Morsiamen luovuttaminen kun kyseessä on toinen avioliitto
Eli jos morsiamen isä luovuttaa hänet ensimmäiselle aviomiehelle, niin kuka tekee luovuttamisen jos nainen meneekin joskus uudemman kerran naimisiin? Isä ei voi sitä enää tehdä toista kertaa, eikä kukaan halua kutsua ex-miestään saattamaan alttarille.
Miten näissä tilanteissa toimitaan?
Kommentit (21)
Minua ei luovuttanut kukaan edes ensimmäisellä kerralla.
kyllä se etiketin mukaan on ex-mies
Kyllä edellinen huoltaja luovuttaa aina seuraavalle, selvästi eksän tehtävä.
Lastenvalvoja tai ulosottomies hoitaa luovutuksen
Minä voin luovuttaa pientä maksua ja kakkupalaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat astelevat yhdessä alttarille.
Ai isä ja ex-mies?
Isä ostaa morsiamen takaisin jotta voi luovuttaa hänet toiselle aviomiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai isä ja ex-mies?
Kyllä. Morsiamen ei tule olla paikalla.
Mahtava kysymys! Rakastan tällaisia kysymyksiä mitkä on ihan mahdollisia mutta ei oo ikinä tullut mietittyä. Ehkäpä moni kävelee alttarille sitten siinä kohtaa yksin :) Toi olis niin koomista ja superhauskaa jos olis ex miehen kanssa niin hyvät välit että hän luovuttaisi uudelle miehelle morsiamen 🥲 siis tää ajatus on aivan hulvaton! Sit vielä tää eksä iskis uudelle sulholle silleen leikkisästi silmää et "ota ja pidä" 😂
Vierailija kirjoitti:
Morsiamen äiti voi luovuttaa.
Mutta ensin exän pitää luovuttaa morsian äidille. Mitä jos hän ei suostu?
Meillä molemmilla toinen liitto ja käveltiin yhdessä alttarille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai isä ja ex-mies?
Kyllä. Morsiamen ei tule olla paikalla.
Mutta sitten kun isä ja ex-mies eroavat, miten morsian jaetaan osituksessa?
Näissä toimitaan suomalaisen perinteen mukaisesti, jossa morsian ja sulhanen kävelevät yhdessä alttarille. Ei vielä 50 vuotta sitten Suomessa isä luovuttanut morsianta ensimmäisessäkään avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai isä ja ex-mies?
Kyllä, jos he ovat menossa naimisiin keskenään, mutta tässä tapauksessa sulhanen ja morsian.
Pitääkö tällaistakin kysyä? Kävelette tietysti yhdessä alttarille. Vai ajattelitko oikeasti kysyä ex-ukkoasi saattamaan?
Miehellä toinen ja minulla ensimmäinen liitto. Kävelimme yhdessä alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Näissä toimitaan suomalaisen perinteen mukaisesti, jossa morsian ja sulhanen kävelevät yhdessä alttarille. Ei vielä 50 vuotta sitten Suomessa isä luovuttanut morsianta ensimmäisessäkään avioliitossa.
Ei minun isäni minua omista. Meillä oli miehen kanssa jo yhteinen lapsikin, ennen kuin mentiin naimisiin ja oltiin asuttu jo vuosikymmen saman katon allakin. Yhdessä käveltiin alttarille.