Perimenopaussi ja mies ei ymmärrä sitä. S*ksikään ei kiinnosta ja mies vain valittaa
Siis en minä ole halunnut enää vuoteen näin 45 vuotiaana, mutta mies vonkaa ja sit mököttää kun olen väsynyt. Miten saisin hänelle taottua päähän, että ei vain kiinnosta. Mutta hellyyttä kyllä haluaisin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ikägubbena tiedän: mulla testos-taso ruvennut laskemaan (mittautin kyllä sen, ok). Ja siksi p:ttais aivan häjysti. Joillekin te tulee jo nuorena, toisille vanhemmassa iässä. Jossain määrin sitä ikä-äkäilyä mullakin kyllä on.
Haluatko ap jatkaa vielä parisuhteessa? Jos niin käy gynellä, ottavat verikokeet ainakin. Voihan siellä olla jotain fyysistäkin takana (oletan ettei kipuja ole?).
Kuulehan, se perimenopaussi on mitä suurimmassa määrin "fyysistä". Eikö kaikki miehet nykypäivänäkään tiedä sen vertaa?
Vierailija kirjoitti:
Mene gynelle , jos saisit hormonikorvaushoitoa?
Tämä on se oikea ratkaisu. Jos vika on hormoneissa, asia voidaan korjata. Jos siis ap vain haluaa.
No kyllä minä sillee ymmärrän että ei ehkä enää tässä iässä haluta vaimoa, mutta se on kohtuutonta että hän makaa kaikki illat sohvalla ja vaatii minua seuraksi. Ja suuttuu jos haluaisin mennä kavereiden kanssa mökille viikonlopuksi kalaan. Pitää siis elää 24/7 symbioosissa mutta ilman seksiä. Kuopuskin on kohta aikuinen että ei kai tässä auta kuin luovutaa ja lähteä.
M48
Ole sitten kurkkuasi myöten täynnä miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin hyvä kysymys, että tarkoittaako avioliitto sitä, että saisi määrätä toisen seksuaalisuudesta. Että jos naista ei enää kiinnosta, niin voiko hän silti määrätä, että mies ei saa toteuttaa tarpeitaan muualla? Sinänsä ymmärrän sen ettei kiinnosta, koska monestihan se touhu on naiselle yhtä hekumallista kuin raa’an kananmunan lyöminen rikki hiuksiinsa.
Jos parisuhde on monogaminen, niin silloin mies ei saa toteuttaa tarpeitaan muualla suhteen aikana, jos ei muuta ole sovittu.
Mies saa erota toki halutessaan, kuten nainenkin.
Miehen siis pitäsi vain sinua paijata ja elää puutteessa koska vain sinun haluttomuutesi ja kuiva viivasi merkitsee? Eikä suinkaan mitkään hänen halunsa? Anna äijälle lupa nauttia seksuaalisuudestaan muualla kun sinua kerran ei enään kiinnosta.
Itse olen sinua hieman vanhempi. Oireita on. En ole koskaan ollut kovin seksuaalinen. Viikottain riittää. Muu läheisyys on minulle tärkeämpää. Teillä ei halut kohtaa. Siihen on vain 1 ratkaisu, joka on hyvä kummallekin. Ero.
Kyllä sen miehen ulkoisella olemuksella ja elämäntavoilla on myös vaikutusta naisen haluihin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on perimenopaussi? Ei mulla ole koskaan moista ollut. T. Mummo
Eikö kumaan kerro mummolle. Googlekaan ei tiennyt.🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on perimenopaussi? Ei mulla ole koskaan moista ollut. T. Mummo
Eikö kumaan kerro mummolle. Googlekaan ei tiennyt.🤔
Esivaihdevuodet.
"Kuinka moni nainen löytää kyhmyn rinnastaan kun on ensin vuosia syönyt hormoneja JOTTA seksi onnistuisi MIEHEN MIELIKSI?"
Mistä tällainen käsitys, että hormoneja käytetään miehen mieliksi? Ainakin itse käytän, ja uskon useimpien muiden naisten käyttävän, hormonihoitoa itsensä ja elämänlaadun takia. Saadakseen elää normaalia naisen elämää, ilman menopaussioireiluja. Hyödyt ylittää riskit. Toisilla hoito kohentaa seksielämää ja tästä hyötyy myös mies, toisilla se ei vaikuta tähän.
Vierailija kirjoitti:
"Kuinka moni nainen löytää kyhmyn rinnastaan kun on ensin vuosia syönyt hormoneja JOTTA seksi onnistuisi MIEHEN MIELIKSI?"
Mistä tällainen käsitys, että hormoneja käytetään miehen mieliksi? Ainakin itse käytän, ja uskon useimpien muiden naisten käyttävän, hormonihoitoa itsensä ja elämänlaadun takia. Saadakseen elää normaalia naisen elämää, ilman menopaussioireiluja. Hyödyt ylittää riskit. Toisilla hoito kohentaa seksielämää ja tästä hyötyy myös mies, toisilla se ei vaikuta tähän.
Hormoneja mainostetaan limakalvojen kunnossa pitäjinä. Ei limakalvot kärsi vaihdevuosista jos annetaan olla rauhassa... Nuorenkaan limakalvot ei kestä jatkuvaa rääkkiä.
Hormonikauppa on miljardiluokan bisnestä kuten rokotteetkin, toki jokaisen oma asia osallistuuko vai ei. Vuosikausia ei kenenkään pitäisi jatkaa, se on selvä.
Vapauta mies. Hittojakos panttaa sitä siellä turhan panttina.
Täällä olisi perimenopaussimen nainen, jolle kelpaisi kunnon seksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä paikallisen bubin kulmilla joukko joutilaita miehiä. Istuneet koko kesän ulkona aamusta iltaan. Mene sinne notkumaan, ja kokeile onneasi. Kuulostat sopivan porukkaan🤭
"Tutkimuksissa ja hoitosuosituksissa hormonikorvaushoitoon on yhdistetty mm.:
•Laskimoveritulpat (VTE), kuten syvä laskimotukos ja keuhkoembolia.
•Aivohalvaukset, joiden riski voi olla kohonnut tietyillä potilasryhmillä.
•Rintasyövän riskin nousu erityisesti yhdistelmähoidossa (estrogeeni + progestiini).
•Kohdun limakalvon syöpä, jos estrogeenia käytetään yksin naisella, jolla kohtu on tallella.
•Sappirakon sairaudet ja sappileikkaukset.
Joissakin tutkimuksissa on raportoitu lisääntynyttä sydän- ja verisuonitautiriskiä, erityisesti jos hoito aloitetaan myöhemmin menopausin jälkeen tai korkean riskin potilailla.
Millaisia varsinaisia potilasvahinkoja voi syntyä?
Tyypillisiä esimerkkejä ovat:
•Hormonikorvaushoito määrätään henkilölle, jolla on merkittävä tukos- tai syöpäriski, ilman asianmukaista arviointia.
•Potilaalle ei kerrota riittävästi hoidon riskeistä ja vaihtoehdoista.
•Estrogeenia määrätään ilman tarvittavaa kohdun limakalvoa suojaavaa progestiinia.
•Oireita tai haittavaikutuksia ei seurata asianmukaisesti.
•Rintasyövän tai veritulpan varoitusmerkkejä ei tunnisteta ajoissa.
Tällöin seurauksena voi olla esimerkiksi veritulppa, aivohalvaus tai syöpädiagnoosin viivästyminen."
Miettikää naiset tarkkaan haluatteko olla POTILAITA joita lääkitään hormoneilla, vai onko vaihdevuodet vaan luonnollinen ajanjakso naisen elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormoneja mainostetaan limakalvojen kunnossa pitäjinä. Ei limakalvot kärsi vaihdevuosista jos annetaan olla rauhassa... Nuorenkaan limakalvot ei kestä jatkuvaa rääkkiä.
Hormonikauppa on miljardiluokan bisnestä kuten rokotteetkin, toki jokaisen oma asia osallistuuko vai ei. Vuosikausia ei kenenkään pitäisi jatkaa, se on selvä.
Limakalvot liikaa heiketessään voi johtaa jatkuviin tulehduskierteisiin, ihan itsekseen. Että moni sinkkukin hoitaa mielellään.
Musta kuulostaa kyllä että ap:lla ei ole rakkautta jäljellä, tuskin miehelläkään. Mullakin halut merkittävästi tippuneet, seksiä kuitenkin on. Puoliso jaksaa lämmitellä rauhassa ja pitää huolta, että mullakin on motivaatiota kokeilla. Itse haluan henkisesti säilyttää seksin tuoman hyvän yhteyden. Aloittaminen on hitaampaa kuin ennen, mutta kyllä se siitä lähtee, kun molemmat on kärsivällisiä. Joskus ei ja sitten ollaan vaan lähellä.
Itsekästä on pakottaa puolisoaan, ihan sama onko seksiin vai ilman olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä paikallisen bubin kulmilla joukko joutilaita miehiä. Istuneet koko kesän ulkona aamusta iltaan. Mene sinne notkumaan, ja kokeile onneasi. Kuulostat sopivan porukkaan🤭
Nyt on laatunainen äänessä. Viis miehen tarpeista ja parisuhteen tilasta. Seksin on loputtava kun tussu kuivahtaa.
Turha vänistä kun mies vaihtaa nuorempaan.
"Miettikää naiset tarkkaan haluatteko olla POTILAITA joita lääkitään hormoneilla, vai onko vaihdevuodet vaan luonnollinen ajanjakso naisen elämässä?"
"Vaihdevuodet" on pahasti hämäävä nimitys.', aikajaksosta joka kattaa naisen ihan koko loppuelämän, alkaen siitä kun "esivaihdevuodet" , keskimäärin 45v iässä, todetaan lääkärin/gynekologin toimesta, ensioireina sanotaan yleensä olevan "kuumat aallot". Miehet joiden kanssa nainen on ollut intiimissä kanssakäymisissä toteavat "esivaihdevuosien" alkamisen yleensä paljon aiemmin, kun nainen on jossakin 35-45 ikävuosien tietämillä, mm. pihtaamisena.
Minulla on gynekologinen syöpä, mieheni pitäisi palstan mukaan siis valittaa, vinkua ja ahdistella seksiä? Ja jos en suostu hän vain lähtisi? Jeps. Onneksi mieheni on oikea mies, joka tukee ja pelkää mukana. Vaihdevuosien aikana ymmärsi täysin ettei aina kiinnosta eikä edes aina voinut harrastaa seksiä. Millaisia miehiä teillä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on gynekologinen syöpä, mieheni pitäisi palstan mukaan siis valittaa, vinkua ja ahdistella seksiä? Ja jos en suostu hän vain lähtisi? Jeps. Onneksi mieheni on oikea mies, joka tukee ja pelkää mukana. Vaihdevuosien aikana ymmärsi täysin ettei aina kiinnosta eikä edes aina voinut harrastaa seksiä. Millaisia miehiä teillä oikein on?
Ei miehen pitäisi sinua asiasta ahdistella, mutta sinua asian kuuluisi vaivata. Sinun tulisi miettiä, että mikä parisuhde se sellainen on, missä toinen ei pysty purkamaan seksuaalisia tarpeitaan. Ja kun todellisuudessa seksi voi olla paljon muutakin kuin vain se vaginapenetraatio. Jos se ei onnistu vaikkapa kivun tms. takia, niin ei se tarkoita että seksin kaiken kaikkiaan pitää loppua. Se on vähän kuin se vanha vitsi: "Gynekologini sanoi, että en voi harrastaa seksiä kuukauteen. -Jaa vai niin. No mitä hammaslääkäri sanoi?"
Aika moni asuu kämppiksen kanssa. Heitä kiinnostaa.