Yle: Työttömät eivät uskalla kertoa vapaaehtoistyöstä. Hallitus ajanut auttamisen alas.
Pelätään auttaa lähimmäistä. Hallitus on ajanut tämän tilanteen, että jos auttaa toisia, pitää itse pelätä. Hävetkää persut, kokkarit, RKP ja krist.
En osaa jakaa linkkiä, voisiko joku auttaa, ja jakaa. Uutinen on Ylen etusivun otsikoissa. Kiitos.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn joskus auttelemassa erästä mummelia ja saan vähän käteistä. Kylläkin saan ns.palkkaa niin vähän että mielenkiinto on hävinnyt. Hommatkoon ammattilaisen tai siivotkoon itse paskaisen kämppänsä. Mummeli on rikas ja helvetin pihi.
Joo...kerran tämmöiselle mummelille kannoin sangollisia betonia yläkertaan, niin mummeli vaan oli huolissaan ettei sitä vaan roisku mihinkään vaikka itse olin uupumisen partaalla niin mitään sääliä ei osoittanut........että nämä osaa olla sydämettömiä..minä, minä, minä, vaan kaikuu pääkopassaan....
Vierailija kirjoitti:
Te-natseille ei kerrota yhtään mitään yhtään mistään. Haen työtä joka päivä klo 06.00 - 20.00 arkisin pyhisin aina. Muun ajan selaan työpaikkailmoituksia. En käy ulkona enkä missään, haen vain työtä. En puhu puhelimessa, haen vain työtä.
Ihan huvikseen vaan mietin, että olisiko tuo hyvä syy olla vastaamatta TE-palvelujen yhteydenottoihin? "Virka-aikana haen täysiaikaisesti työtä, enkä voi ottaa mitään ylimääräisiä puheluja tai viestejä, sillä ne häiritsevät työnhakua." Tämä menee kokeiluun, jos joskus voitan jonkun Eurojackpotin monimiljoonavoiton, ja voin harrastaa TE-virkailijoille kettuilua ilman karenssipelkoja. Life goals. XD
Vierailija kirjoitti:
"Ohjeen mukaan viranomaiset pyytävät työttömältä selvitystä, mikäli ilmianto ei ole ilmeisen aiheeton. Selvityspyyntö tulee tehdä heti saman päivän aikana."
Suomesta on tullut Pohjois-Korea Staseineen. Viranomaiset vastaanottavat ilmiantoja työttömistä ja seulovat päivät pitkät yrittäjärekisteriä ja some-alustoja työttömiä etsien. Miten tämä maa tähän tilanteeseen on ajautunut? Eikö kukaan huomannut mitään?
Luulin ensin, että kirjoitit Satosen nimen väärin, mutta sehän olikin Stasi.
Jotkin tienaavat miljoonia kaveri-suhmuroinilla ja rahat tulevat yleensä veroista. Jos nyt teen työttömänä vähän extraa, niin en perkele ilmoittele siitä kellekkään. Olen sentään tehnyt jollekin tarpeellista työtä, mitä se Vapaavuori ja kumppanit ovat tehneet?
tämä vain vahvistaa yleistä mielikuvaa työttömien epärehellisyydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele copy-paste, herrajumala. Ollut jokaisen järjissään olevan perustaito yli 30 VUOTTA, siis 90-luvun puolivälistä saakka. Sillä saat ne linkitkin jaettua.
On tuolla toiminnolla suomalainenkin termi. Opettele sinä herrajumala kirjoittamaan suomeksi, tämä on suomenkileinen keskustelupalsta.
Säkin voit opetella kirjoittamaan.
Vapaaehtoistyö vie vain palkkatyöpaikkoja. Sillä pidetään kansa köyhänä, ja köyhäthän äänestävät vasemmistoa. Siksi vasemmisto sitä ajaakin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi SDP antaa työttömien olla rauhassa työttömiä, pian meille koittaa vapaus, jaksetaan siihen saakka.
No eipä kyllä edellinen hallitus antanut olla rauhassa. Vähän helpotti Sipilän luomaa ruoska-ja rankaisumallia mutta edelleen piti pakkohaun voimassa.
Työministeri Matias Marttinen on jo luvannut selvittää ja puuttua tähän asiaan:
Vierailija kirjoitti:
Te-natseille ei kerrota yhtään mitään yhtään mistään. Haen työtä joka päivä klo 06.00 - 20.00 arkisin pyhisin aina. Muun ajan selaan työpaikkailmoituksia. En käy ulkona enkä missään, haen vain työtä. En puhu puhelimessa, haen vain työtä.
Ei kannata puhua mistää ruuan valmistamisesta kotona (katsovat ravintola toiminnaksi) tai koiran ulkoiluttaminen ( koirahotellin ylläpito) lenkkeily (ammattiurheilu) imuroiminen (siivousalan toimintaa) ...
Vapaaehtoistyö ei pitäisi olla edes laillista, täyttä kusetusta koko homma ja vie työt niiltä joille siitä samasta työstä maksettaisiin palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei siitä saa palkkaa ja työsopparia niin minä en mitään vapaaehtoistyötä tee.
Sehän outoa on, että viranomainen voi katsoa toiminnan palkkatyöksi vaikka palkkaa ei makseta eikä työsopimusta ole. Yleensä todistustaakka on syyttäjällä, mutta työttömän täytyy todistaa olevansa 100% toimeton ilman virallisia dokumentteja- oma lausunto ei riitä todisteeksi.
Et nyt ymmärrä tämän asian ydintä. Viranomaiset vaan pitää touhun ryhdikkäänä ja sen takia pitää olla tiukat rajoitteet, koska aina sieltä löytyy rajoja koetteleva pässinpää,ollaan kuin pellossa hetken päästä, jos ei viranomaiset hoida tonttiaan.
Tämä uutinenkin? Kenen etua tämä palvelee? Onko tässä uutisessa joku ampunut itseään jalkaan? Hölmöyttään?
Vierailija kirjoitti:
tämä vain vahvistaa yleistä mielikuvaa työttömien epärehellisyydestä
Päinvastoin se kertoo kun ihminen ajetaan ahtaalle hän joutuu etsimään epätoivoisia keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihan pyyteetöntä olle se vapaaehtoistyökään kun siitä pitää aina mainostaa johonkin someen tai muille ihmisille?
Vapaaehtoistyötä on myös urheiluseuran juniorijoukkueen jojona, rahastonhoitajana tai huoltajana toimiminen. Nimi voi päätyä verkkosivuille ja someen. Rahaa menee, mutta ei tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei siitä saa palkkaa ja työsopparia niin minä en mitään vapaaehtoistyötä tee.
Sehän outoa on, että viranomainen voi katsoa toiminnan palkkatyöksi vaikka palkkaa ei makseta eikä työsopimusta ole. Yleensä todistustaakka on syyttäjällä, mutta työttömän täytyy todistaa olevansa 100% toimeton ilman virallisia dokumentteja- oma lausunto ei riitä todisteeksi.
Varmaan termi on "ansiotulon hankkimista ilman voittoa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihan pyyteetöntä olle se vapaaehtoistyökään kun siitä pitää aina mainostaa johonkin someen tai muille ihmisille?
Vapaaehtoistyötä on myös urheiluseuran juniorijoukkueen jojona, rahastonhoitajana tai huoltajana toimiminen. Nimi voi päätyä verkkosivuille ja someen. Rahaa menee, mutta ei tule
Urheiluseurojenkin kannattaisi ryhdistäytyä ja maksaa ihmisille työstä kunnon palkkaa eikä teettää töitä ilmaiseksi vapaaehtoistyönö ja talkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata puhua mistää ruuan valmistamisesta kotona (katsovat ravintola toiminnaksi) tai koiran ulkoiluttaminen ( koirahotellin ylläpito) lenkkeily (ammattiurheilu) imuroiminen (siivousalan toimintaa) ...
Ei mitään lörpöttelyjä. Puhetta vain kysyttäessä. Jos olisi normaalia sosiaalista kanssakäymistä niin virkailija tuumisi että tässä leppoinen työtön jolle voidaan syöttää kaikki toimenpiteet mitä listalta löytyy. Mielummin tyly, ja ei ja kyllä tason vastauksia. Ei puhettä edes säästä. Ei pidä antaa pikkusormea, josta lähtee iso pyörä pyörimään.
Se on tarkkoo hommoo puhua työkkärin byrokraatin kanssa. Käy työstä.
Minä tein vapaaehtoistyötä yli 20 vuotta, eikä siitä saanut mitään etua. Päinvastoin tuli kuluja itselle.
Tämä on sen luokan vainoamista yhtä kansanryhmää vastaan että tähän pitäisi jo kansainvälisten ihmisoikeusjärjestöjen puuttua rankalla kädellä!!
DDR on kuollut, herää Suomi siihen! Kukaan ei halua enää koskaan sellaista painajaisyhteiskuntaa takaisin, miksi Suomi kuitenkin menet juuri sitä kohti!!!???