Yle: Jo lähes puolet kotitalouksista sijoittaa osakkeisiin tai rahastoihin
Mitä ne vasemmistolaiset puhuvat huttua suomalaisten köyhyydestä. Suurimmalla osalla menee ihan kivasti.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Ikäsidonnaisuudet poistettiin työttömyystuista. Tässä lisätietoa https://www.tyj.fi/lakimuutokset
- kohta ikäsidonnaisista poikkeuksista luovutaan.
Vierailija kirjoitti:
Se jää aina kertomatta että vaatii isoja pääomia jotta sijoittaminen tuottaa muutakin kuin karkkirahoja. Ostat vaikka 100 000 Keskon osinko osakkeita niin saa jotain tuottoakin.
Myös tämä jää kertomatta porhoilta, että sijoittaminen on hauskaa minimani-rahoillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljoonalta taloudelta kaikki säästäminen on lailla kielletty kokonaan. Jotain säästääkseen on rikottava lakia. Kokoomuspersut ovat kyllä täydellisesti onnistuneet jakamaan maan kahtia.
Mikä nykyisen hallituksen päätös on sinusta tuon aiheuttanut?
Ei tuo ole pelkästään nykyisen hallituksen päätös, että Suomessa ei ole ensisijaiset tuet riittävällä tasolla ja toimeentulotukea käytetään niitä täydentämään. Mutta tämä tilanne, että on näin paljon työttömiä, on tullut nykyisen hallituksen aikana, ja sen vuoksi nykyisen hallituksen tehtävä olisi reagoida tähän. -Eri.
Työttömiä on paljon ainoastaan maaha muuttajien joukossa. Ei siis ole nykyhallituksen vaan edeltävien hallitusten aikaansaannosta. Etenkin edellisen.
Ei tuo ole totta, älä usko tuollaista propagandaa. Nyt tämän halituksen aikanahan on tullut ennätysmäärä mm. akateemisia työttömiä. Yli 70 000 korkeakoulutettua on työttömänä. Ei nämä ainakaan ole mitään elintason perässä muuttaneita muukalaisia. Suomalaiset nuoret eivät saa valmistuttuaan töitä. Muitakin on irtisanottu, eikä varsinkaan yli 55-vuotiaat työllisty uudelleen.
No haloo! No onhan se selvää, että jos opiskelet biologiaa tai sukupuolentutkimusta niin olet valmistuttuasi työtön. Mitä oikein kuvittelit?
Vierailija kirjoitti:
Onks kukaan tavallinen pulliainen oikeasti ns rikastunut noilla kyseisillä sijoituksilla ?
En nyt tarkoita että sai pari kymppiä enemmän tai maksettua laskut, vaan ihan oikeasti vaikka kustantanut osan autoa tai asuntolainan.
omia henk. koht kokemuksia
Kyllä minä olen saanut ihan tavallisesta palkasta sijoittamalla ihan hyvän salkun kerättyä. Tällä hetkellä rahasto- ja osakesijoituksia on noin 175k ja lisäksi lähes velaton sijoitusasunto. Näiden yhteenlaskettu nettoarvo lienee noin 300k. Olen pystynyt viime vuosina kasvattamaan kuukausisijoituksia lähemmän tonniin, mutta suurimman osan ajasta ne on olleet muutaman satasen luokkaa ja työuran alussa parisataa. Noista alkuvuosien sijoituksista ei edes ole mitään enää jäljellä, mutta kai niilläkin oli merkitystä kun olen saanut tehtyä juurikin asuntokauppoja niiden ansioista. Ja olen myös pystynyt tekemään pari isompaa haavejuttua säästöillä, joihin ei olisi ollut muuten rahaa. Nyt haaveeni ja tavoitteeni on taloudellinen vapaus, jonka tätä menoa voisin saavuttaa noin 50-vuotiaana. Neuvon nyt kaikille nuorille, että laittakaa heti ekoista tuloista ainakin pieni siivu sijoituksiin ja opetelkaa se tapa. Kesätyörahoja saa tietenkin tuhlata mutta joku summa silti rahastoon muhimaan.
Ja vielä lisäys, rikastunut siis en toki ole. Mutta olen kyllä jo nyt saanut paljon taloudellista mielenrauhaa. Tiedän että selviän ja mulla on aikaa järjestää vaikka kaikki kuviot ihan uusiksi esim työttömyyden sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä lisäys, rikastunut siis en toki ole. Mutta olen kyllä jo nyt saanut paljon taloudellista mielenrauhaa. Tiedän että selviän ja mulla on aikaa järjestää vaikka kaikki kuviot ihan uusiksi esim työttömyyden sattuessa.
Yhtä monta on menettänyt nekin vähät mitä ovat työllä ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta en ymmärrä pointtia? Ne, joilla ei ole säästöjä menettävät vähätkin työllään ansaitut rahat jos joutuvat työttömiksi? Vai että minä menetän rahani siinä tapauksessa? Vai että sijoitukseni voivat haihtua taivaan tuuliin jossain romahduksessa? Kaikki on toki mahdollista, mutta aion sijoittaa silti. Ja jos päädyn kuluttamaan rahani elämiseen ollessani estynyt tekemään töitä niin on ne sijoitukset mua siinäkin tapauksessa palvelleet, vaikka tuotoilla eläminen jäisi haaveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta en ymmärrä pointtia? Ne, joilla ei ole säästöjä menettävät vähätkin työllään ansaitut rahat jos joutuvat työttömiksi? Vai että minä menetän rahani siinä tapauksessa? Vai että sijoitukseni voivat haihtua taivaan tuuliin jossain romahduksessa? Kaikki on toki mahdollista, mutta aion sijoittaa silti. Ja jos päädyn kuluttamaan rahani elämiseen ollessani estynyt tekemään töitä niin on ne sijoitukset mua siinäkin tapauksessa palvelleet, vaikka tuotoilla eläminen jäisi haaveeksi.
Kommentoija kuvittelee, että sijoitukset ovat jotain lottoa missä osa menettää kaiken. Ei se niin mene jos on esim. rahastoja ja hajauttaa paljon. Jos taas laittaa kaikki rahansa johonkin älyttömään yhteen kryptoon tms se on sitten eri asia
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen on typerää keski-/matalatuloiselle. Ja itsekästä. Varsinkin lapsiperheellisellä, jonka pitäisi keskittyä tarjoamaan lapsille onnellinen lapsuus. Muutamia näitä tapauksia nähnyt oikeassa elämässä, että lapsen vaatteet ostetaan kirpputorilta ja matkailu ulkomailla vain haihattelua ja kuitenkin samaan aikaa mamma ja iskä säästänyt rahat johonkin rahastoihin.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Häpeäisivät.
Nimenomaan sijoitusten ansiosta minulla oli mahdollista viedä lapseni tänäkin kesänä ulkomaille. Keskituloisena yh:na lähes kaikki palkka joka tulee myös menee. Sen sijaan aiemmin tehdyt sijoitukset kasvavat korkoa mukavasti. Niistä voi sitten napata sopivan siivun hupirahaa esim. ulkomaan matkaan. Ehkä käydään vielä loppukesällä Ruotsin risteilylläkin.
Ikäsidonnaisuudet poistettiin työttömyystuista. Tässä lisätietoa https://www.tyj.fi/lakimuutokset