Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mukava mies muuttui täysin- Miksi?

Vierailija
27.01.2025 |

Kirjoittelin netissä miehen kanssa suht pitkään ja hän vaikutti ihanalta, soiteltiin puolin ja toisin. Olimme molemmat ihastuneita, juttu luisti ja tuntui, että voimme keskustella mistä vaan. Mies oli tosi ystävällinen ja huomioi. Lajittelu viestejä pitkin päivää ja toivotti hyvät yö. Välillämme tuntui olevan yhteys. Olimme tosi samanlaisia. Hän oli myös hyväkäytöksinen ja leppoisa.

Tavattiin, juteltiin. Sanoin miehelle, että " vaikutat tosi mukavalta" " mies vastasi vakavalla ja tympeällä äänellä " et sä tunne mua, et voi sanoa noin" sanoin sitten, että se oli mun mielipide asiaan ja tarkoitan sitä sen perusteella, mitä olemme kirjoitelleet ja olleet tekemisissä. Siihen mies " niin joo". 

Mies pureskeli kynsinauhojaan loppuillasta, räki vessaan ( kuulin äänestä) vessan ovea piti auki. Mies oli tympeän oloinen.

Olin jotenkin shokissa. Se mukava ja ihana ihminen oli jotain täysin päinvastaista. En olisi ikinä uskonut. Olin erittäin pettynyt kun lähdin kotiin. 

En ymmärrä...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta.

Jostain syystä se haluaa vaan leikkiä ja alkaa mlkuksi kun huomaa että toinen saattaakin olla tosissaan.

Vierailija
2/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi " et sä mua tunne" kommentti piti silmään. En toki tunnekaan, mutta olin aikaisemmin sanonut, että hän on mukava ja hän sanoi myös minulle niin. En ymmärrä, tuli jotenkin vähän ehkä outo fiilis, salasiko jotain tms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi välttää kategorisoinnin nice guyksi 

Vierailija
4/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta hän ei tainnut pitää sinusta livenä. Vaan etpä menetä tuossa mitään.  

Vierailija
5/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ulkonäössäsi livenä ärsytti häntä.

Vierailija
6/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi " et sä mua tunne" kommentti piti silmään. En toki tunnekaan, mutta olin aikaisemmin sanonut, että hän on mukava ja hän sanoi myös minulle niin. En ymmärrä, tuli jotenkin vähän ehkä outo fiilis, salasiko jotain tms.

Ap

Yksi exä sanoi noin. Alkoi myöhemmin väkivaltaiseksi sekä henkisesti että fyysisesti.

Se tietää itse minkälainen voi olla mutta sä et ole vielä sitä puolta päässyt näkemään.

Suhtaudu nyt ainakin erittäin varauksella.

Mulla itsellä on pahoja mt-ongelmia ja olen joskus sanonut noin jollekin kiinnostuneelle, joka vaikuttaa siltä että ei pystyisi niitä handlaamaan. Tottakai ihmiset näyttää alussa vaan ne kivat puolet itsestään eikä mustakaan ulospäin uskoisi että oon osaston tarpeessa. Oon siis oikeasti tosi mukava, lämmin ja ystävällinen kaikille ja muhun on kai sitä helppo ihastua, mutta säikähdän kun joku pääsee liian lähelle tai alkaa ihastumaan ja alan käyttäytymään kylmemmin kun en halua sotkea muiden elämää omilla ongelmilla.

Vierailija
7/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli siinä. Ehkä löytyy vielä joku muu. Usein kuluttaa aikaa sitten turhaan.

Vierailija
8/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoinen homma. Minkä lie ptsd-klöntin laskenut liikkeelle tuo mukavaksi kehuminen.

Varovasti kannattaa kyllä edetä, jos nyt enää edes kiinnostaa yhteyksiä pidellä. Kysyisin suoraan äijältä, että mitä siinä hetkessä oikein tapahtui. Jos ei löydy kykyä tai halua keskustella asiasta niin päästäisin kalan menemään.

Vierailija
9/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
10/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tuon jälkeen ottaa vielä yhteyttä niin hän harrastaa kylmää-kuumaa-ihmissuhdepeliä.

Pysy tuosta loitolla.

Vierailija
11/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei tuossa mistään ptsd-justkasta liene kyse ollenkaan, vaan ihan vain siitä, että ette olleet aiemmin nähneet ja sitten kun näitte, niin mies ei ollut sinusta syttynyt.

Siksi hänen mielialansa ja käytöksensä oli saman tien tympeää, hän ei ollut enää kiinnostunut sinusta ja siksi sanoi siihen mukava-kommenttiinkin, että ei nyt niinkään koska ei halua antaa positiivista valoa eteenpäin ja siksi taas aiemmin kirjoitellessanne oli ihan erilainen. 

Se oli kiinni tästä näkemisestä, hän ei ollut sinuun fyysisesti ihastunut. Miehet ovat naisia enemmän tällaisia, että visuaalisuus merkitsee ja se miltä nainen näyttää, että se on kaikkein ratkaisevinta. Seksihalu.

Hän käyttäytyi mäntisti, osoitti samalla luonteensa. Sinun ei kannata Ap tästä masentua ollenkaan, mies osoitti vaan millainen on luonteen puolesta, olisihan hän voinut erilailla fiksustikin käyttäytyä ja sanoa, ettei viboja ole mutta kohdella ok. 

Jatkoon tärkeä vinkki: älä harjoita liian pitkään kirjoittelua ennen tapaamista, vaan aika pian kannattaa turvallisesti julkisessa ympäristössä tavata. Jos pitkittää näkemistä, niin visiot toisesta kasvavat, odotukset ovat lähteneet eri tasoon- 

Tähän mieheen ei kannattane enää pitää yhteyksiä. Voihan olla että mies, miesten logiikan tyyliin, voi ajatella että pidetään vaan löyhästi yhteyksiä, jotta olisi mahdollisuus seksin saantiin, mutta muu ei kiinnosta (ilmeni jo). Jos et sytyttänyt, niin miten seksisuhde sitten olisi vielä miehen päässä mahdollinen - no, kun miehet ovat usein valmiita seksiin vaikka lyhtypylväiden kanssa, se on vain paineiden tyhjennys ja sitä kautta tämä logiikka menee niin, että miehet ovat valmiita epämääräisiin löyhiin yhteyksiin, joita naiset sitten ihmettelevät, että onko kiinnostunut vai mitä tämä on. Se on "kaiken varalla". 

12/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin asia selvisi nopeasti.

Vierailija
13/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi ei pitänyt sinusta kasvotusten ja halusi sen osoittaa. Saattoi aiemminkin jutellessa vain teeskennellä. Älä ainakaan enää jatka yhteydenpitoa. 

Vierailija
14/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli sun kotona oisit pistäny äijän ulos. Jos taas olit sen luona, oisin itse lähtenyt lätkimään. Älä vaan ota yhteyttä ja jos tuo ällötysääliö ottaa yhteyttä niin ole tympeä, mutta älä vaan tee sen kanssa mitään, ei tapaamisia ei mitään. Kusipää!

Vierailija
15/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä vastaava: mulle nainen sanoi toisilla treffeillä, että on ihastunut minuun. Vastasin, että miten voit olla kun ei me oikeastaan edes tunneta. Toi on muutenkin ärsyttävä kommentti, koska mä tulkitsen sen "kerjäämisenä". Siihen pitäisi käytöstapojen mukaan ilmeisesti vastata, että minäkin olen ihastunut sinuun. Mutta vaan kun en ole. En mä usko mihinkään 'rakkautta ensi silmäyksellä'. Jos toisesta ei tiedä mitään muuta kuin ulkokuoren ja pintapuoliset tiedot, niin ei sitä voi olla vielä ihastunut. Tai kertokaa mitä tuohon pitäisi muka vastata? Kiitos? Tai olet se sinäkin ihan kiva? Niin kun ei tuohon ole olemassa muuta oikeaa vastausta, kun alkaa valehtelemaan että on itsekin ihastunut. Todella ärsyttävä kommentti.

Vierailija
16/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli pettynyt sinuun kun tapasitte, kun et vastannut hänen mielikuvaansa/odotuksiaan. Siitä se johtuu.

Vierailija
17/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kenties krapulassa tai muuten vaan kuluttanut mielihyvähormoninsa loppuun, ja kohteli sinua sellaisena sivutoimintona elämässään tärkeämpien juttujen rinnalla, kuten päihteet. Siitä voi seurata tuollaista käytöstä

Mutta se on ihan totta, yleensä jos nainen tietäisi kaiken miehestä (eli tuntisi tämän) ei tämä edes rakastuisi. Itse olen pohtinut että jos saisin kenet tahansa miehen maailmassa, voisinko rakastaa, kun heillä on kuitenkin jonkin verran näitä miestyypillisiä toimintoja, vaikka pitäisivätkin ne hallinnassa ja hillinnässä. Mies kun on kuitenkin se koiras, siittäjä, jne. Mielestäni koiras- ja siittäjämäinen käytös ei ole yksinkertaisesti rakastettavaa 

Vierailija
18/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies saattaa myös projisoida syyllisyyttään. Itselle teki yksi näin: oli mielin kielin ensin, mutta kävi sitten petturoimassa, ja tämän jälkeen suhtautui minuun vihamielisesti, ihan kuin minä olisin tehnyt jotain väärää. Hänen päänsä sisällä oli ristiriita, ja sen vuoksi oli vihainen minulle. Itse vaan ihmettelin alusta loppuun, että mitä tuo sekoilee

Vierailija
19/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä vastaava: mulle nainen sanoi toisilla treffeillä, että on ihastunut minuun. Vastasin, että miten voit olla kun ei me oikeastaan edes tunneta. Toi on muutenkin ärsyttävä kommentti, koska mä tulkitsen sen "kerjäämisenä". Siihen pitäisi käytöstapojen mukaan ilmeisesti vastata, että minäkin olen ihastunut sinuun. Mutta vaan kun en ole. En mä usko mihinkään 'rakkautta ensi silmäyksellä'. Jos toisesta ei tiedä mitään muuta kuin ulkokuoren ja pintapuoliset tiedot, niin ei sitä voi olla vielä ihastunut. Tai kertokaa mitä tuohon pitäisi muka vastata? Kiitos? Tai olet se sinäkin ihan kiva? Niin kun ei tuohon ole olemassa muuta oikeaa vastausta, kun alkaa valehtelemaan että on itsekin ihastunut. Todella ärsyttävä kommentti.

Mietipä mikä ero on ihastumisella ja rakastumisella. Ei hän rakkaudesta puhunut. Ihastus voi ensi silmäyksellä vaikka talvikenkiin kaupassa 

Vierailija
20/38 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista huomata, miten huonoja ihmiset ovat lukemaan toisia ja miten huono psykologinen silmä joillakin on. Heti ruvetaan ehdottamaan mitä mielikuvituksellisimpia selityksiä miehen käytöksen syyksi.

On aivan päivänselvää, ettei mies kokenut sinuun vetoa livenä eli ei pitänyt ulkonäöstäsi (ja muusta olemuksestasi). Siksi hän muuttui tylyksi. Joku jo edellä sanoikin, ettei kannata jatkossa harrastaa mitään kirjeenvaihtoa ja pitkää viestittelyä miesten kanssa. Ylipäätään ei kannata koskaan lähteä sokkona mihinkään, vaan oman ulkonäön pitää tulla heti ilmi, niin ne, joita se ei miellytä, voivat kiertää sinut kaukaa (ja päinvastoin ne, jotka pitävät siitä, miltä näytät, voivat lähestyä sinua).