Anoppi viestittelee koko ajan
Anoppi, miehen äiti, laittaa lähes päivittäin minulle tekstiviestejä, välillä useammankin putkeen vaikka edelliseenkään en olisi vastannut. Viestien aiheena on aivan tyhjänpäiväiset asiat, esimerkiksi kuva heidän kissastaan, joku toteamus päivän säästä tai joku muu täysin vähäpätöinen asia. Viestejä tulee siis joinain viikkoina joka päivä, välillä on 1-2 päivän taukoa.
Minua ärsyttää ja kuormittaa tämä yhteydenpito (jota on siis jatkunut jo vuositolkulla, en ole mitenkään uusi miniä hänelle), ja vastaan usein päivän päätteeksi jollain lyhyellä kommentilla esittämättä minkäänlaisia jatkokysymyksiä, välillä en vastaa ollenkaan. En tokikaan halua olla töykeä, mutta en ymmärrä miten ihan skarppi eläkeläinen ei osaa itse arvioida onko tällainen viestittely jotenkin minulle mieluisaa. Meille on tulossa vauva nyt elokuussa ja voin kuvitella, että anoppi vain kiihdyttää tahtiaan.
Mies ei oikein ymmärrä asian vakavuutta, hän sanoo vain että älä vastaa jos et halua. Minua alkaa ärsyttää pelkästään jo se, että puhelimen näytöllä näkyy anopin nimi, vaikka viestiin en aina edes vastaisi. Millä saan tämän loppumaan (hyvässä hengessä)?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä viestejä lukiessa iskee minuunkin, anoppiin, epävarmuus että laitanko liikaa viestejä ainoalle miniälleni. En kyllä läheskään joka päivä laita ja yleensä viestittelen ryhmään johon kuuluu useampi perheenjäsen, miniä myös. Eli rasitus kohdistuu useampaan henkilöön. Omasta mielestäni meillä on miniän kanssa herttaiset välit mutta koskaanhan en voi olla varma. 😉 Miniä kyllä vastailee ja laittaa sydäntäkin perään. On rakas miniä. Säästä en viestittele eikä minulla ole lemmikkejä.
Älä vaan lopeta viestittelyä. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä näitä että on "vastuu" pitää yhteyttä jne vain omaan sukuun. Mä tykkään mun anopista sekä miehen sisaruksista. Appi kuoli ennen kun tulin kuvioihin. En yhtään enää ihmettele kuinka isovanhemmat ei enää auta lastenhoidossa. Onneksi mun perhe, suku tai miksikä haluatte me nimetä ei ole tollaisia kun niin moni täällä.
Samaa mieltä. Pidän yhteydenpidosta. Ollut aina asiallista omalla anopilla.
Kaikille ei tule yhtä hyvä anoppi. Kokemusta on asiohin puuttumisesta, päsmäröinnistä, sisustuksen arvostelusta, ym. Monesti mieleni pahoitin. Itse en toiminut samoin.
Jos anoppi on ihan mukava, ja viestit harmittomia, eikä hän valita jos et vastaa, niin en ymmärrä mikä ongelma on. Vastaa kun ehdit ja viitsit. Ennen vauvan syntymää voit sanoa, että nyt et varmaan ehdi vastailla viesteihin vähään aikaan kun tulee olemaan kädet täynnä ja sitten vaan jätät vastaamatta, voit vaikka laittaa numeronsa mutelle vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielestäni on sinun puolisosi velvollisuus keskustella äitinsä kanssa. Hän voi sanoa aivan ystävällisesti, että viesti kerran viikossa on sopivampi määrä. Tai jos on oikeasti jotain asiaa.
Anoppi on yksinäinen. Anoppi on sosiaalinen ja haluaa koko ajan jutella jonkun kanssa. Anopilla on alkava muistisairaus. Anoppi on masentunut tai maaninen. Anoppi toivoo, että hänen poikansa pitäisi yhteyttä. Tässä muutama vaihtoehtoinen selitys käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migrin sivuilta löytyy tieto että ei ole anoppi perhettä sielläkään.
Ehtoja on tiukennettu. Aina ei ole ollut samat ehdot.
Ulkomaalaislaissa määritellään kuka perheenjäsen voi anoa oleskelulupaa perhesuhteen perusteella. Puoliso ja alaikäinen lapsi voivat päästä maahan, mutta aikuisen henkilön isä ja äiti eivät voi.
Vierailija kirjoitti:
Miniällä on oikeus rajoihinsa. Törkeää väittää sitä ilkeydeksi tai itsekkyydeksi. Hänellä on myös oikeus odottaa anopiltaan aikuista käytöstä. Nyt ei sitä saa.
Jos joskus harvoin tulee viesti anopilta, niin mikä siinä on ongelma. Jos joka päivä tulee useita viestejä, se on häiritsevää. Vaikuttaa siltä, että ihmiset ovat tosi hermostuneita nykyään.
Jos joskus harvoin tulee viesti anopilta, niin mikä siinä on ongelma. Jos joka päivä tulee useita viestejä, se on häiritsevää. Vaikuttaa siltä, että ihmiset ovat tosi hermostuneita nykyään.
Ap kirjoitti "koko ajan" ja sinä saat sen muotoon "joskus harvoin"?
Laita AI vastaamaan automaattisesti. Ainakin Applella onnistuu. Anopille ei valkene koskaan.
Meillä lienee poikkeuksellisen hyvä anoppi-miniäsuhde. Vai miten käännätte sen minun (anopin) viakseni, että miniä tulee vapaaehtoisesti meille mökille jopa 3 viikoksi meidän (appivanhempien) ollessa siellä. Myös ilman poikaamme.
Ja on myös pyytänyt minua heille kotiin avuksi, jopa kesken lomani. Ja minähän autan, kun pyydetään, tietenkin.