Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvolatädeillä on tapana valittaa " liiallisesta" painonnoususta raskauden aikana?

Vierailija
21.05.2007 |

Minulla on monilla tuttavillani on sama kokemus, eli normaalipainoinen nainen tulee raskaaksi ja painoa kertyy raskauden aikana 15-20kg ja aina saa etukäteen pelätä neuvolaan menoa...

Tuntuu välillä, ettei mikään muu neuvolassa kiinnostakaan kuin se paljonko on TAAS tullut painoa lisää. Verenpaineet hyvät, pissa aina puhdas, sokerirasituskin tehty ja lisäksi katsottu paastoverensokeria, ei niissä ikinä mitään. Vauva voi hyvin ja niin voi äitikin, mutta neuvolantäti ei ole tyytyväinen!

Miksi ihmeessä neuvoloissa on tuollainen asenne? Ja mihin se mahtaa perustua? Varsinkin, kun edellisen raskauden perusteella ne kilot kyllä häviää melko pian synnytyksen jälkeen.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska monet odottavat äidit kuvittelevat että tiineyden aikana saa lihoa muodottamaksi mätingiksi. Ihan asiasta ovat huolissaan.

Vierailija
42/43 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kaikissa kolmessa raskaudessa aina 9 kiloa. En edes tajua, miten ei tullut enemmän, koska söin mitä huvitti. Raskaana olin 20v, 32v ja 35 vuotiaana. Vauvatkin on ollut erikokoisia, kolmesta kilosta neljään kiloon. Mutta aina sain painoa just tuon yhdeksän kiloa. Vaikka aloituspainokin on ollut aina eri.

Valitusta ei ole painon noususta tullut. Mutta en koskaan ole saanut kuin viitisen kiloa pois eli neljä kiloa aina jäänyt ja sitten pitänyt niitä pudottaa. Tosin nyt en ole saanut laihdutettua kun ei itsekuria yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousua pitää seurata, juurikin raskausmyrkytyksen ja muiden takia.

Mutta ei se turvotus kyttäämällä poistu ja neuvolan terkkareilta voisi oikeasti olettaa että erottavat turvotuksen läskistä.

2x +16kg, molemmista 10kg viimeisten viikkojen aikana, verenpaineen kanssa ongelmia, ei kuitenkaan raskausmyrkytystä kehittynyt. Lähtöpaino alle 50kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä