Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varallisuuserot parisuhtessa. Pitäisikö vielä yrittää?

Vierailija
12.07.2026 |

Kirjoitin joskus palstalle siitä kuinka erilaiset elintasot eivät ole kumppanille ongelma - kunnes ne ovatkin.
Minulla on siis ok taloudellinen tilanne. Rikas en ole, mutta yli keskituloinen ja säästöjä on. 
En ole kiinnostunut yhteen muuttamisesta enkä lasten hankinnasta, ja olen tehnyt nämä asiat jo alussa selviksi. En kuitenkaan nauti kovasti rahaa vaativista asioista, vaan harrastukseni ovat varsin edullisia. En myöskään törsää rahaa matkusteluun tai luksukseen.
Aikaisemmissa parisuhteissa on käynyt niin, että tämä sopii kumppanille mainiosti. Mutta jotenkin se kääntykin siten, että jos muutettaisiin yhteen kivaan asuntoon ja olisi kiva tehdä sitä ja tätä. Sitä ei ole sanottu suoraan kuka maksaisi tästä lystistä isomman osan, mutta selvää on, ettei mainittuja haaveita oltaisi pystytty toteuttamaan 50/50-periaatteella. 
On alkanut tuntua siltä, että jos mahdollisuus elintason nostoon miehen kustannuksella on näköpiirissä, opportunisti naisihmisessä herää ennemmin tai myöhemmin.
No, nyt on sellainen tilanne, että olen tavannut kivan naisen ja tämä on kääntymässä parisuhteeksi. Tätä ei ole yhdessä julistettu, mutta tapailua on jatkunut sen verran aikaa, että on aika sellaisesta puhua. Mutta elintasomme ovat erilaiset, minulla enemmän tai vähemmän keskiluokkainen ja kumppanillani ei.
Sydän sanoo, että älä murehdi tuollaisista. Mutta sisäinen hälytyskello soi ja sanoo, että jossain vaiheessa herääkin keskustelu siitä, mitä kaikkea voitaisiin tehdä yhdessä jos...

Kommentit (1113)

Vierailija
1101/1113 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillua saa ja munaa annetaan takas

Mites tää nyt auttoi ap:ta?

Vierailija
1102/1113 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ap ettet ole kiinnostunut yhteenmuutosta ja olet tehnyt sen selväksi. Mitä sitten täällä enää ämpytät koko asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1113 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1104/1113 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse rakastutko helposti. 
Minulla on lasten lisäksi 3 isoa rakastumista ollut eläessäni.

Se on aika vähän. 
Jos toinen tienaa enemmän, kuin toinen, ollaan menty vähemmän tienaavan lompakon mukaan.

Minä esim olen järjestänyt miesystävän asunnon niin, että alakerran huoneet ovat airbnb käytössä.

Toisen huoneen tuloilla maksetaan ruokaa ja toisella omien matkojen yöpymisiä.

Viime kesänä oltiin Japanissa ja valtaosa öistä oltiin airbnb ssä.

Vierailija
1105/1113 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1106/1113 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
1107/1113 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on juuri hyvä, että jos tulotaso on eri, niin myös taloudet pidetään erillään ja vietetään aikaa tavalla, joka sopii molempien kukkaroille. Sitä ei voi ennustaa, alkaako opportunistinen käytös vai ei, mutta jos niin käy, niin sitten pitää vain todeta että tämäkään ei ollut loppuelämän juttu. Helpompaa toki olisi, jos löytyisi joku, jonka tulotosa jo elämäntyyli on valmiiksi suunnilleen samanlainen.

Vierailija
1108/1113 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on juuri hyvä, että jos tulotaso on eri, niin myös taloudet pidetään erillään ja vietetään aikaa tavalla, joka sopii molempien kukkaroille. Sitä ei voi ennustaa, alkaako opportunistinen käytös vai ei, mutta jos niin käy, niin sitten pitää vain todeta että tämäkään ei ollut loppuelämän juttu. Helpompaa toki olisi, jos löytyisi joku, jonka tulotosa jo elämäntyyli on valmiiksi suunnilleen samanlainen.

Kyllä, tilastollisestihan se on just aika todennäköistä et löydät tervepäisen sinkun joka vie jalat alta, tienaa saman, ei halua muuttaa yhteen. 

Vierailija
1109/1113 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1110/1113 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tilastollisestihan se on just aika todennäköistä et löydät tervepäisen sinkun joka vie jalat alta, tienaa saman, ei halua muuttaa yhteen. 

Loistava sarkasmikiteytys. Noin se just on, erittäin todennäköistä.

Vierailija
1111/1113 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1112/1113 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei miettis tommosia jos olis oikeasti rakastunut.

Jep

Vierailija
1113/1113 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Miten kävi