten ei ihme, jos suurin osa ihmisistä on epärehellisiä narskuja.
Muutin pois viime vuonna ja en ikinä ole voinut näin hyvin! Miten jaksoin asua tuolla 55 vuotta???!!!!!!!!
Oulu on Pohjois-Pohjanmaata. Siellä kyllä ei voi luottaa kehenkään eikä mihinkään. "Lapin lisää" hinnoissa ja puheissa vaikka ei Lappia vielä olekaan. Kieroja, kaksinaamaisia, ja kadehtivat kaikkea, ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin Oululta. No asukkaista 70% on lestoja joten ei ihme, jos suurin osa ihmisistä on epärehellisiä narskuja.
Muutin pois viime vuonna ja en ikinä ole voinut näin hyvin! Miten jaksoin asua tuolla 55 vuotta???!!!!!!!!
Samaa mieltä. Mihin muutit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mihin muutit?
Espooseen lähemmäs tyttären perhettä.
- tuo oululainen, tätä nykyä 56 v
Jotenkin painostava tunnelma.
Erityisesti lestadiolaisalueilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset niin erilaisia luonteiltaan eripuolilla Suomea. Se on itä v länsi, noin suunnilleen, itse peukutan itää.
Idässä on omat ongelmansa, kuten päihteet ja väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaallahan ei tunnetusti viinaa juoda eikä puukolla lyödä, ja eukon hakkaaminen lasketahan suositeltavaksi opetus toimeksi.
Lesta alueet on juuri hyviä kun paljon valkoisia lapsiperheitä ja vastavasti vähemmän muriaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaa on tunnettu perinteisesti juuri päihteistä ja väkivallasta..
Mitä laskuja ja velkoja sinulla on? Oletko yrittäjä? En ole tuollaiseen käytökseen törmännyt. Asunut sekä Etelä- että Pohjois-Pohjanmaalla.