Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun viisikymppisenä eroaa niin miehillä on heti uusi haussa, naiset viihtyy itsekseen

Vierailija
13.07.2026 |

Itse erosin aika lailla 50-vuotiaana ja ex muutti heti toisen luo, itse haluan olla itsekseni, vapaus tuntuu ihanalta, vaikka taloudellisesti välillä tiukkaa onkin. Mites muut, oletteko halunneet uuden kumppanin? Mulla on epäilys haluanko enää koskaan, tuntuu kovin sitovalta, en välitä edes treffailla. Ja ero oli tosiaan käytännössä käsitelty ennen eroamista, eli mistään "toipumisajasta" ei kyse. 

Kommentit (716)

Vierailija
501/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemienne kaltaisilla miehillä siis tämä.

Muistahan teillä ei voisikaan olla käytännön kokemusta, vai mitä?

Älkää silti yleistäkö...

Vierailija
502/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin taitaa olla, että miehet on keskimäärin huonompia viihtymään itsekseen. On sitten kyse erosta tai leskeytymisestä, niin usein miehillä tuntuu uusi nainen olevan kainalossa melkein samointein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkyy naisten henkinen vahvuus, miehet tarvitsee aina apulaisen.

Vierailija
504/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet siis sitä mieltä että nainen on vain miehen apulainen?

aika epäkorrektia!

Vierailija
505/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemattomalla keuliminenkin kai hivelee egoa?

Vierailija
506/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi allekirjoittaa. Naisena olen ollut ehkä max kuukauden yksinäni kun on alkanut riittää ja tullut läheisyyden ja kumppanuuden kaipuu. Viihdyn kyllä itseksenikin, mutta en jaksa nähdä sosiaalisuuden eteen vaivaa. Siksi parisuhde on niin toimiva siltäkin kannalta ettei tarvitse lähteä kotoa saadakseen seuraa. Voin kuvitella että treffailen vielä vanhainkodissanin kuten isoisoäitini teki. Piti aina soittaa ensin ja kysyä onko vieraita. Monesti oli kukkapuskan kanssa joku oven takana. Taitaa yksineloon monella olla syynä jos on ollut liian pitkääm roolissa jossa passaa miestä ja antaa seksiä vaikkei haluaisi. Alkaa luulla että kaikki parisuhteet on sellaisia. Unohtaa romantiikan ja kumppanuuden. 

Vierailija
507/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva jos on sellainen nainen johon voi pallinsa tyhjentää🥒💧💧💧

Vierailija
508/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi allekirjoittaa. Naisena olen ollut ehkä max kuukauden yksinäni kun on alkanut riittää ja tullut läheisyyden ja kumppanuuden kaipuu. Viihdyn kyllä itseksenikin, mutta en jaksa nähdä sosiaalisuuden eteen vaivaa. Siksi parisuhde on niin toimiva siltäkin kannalta ettei tarvitse lähteä kotoa saadakseen seuraa. Voin kuvitella että treffailen vielä vanhainkodissanin kuten isoisoäitini teki. Piti aina soittaa ensin ja kysyä onko vieraita. Monesti oli kukkapuskan kanssa joku oven takana. Taitaa yksineloon monella olla syynä jos on ollut liian pitkääm roolissa jossa passaa miestä ja antaa seksiä vaikkei haluaisi. Alkaa luulla että kaikki parisuhteet on sellaisia. Unohtaa romantiikan ja kumppanuuden. 

No tottakai meitä naisiakin on erilaisia. Keskimäärin on ihan varmasti niin, että naiselle yksinolo (varsinkin +50-ikäiselle) on helpompaa kuin miehelle. Minä tiedän useammankin tuon ikäisen eron, tai puolison menehtymisen jälkeen yksin jääneen naisen, joka viihtyy ihan hyvin itsekseen, miehiä ei tule mieleen ainuttakaan. 

Vierailija
509/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaat varmaan selittää, miksei nuorena (20-30-vuotiaana) unohtanut romantiikkaa ja kumppanuutta, mutta nyt 5kymppisenä ei vaan kiinnosta? 

Osaat varmaan myös selittää, miksi en muista romantiikkaa ja kumppanuutta, vaikka olen elämässäni ollut kahdessa pitkässä suhteessa, yhteensä yli 30 vuotta? Mitä mun vielä pitäisi kaivata? 

Ohitat sen pointin, että jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. 

Vierailija
510/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että otat ensimmäisen, joka on edes jotenkin ok. Nainen löytää seuraa aina.

Vierailija
511/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Viiskymppisellä miehellä on vielä kysyntää, rummolla ei ole.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
512/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen luo tämä mies muutti jos naiset viihtyy itsekseen? Toisen miehen? 

Oletko yksinkertainen? On naisia, joille kelpaa suhteeseen kuka tahansa, he poimivat näitä erosta sekaisia olevia ukkoja. Ja sitten on naisia, joilla on kriteereitä, tämä keskustelu koskee heitä. 

Vierailija
513/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että otat ensimmäisen, joka on edes jotenkin ok. Nainen löytää seuraa aina.

Aina jaksaa hymähtää näille naisille, jotka pitävät meriittinään, että löytävät uutta seuraa heti. Miksiköhän....? 

Vierailija
514/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen luo tämä mies muutti jos naiset viihtyy itsekseen? Toisen miehen? 

Keskustelun aiheena oli "eron jälkeen", jos et huomannut. 

Vierailija
515/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsemienne kaltaisilla miehillä siis tämä.

Muistahan teillä ei voisikaan olla käytännön kokemusta, vai mitä?

Älkää silti yleistäkö...

Mun kumpikin exä on pysynyt sinkkuna eromme jälkeen, voin silti allekirjoittaa, että miehillä usein on äkkiä joku uusi kierroksessa oman tuttavapiirini kokemuksella. 

Vierailija
516/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa 50+ naisista ei ole enää pano kunnossa, jos ikinä ovat olleetkaan. Osa eronneista tai naimissa olevista puumista ovat todella kiimaisia. En nyt sano, että ovat helppoja saaliita, mutta innokkaasti menevät selälleen ja levittävät reitensä.

Olet jotenkin kuvottava.

Suurin osa suomalaisista miehistä on ajatusmaailmaltaan tätä kaliiperia. Ei mitään uutta.

Hyi, sitä suurempi syy pysytellä erossa.

Vierailija
517/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% kerroista kun nainen jättää sillä on jo uusi mies valmiina ja se mies on 99% varmuudella se sama mies josta nainen on pitkään jo valehdellut että se on vain ystävä eikä meidän välillä ole mitään. 

Valitettavasti tosiasia on se että naiset on aivan järkyttäviä valehtelijoita niin naisten puheita ei yksikertaisesti voi uskoa. Ja se että sinusta tuntuu että et valehtele ei tarkoita ettetkö sinä valehtelisi

Fakta on se, että miehet ovat niitä joilla on uusi katsottuna. Naiset haluavat eron sen vuoksi, että ovat kyllästyneet siihen saamattomaan nahjukseen joka ei tee kotona mitään tai mies on pettänyt. 

Myös miehet valehtelee. Todella harhaista kuvitella, että kaikki naiset vain valehtelee. Miten voit oikeasti olla noin pihalla oikeasta elämästä? Mikä on tehny susta noin katkeran? 

No eikös se ole selvä, mistä tuo katkeruus johtuu. Sen on joku nainen jättänyt toisen miehen vuoksi ja nyt se raukka luulee, että kaikki naiset on samanlaisia. Toivottavasti pääsee joskus tuosta katkeruudestaan eroon ja elämässä eteenpäin.

Pettureita ja valehtelijoita on molemmissa sukupuolissa, mutta ei se kuitenkaan meitä kaikkia tee samanlaisiksi. En edes yritä etsiä tilastoja, ihan reaalielämässä sen nähnyt. Eikä se todellakaan silti tarkoita, että kaikki sen toisen sukupuolen edustajat ovat samanlaisia paskoja kuin se sun edellinen petturi. Elämässä pääsee eteenpäin unohtamalla katkeruuden ja elämällä vain omaa elämää eteenpäin. Katse siis tulevaisuuteen eikä menneisyyteen. 

Vierailija
518/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin taitaa olla, että miehet on keskimäärin huonompia viihtymään itsekseen. On sitten kyse erosta tai leskeytymisestä, niin usein miehillä tuntuu uusi nainen olevan kainalossa melkein samointein. 

Miestyökaveri kun eroaa, sillä on heti tinderi tms vetämässä, ja kuume etsiä uutta. Naisissa en ole havainnut samaa. Toki saatan elää omassa kuplassani, joten en voi yleistää. 

Vierailija
519/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiä kutsuaan miesvauvoiksi? Koska miehet ei osaa olla hetkeäkään ilman viihdyttäjää, tai jotakuta joka täyttää heidän tarpeensa joka hetki. 

Itsekin eronnut pihkästä suhteesta kohta vuosi sitten, eikä ole yhtään sellainen olo, että haluaisin suhettta. Parilla deiteillä käynyt ja nää vaan vahvisti tunnetta, että ei todellakaan jaksa enää riippakiveä ongelmineen, nyt kun oma elämä on mukavaa ja rauhallista. 

Hassua näissä miesauvalänkyttäjissä on se, ettei ne tajua juttujensa ristiriitaa. Miten joka miehelle löytyy aina uusi, jos naiset haluaa olla yksin?

Oikeasti katkeruus paistaa läpi. Ego ei kestä, kun mies vain siirtyy elämässä eteenpäin eikä jää itkemään perään. Sitten kaikki kanavat täyttyy naisten todisteluista, miten ihanaa olla yksin. 

Niin on oikeasti meitä jotka haluavat olla yksin. En ymmärrä tuota ajatusta, että kaikkien pitäisi haluta parisuhdetta. Olen sellaisisissa ollut eikä ole enää mielenkiintoa sellaiseen. Mulle riittää pelkkä seksisuhde.

"Haluan olla yksin"

"Mulle riittää seksisuhde"

Valitse toinen. Jos sinulla on joku, et ole yksin.

Vierailija
520/716 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiä kutsuaan miesvauvoiksi? Koska miehet ei osaa olla hetkeäkään ilman viihdyttäjää, tai jotakuta joka täyttää heidän tarpeensa joka hetki. 

Itsekin eronnut pihkästä suhteesta kohta vuosi sitten, eikä ole yhtään sellainen olo, että haluaisin suhettta. Parilla deiteillä käynyt ja nää vaan vahvisti tunnetta, että ei todellakaan jaksa enää riippakiveä ongelmineen, nyt kun oma elämä on mukavaa ja rauhallista. 

Hassua näissä miesauvalänkyttäjissä on se, ettei ne tajua juttujensa ristiriitaa. Miten joka miehelle löytyy aina uusi, jos naiset haluaa olla yksin?

Oikeasti katkeruus paistaa läpi. Ego ei kestä, kun mies vain siirtyy elämässä eteenpäin eikä jää itkemään perään. Sitten kaikki kanavat täyttyy naisten todisteluista, miten ihanaa olla yksin. 

Niin on oikeasti meitä jotka haluavat olla yksin. En ymmärrä tuota ajatusta, että kaikkien pitäisi haluta parisuhdetta. Olen sellaisisissa ollut eikä ole enää mielenkiintoa sellaiseen. Mulle riittää pelkkä seksisuhde.

"Haluan olla yksin"

"Mulle riittää seksisuhde"

Valitse toinen. Jos sinulla on joku, et ole yksin.

Huoh. Miten yksinkertaista porukkaa täällä oikeasti on. 

Elän yksin. Se kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin täysin yksin ilman mitään sosiaalisia suhteita. Elän ja asun yksin parisuhdemielessä. Kerran viikossa kahdessa tapaaminen ei ole paljon. 

Lopeta nuo aivopiereskelysi.