Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varallisuuserot parisuhtessa. Pitäisikö vielä yrittää?

Vierailija
12.07.2026 |

Kirjoitin joskus palstalle siitä kuinka erilaiset elintasot eivät ole kumppanille ongelma - kunnes ne ovatkin.
Minulla on siis ok taloudellinen tilanne. Rikas en ole, mutta yli keskituloinen ja säästöjä on. 
En ole kiinnostunut yhteen muuttamisesta enkä lasten hankinnasta, ja olen tehnyt nämä asiat jo alussa selviksi. En kuitenkaan nauti kovasti rahaa vaativista asioista, vaan harrastukseni ovat varsin edullisia. En myöskään törsää rahaa matkusteluun tai luksukseen.
Aikaisemmissa parisuhteissa on käynyt niin, että tämä sopii kumppanille mainiosti. Mutta jotenkin se kääntykin siten, että jos muutettaisiin yhteen kivaan asuntoon ja olisi kiva tehdä sitä ja tätä. Sitä ei ole sanottu suoraan kuka maksaisi tästä lystistä isomman osan, mutta selvää on, ettei mainittuja haaveita oltaisi pystytty toteuttamaan 50/50-periaatteella. 
On alkanut tuntua siltä, että jos mahdollisuus elintason nostoon miehen kustannuksella on näköpiirissä, opportunisti naisihmisessä herää ennemmin tai myöhemmin.
No, nyt on sellainen tilanne, että olen tavannut kivan naisen ja tämä on kääntymässä parisuhteeksi. Tätä ei ole yhdessä julistettu, mutta tapailua on jatkunut sen verran aikaa, että on aika sellaisesta puhua. Mutta elintasomme ovat erilaiset, minulla enemmän tai vähemmän keskiluokkainen ja kumppanillani ei.
Sydän sanoo, että älä murehdi tuollaisista. Mutta sisäinen hälytyskello soi ja sanoo, että jossain vaiheessa herääkin keskustelu siitä, mitä kaikkea voitaisiin tehdä yhdessä jos...

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syystäkin skeptinen. 
Aika harvoin tuollainen toimii. Naisen alitajunta alkaa sanomaan mitä kaikkea mies voi rahoillaan tehdä kun hän kituuttaa lähiöyksiössä ja kulkee bussilla ostamaan punalaputettua jauhelihaa. Sitten alkaa tuntumaan suorastaan epäreilulta kun mies vain pihistelee rahojensa kanssa.

Vierailija
2/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi keskituloisia naisia, ja ongelma ratkaistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa ajoissa toiselle, ettei käytä rahaa matkusteluun tai luksukseen. Meillä molemmat osallistuu yhteisiin kuluihin ja jäävät (omat) rahat saa käyttää miten haluaa. Minä matkustelen, mies osta musiikki- ja golf-tarvikkeita.

Vierailija
4/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katot miten menee ja jos ei suju niin sitten vaan eri suuntiin. Ei hyvää juttua kannata pilata etukäteen murehtimalla. Menee se ilman sitäkin mädilleen jos on mennäkseen.

M35

Vierailija
5/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hyväksy itseäsi itsenäsi? 

Kun toinen sanoo, että voitaisiin tehdä sitä ja tätä kivaa yhdessä, jos olisi varaa niin vastaat, että varmasti tuo olisi sinulle kivaa, joten mene ihmeessä laskettelemaan Keski-Eurooppaan, lomalle Tahitille tms. ja hymyile iloisesti, koska olet niin ihana mies, ette halua estää toisen onnea. 

Vierailija
6/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on tarkoitus jakaa asioita. Kai sinäkin uudelta naisystävältäsi jotain saat?

Vierailija
7/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen. Itselläni on ollut mies joka oletti jotenkin, että hänen rahat on hänen ja minun rahat on meidän yhteisiä. Ehei kuule! Nainen saattaa myös ajatella, että miehen tehtävä on huolehtia naisestaan, kuten tälläkin palstalla usein siihen ajatukseen törmää. Toinen vaihtoehto on, että sovitte mitä esim. laitattte yhteiselle tilille säästöön ja sitten sillä rahalla teette yhdessä asioita, mukaanlukien sen, että muut kulut on myös jaettu tasan. Ei kannata siipeilijöitä ottaa huollettavakseen.

Vierailija
8/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan käynyt pienempituloisen naisen kanssa seuraavia keskusteluja:
"Oi kuinka ihanaa olisi matkustaa yhdessä X tai kokea sinun kanssasi elämys Y...mutta eihän minulla ole rahaa sellaisiin"
(nainen odottaa sinun sanovan "mutta jos minä maksan!")
Tai.
"Tuntuu ikävältä kun minulla ei ole tarjota hyvää ruokaa kun olen köyhä, kun sinä voit ostaa kaikkea tosi kallista"
(nainen odottaa sinun sanovan "mutta jos minä tuon mukanani kalliimpaa ruokaa ja kokkaamme yhdessä!")

Vierailija
9/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hyväksy itseäsi itsenäsi? 

Kun toinen sanoo, että voitaisiin tehdä sitä ja tätä kivaa yhdessä, jos olisi varaa niin vastaat, että varmasti tuo olisi sinulle kivaa, joten mene ihmeessä laskettelemaan Keski-Eurooppaan, lomalle Tahitille tms. ja hymyile iloisesti, koska olet niin ihana mies, ette halua estää toisen onnea. 

Nainen haluaa aina ensin kuluttaa itse omat rahansa, sitten hän haluaa kuluttaa miehen rahat, ja vielä sen päälle alkaa jakelemaan miehen rahoja muille, kuten juristeille ym. loisille.

Vierailija
10/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös hyvin olla yhdessä omissa vaikka ei koskaan asuisi yhdessä.

Vierailija
11/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on tarkoitus jakaa asioita. Kai sinäkin uudelta naisystävältäsi jotain saat?

Mies haluaa naiselta vain yhtä asiaa.

Vierailija
12/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täsmälleen samoja kokemuksia, mutta olen nainen ja ne oppoturnistit ovat olleet miehiä. Yksi oli jopa sitä mieltä, että minun tulisi yksin ostaa meille omakotitalo Helsingistä isolla pihalla. Hänelle myös auto, ja vielä päältäajettavasta ruohonleikkurista ja veneestäkin unelmoi tämä kaveri. 😅 

Vierailija
13/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta yhteen. Itselläni on ollut mies joka oletti jotenkin, että hänen rahat on hänen ja minun rahat on meidän yhteisiä. Ehei kuule! Nainen saattaa myös ajatella, että miehen tehtävä on huolehtia naisestaan, kuten tälläkin palstalla usein siihen ajatukseen törmää. Toinen vaihtoehto on, että sovitte mitä esim. laitattte yhteiselle tilille säästöön ja sitten sillä rahalla teette yhdessä asioita, mukaanlukien sen, että muut kulut on myös jaettu tasan. Ei kannata siipeilijöitä ottaa huollettavakseen.

Ei ole eikä tule yhteistä tiliä, enkä ole muuttamassa yhteen. 
Lähinnä mietin onko tämä nyt se poikkeustapaus jossa "tämä sopii minulle mainiosti" myös tarkoittaa sitä, eikä se ole kryptistä salakieltä joka pitäisi lukea "tietysti nainen haluaa jossain vaiheessa, että olette samaa tiimiä ja sinun rahasi ovat myös hnen rahojaan".
ap

Vierailija
14/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt pienempituloisen naisen kanssa seuraavia keskusteluja:
"Oi kuinka ihanaa olisi matkustaa yhdessä X tai kokea sinun kanssasi elämys Y...mutta eihän minulla ole rahaa sellaisiin"
(nainen odottaa sinun sanovan "mutta jos minä maksan!")
Tai.
"Tuntuu ikävältä kun minulla ei ole tarjota hyvää ruokaa kun olen köyhä, kun sinä voit ostaa kaikkea tosi kallista"
(nainen odottaa sinun sanovan "mutta jos minä tuon mukanani kalliimpaa ruokaa ja kokkaamme yhdessä!")

Kieltämättä :D
ap

Vierailija
15/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parisuhteessa pitäisi olla samanlaiset arvot? Jos toinen tykkää luksuksesta ja toinen haluaa elää vaatimattomasti, niin pidemmän päälle tuollainen ei tule onnistumaan. 

Vierailija
16/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa naiselta vain yhtä asiaa.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
17/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on muuten hyvä, en antaisi rahan pilata sitä. Se on vaan paperia ja metallia, tai nykyään numeroita tietokoneella. Mutta jos asia on sulle todella tärkeä, etsi keskiluokkainen nainen.

Vierailija
18/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö parisuhteessa pitäisi olla samanlaiset arvot? Jos toinen tykkää luksuksesta ja toinen haluaa elää vaatimattomasti, niin pidemmän päälle tuollainen ei tule onnistumaan. 

Toimii varsin mainiosti,kun rahat ovat yhteisiä. 

Vierailija
19/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule yhteistä tiliä, enkä ole muuttamassa yhteen. 
Lähinnä mietin onko tämä nyt se poikkeustapaus jossa "tämä sopii minulle mainiosti" myös tarkoittaa sitä, eikä se ole kryptistä salakieltä joka pitäisi lukea "tietysti nainen haluaa jossain vaiheessa, että olette samaa tiimiä ja sinun rahasi ovat myös hnen rahojaan".
ap

Tunnut jumittavan tuossa varallisuusasiassa niin pahasti, että paras kun pysyt sinkkuna.

Vierailija
20/121 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloerot ovat hankalia ystävyyssuhteissakin puhumattakaan parisuhteesta. Ainoa ratkaisu on etsi suurinpiirtein samatuloinen tai varakkaampi nainen tai suostua sponsoroimaam köyhempää kumppania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi