Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjanmaalla on raskasta elää.

Vierailija
13.07.2026 |

Mitenkä muut kokee asumisen ja elämisen Pohjanmaalla, minusta on hirveän raskasta kun paikalliset koittaa aina kusettaa joka asiassa. Kaikesta huonostakin tavarasta peritään ylihintaa, mutta eivät itse tahdo millään maksaa laskujaan/velkojaan, puheet ei pidä paikkaansa, esim klapit heikkolaatuisia ja vähemmän kuin maksettiin. Nykyisin en maksa mitään ennen kuin tavara toimitettu. Ovat vielä olevinaan rehellisiä ja reiluja.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki kuuluu Etelä-Pohjanmaahan. Pohjanmaa on eri asia. Lisäksi romanit eivät edusta kantaväestöä.

Erottelevatko rikos- ja pakkokeinotilastot jotenkin romanit tai Suomen passin saaneet irakilaiset ja afgaanit halalliharikolliset ei-kantasuomalaisina? Mistä sinä tiedät vaikka suurin osa Itä-Suomenkin väkivaltarikollisista olisi romaneita, heillähän on suuri yliedustus vankiloissakin.

P- Pohjanmaan Ouluhan on tunnetusti vaarallinen paikka nuorille kantistytöille muslimisaalistajien takia ja huumeetkin tekevät kauppansa, todennäköisesti vielä rikollisempaa seutua kuin Seinäjoki.

Pohjois pohjanmaa on ihan eri alue kuin pohjanmaa ja etelä pohjanmaa

Ihan turha näille on selittää, kun ei mene ymmärrykseen niin ei mene. Seinäjoelta Ouluun on n.325km. Seinäjoelta Helsinkiin on n. 359km. Seinäjoelta Joensuuhun on n. 434km.

Virolahdelta Nurmeksen pohjoisosiin on noin 470 km.

Niin mitä sitten? Nyt oli pointtina, että ei tajuta Seinäjoen ja Oulun olevan kaksi eri asiaa. Seinäjoki ja Helsinki on yhtälailla kaksi eri asiaa. 

Oulua ei lasketa pohjanmaalla olevaksi täältä katsoen. Ts, pohjois-pohjanmaa tms. erotetaan tuosta muusta porukasta.

Vierailija
62/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Minä olen eteläpohjalainen ja olen asunut 10 vuotta Helsingissä ja 23 vuotta Kokkolassa Keski-Pohjanmaalla, niin jos jossain on tuollaista kuin kuvailet, niin Helsingissä. Eepeellä on ihan eri meininki, kyllä sielä on rehellistä porukkaa, paitsi ehkä osa niistä jotka ovat 500 vuotta opetelleet olemaan suomalaisia. Täälä Keski-Pohjanmaalla on eri kuppikuntia kun tuo kielipolitiikka vähä hiertää, ja Pohjanmaalla Vaasassa vielä enemmän, ja Pohjois-Pohjanmaa ei ole edes mitään Pohjanmaata, sehä menee itärajalle asti, ei itärajalla voi olla mitään pohjalaisia. Eepeellä on parasta asua ja elää, lakialla voi vapaasti hengittää ja mennä mihin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Minä olen eteläpohjalainen ja olen asunut 10 vuotta Helsingissä ja 23 vuotta Kokkolassa Keski-Pohjanmaalla, niin jos jossain on tuollaista kuin kuvailet, niin Helsingissä. Eepeellä on ihan eri meininki, kyllä sielä on rehellistä porukkaa, paitsi ehkä osa niistä jotka ovat 500 vuotta opetelleet olemaan suomalaisia. Täälä Keski-Pohjanmaalla on eri kuppikuntia kun tuo kielipolitiikka vähä hiertää, ja Pohjanmaalla Vaasassa vielä enemmän, ja Pohjois-Pohjanmaa ei ole edes mitään Pohjanmaata, sehä menee itärajalle asti, ei itärajalla voi olla mitään pohjalaisia. Eepeellä on parasta asua ja elää, lakialla voi vapaasti hengittää ja mennä mihin haluaa.

Etelä-Pohjanmaa ei ole Pohjanmaata, eihän se ole mitään pohjoista. Tai on se ehkä, jos tarkoitetaan pohjalla olevaa periferiaa, jossa on naitu serkkuja kymmenet sukupolvet.

Vierailija
64/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Poriin, ne vittuilee suoraan!

Porilainen vittuilu on usein hyväntahtoista! Sitä voi kuunnella aikansa ja tokaista sitten: 'No ei sul sitte mitte oikeet asiaa o'? Porissa on myös ihan mukaviakin ihmisiä, oikeasti! 

Vierailija
65/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen Pohjanmaan maakunta käsittää vain ruotsinkieliset alueet. Lisäksi ovat maakuntia muun muassa Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa. Katsokaa karttaa.

Vierailija
66/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene vaasaan, hjurrit on tommosia.

Vierailija
67/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin Oululta. No asukkaista 70% on lestoja joten ei ihme, jos suurin osa ihmisistä on epärehellisiä narskuja.

Muutin pois viime vuonna ja en ikinä ole voinut näin hyvin! Miten jaksoin asua tuolla 55 vuotta???!!!!!!!!

Ei ole noin suuri prosentti lestadiolaisia Oulussa. Syyllistyit muuten juuri kansanryhmää vastaan kiihotukseen.

Helpolla sääkin kiihotut.

Vierailija
68/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä pitääs olla suajelukuntahenkinen kepulaane ynnä körttilääne niiv vois päriätä. Ja olla möhömaha, housumpersustaki ku kalarepun pohohoja + "HILIRIMPSIS HUH HAH HEI ! Jossei tykätä nii tapetaha ! HALITULIJULLI !" 

Voi pikku raukkoja... "Äireeki ov vihaane... ):"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän